OS/2 Originalkartong med plast

Permalänk
Medlem

OS/2 Originalkartong med plast

Förvisso ingen hårdvara...Har hemma OS/2 Warp(Bonuspak edition) i originalkartong med plastet på fortfarande...fick en bunt med datorskit av min morbror och trodde att det inte var sant när jag hittade den

bilder kommer senare...kanske

Permalänk
Medlem

Ojoj, kommer ihåg när OS/2 kom. Vår "datalärare" visade upp det på en dator i skolan, såg ju ut som windows 95 på ytan men med 0 mjukvarukompabilitet.

Permalänk
Medlem

Åååh ! Jag gick från spädbarn till lågstadiekräk på pappas hypermoderna 386:a med OS/2 Warp !

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | 64 GB 3200 MHz CL16 DDR4 | xfx RX 6800 16GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC Q27G4X, AOC 24G2U

Permalänk
Medlem

Re: OS/2 Originalkartong med plast

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vitulus
Förvisso ingen hårdvara...Har hemma OS/2 Warp(Bonuspak edition) i originalkartong med plastet på fortfarande...fick en bunt med datorskit av min morbror och trodde att det inte var sant när jag hittade den

Såna har jag också ett par stycken av. De delade ut såna gratis närwin95 släpptes tror jag det var. Vi använda nåra som frisbees minns jag

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

ahaha, vilken flopp det var... verkligen.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Det var inte operativsystemet som var en flopp, det var världen som var emot OS/2. Systemet var rätt bra. Mycket bättre än Windows 95 iaf... men mjukvaran kom ju till Windows.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | 64 GB 3200 MHz CL16 DDR4 | xfx RX 6800 16GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC Q27G4X, AOC 24G2U

Permalänk
Medlem

Ett ruskigt kompetent operativsystem, hade de haft lite bättre marknadsföring på ibm och överträffat microsoft med win 95 så hade datorhistorien sett helt annorlunda ut.

Med os/2 warp 4 kom mycket funktionalitet som apple-tokar tror är nytt i osx men som andra gäspar för..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

mjo. OS/2 var riktigt trevligt. Och kartongerna med det var om inte gratis, så iaf mkt billiga, mot slutet. vart ju att man köpte såna istället för dyra formaterade disketter...

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Warp4 hadde på tekniknivå ingen konkurent innan Win2000. Då kom MS ikapp när det gälde designen under skalet.

Vi hadde ca 16000 OS/2 maskiner. Det som brukade vara problem med dem var främst printerdrivers. I övrigt rockade burkarna.

Sen är det bara att konstatera att warp4 hadde röststyrning som funkade på en ppro......

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk

OS/2 Warp? Hehe!

Jag glömmer aldrig den gången när en korridorkamrat till mig hade fått beta-versionen av det operativet på en datormässa nere i Lund.

Eländet totalmobbade hans dator och han fick lågnivåformatera hårddisken...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mats42
Warp4 hadde på tekniknivå ingen konkurent innan Win2000. Då kom MS ikapp när det gälde designen under skalet.

Vi hadde ca 16000 OS/2 maskiner. Det som brukade vara problem med dem var främst printerdrivers. I övrigt rockade burkarna.

Sen är det bara att konstatera att warp4 hadde röststyrning som funkade på en ppro......

Du jobbar möjligtvis inte på ICA ?
Vet att de körde os/2 förr, hörde att man i stort sett aldrig behövde starta om kraschade servrar, något som var vardagsmat på nt4..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Jag använder fortfarande OS/2 dagligen på jobbet.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

Nix.
Statlig myndighet. Krashade servrar? Vad är det för nått? Vi hadde ett alvarligt strul med OS/2 lan server totalt på de åren jag var med och köra den miljön. NT4 på X86 var itne alls lika snällt. NT4 på Alpha, det är en annan historia, den kan slåss med OS/2

Som kuriosa kan jag väl nämna att ni fortfarande lite då och då lägger era pengar i OS/2:s händer. Finns fortfarande många bankomater som kör OS/2. De känns enklast igen på att de inte blådumpar

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

jag kör faktist OS/2 4.0 som BOOT SCREEN och sen laddar XP

Visa signatur

fuck intel core 2duo and fuck windows vista

Permalänk
Medlem

lite konstigt att ett sådant hypat system (vare sig förtjänat eller nej) inte har ett aktivt opensource återskapar-projekt. (?)
jag tänker på haiku/beos o dyl...

Visa signatur

bitte kein Hotlinking!

Permalänk
Medlem

Kan nog komma nu. IBM sålde OS/2 aktivt tom i fjol

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nackdelen med alla bra operativsystem är att de inte är kompatibla med dåliga operativsystem och därför köper ingen dem. Därför verkar det som att det kommer vara helt omöjligt att skapa ett kommerciellt väletablerat och bra fungerande operativsystem

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Det är både tragiskt och märkligt att inga andra kommersiella OS lyckades mer än Windows.

Apple och Microsoft förstod sig på design av GUI, och är därför de enda som lever idag. Skillnaden är att Microsoft förstod även vad företagen behövde/ville ha, det gjorde inte apple.

Permalänk
Medlem

Re: OS/2 Originalkartong med plast

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vitulus

Fick en sådan skiva med en datortidning för bra många år sedan och tänkte prova det men det blev aldrig av och var den skivan sen tog vägen vet nog bara den?