Kan man ha två webbläsare samtidigt?

Permalänk

Kan man ha två webbläsare samtidigt?

Jag skulle vilja ha både Opera & Firefox!

Blir det problem?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Det går bra.

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk

Jag var en riktig Firefox-nörd. Enda tills det krashade och jag bytte till Opera. Fyfan vad sjukt snabbt det är. Toknöjd!

Visa signatur

Alldeles för många datorer.. :>

Permalänk

Vilken version av Opera kör du?

Visa signatur

Permalänk

För att klargöra allting: du kan ha hur många webbläsare som helst, förutsatt att webbläsaren har stöd för ditt system

Permalänk
Medlem

Opera 9,1 är senaste.

Jag älskar musgester
Mycket bra!

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Avstängd

jag kör med opera hatar firefox

Visa signatur

fuck intel core 2duo and fuck windows vista

Permalänk

Vad kör ni andra med för Opera version då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är alltid bäst att köra den senaste versionen fall man har fixat säkerhetsluckor eller liknande.

Enda problemet som du skulle kunna råka ut för om du kör flera webbläsare det är vilken som används soms standard av systemet. Å andra sidan är det något du kan ändra i själva programmen.

Permalänk
Medlem

9.1 build 8679 (Vista Home Premium)

Har för närvarande inte FF installerat, men vet av erfarenhet att det fungerar, kör ibland IE7 nu t.ex. Men av förklarliga skäl kan ju endast en webbläsare vara "standardläsare"

Visa signatur

iPhone 5, iPad 3, Macbook Air

Permalänk
Avstängd

Det är absolut inga problem jag kör: opera, maxthon, IE, Firefox, lynx och flock.

Dessutom vill jag bara ge lite bränsle åt den ständisg pågående opera vs. firefox debatten. Personligen tycker jag att opera för "vanliga" är en bättre browser men den är "free as in beer but not free as in freedom". Vilket firefox är. Så personligen föredrar jag eldräven för jag gillar att kunna "tweaka" min browser själv och skriva addons till den och liknande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Vad kör ni andra med för Opera version då?

Opera 9.20 Bygge 598 för linux.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk

Men det kan inte bli nån slags krock sen mellan programmen vid uppdateringar eller nåt annat?

Visa signatur

Permalänk

Nej. Det kan det inte.

Permalänk
Medlem

gillar inte opera, man kan inte enkelklicka torrenter så dom öppnas i uttorrent, utan ist öppnas dom i opera

Man måste göra värsta kompinationstryck för att komma in på medlemssidor, ist för att det sparats så man klickar in sig som i FF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noos
gillar inte opera, man kan inte enkelklicka torrenter så dom öppnas i uttorrent, utan ist öppnas dom i opera

Man måste göra värsta kompinationstryck för att komma in på medlemssidor, ist för att det sparats så man klickar in sig som i FF

Det är ju skit bakom ratten i detta läget.

Torrents -> Besök adressen opera:config > BitTorrent. Disable.
Medlemssidor -> Använd trollspöet > Trollspöet!

Permalänk

Vet nån här varför inte Opera uppdaterar automatiskt när man tex. går in på en sida med mycket bilder ex. en wallpapersida och klickar på en bild innan hela sidan laddat klart och sen när man då backar igen så fortsätter inte Opera att ladda resten av sidan...!!

Visa signatur