Nybyggd dator, skärm svart - kommer inte fram till BIOS setup?

Permalänk
Medlem

Nybyggd dator, skärm svart - kommer inte fram till BIOS setup?

Många frågor finns om detta men få bra svar.

Följande komponenter;

Asus P5W DH
Antec P180
Hiper 580W
E6600
Scythe Ninja PLUS rev B
2 st Seagate 320GB
1 st Raptor 74GB
Corsair TWIN2X 6400C4 2048 MB
XFX GeForce 8800GTS
Samsung SATA SH-S183A DVD
Samsung 21" LCD

Just nu sitter det bara CPU, minnen (som varit omplockade samt urplockade. Nu sitter bägg i dem oranga slottarna) och grafikkort. Resten har jag plockat ur för att minimera felkällor.

Har clearat CMOS.

Dock kvarstår ursprungliga problemet - skärmen är och förblir svart.

Moderkorts lampan lyser och alla fläktar inkl grafikkortsfläkten snurrar. Även diskarn tror jag gav lite läte ifrån sig när dem var i. Alla kablar är och har varit dubbelkollade.

Skärmen lyser upp ett par sekunder och visar "digital" koppling sen blir den helsvart och lampan blinkar.

Min dator i sign pipar alltid till vid start men det gör inte den nya ovan?

Moderkortet har ingen kontakt med chassit bakom.

Det enda jag kan tänka mig är att moderkortet har en äldre bios som inte klarar Conroe...men det verkar långsökt? Framgår bios version av något - antingen tryckt på moderkortet eller kartongen (har inte sett nåt)??

HJÄLP HJÄLP HJÄLP!!!!

Visa signatur

Vinterdatorn 2016 (。◕‿◕。)
| Fractal Design Define S | Asus Z170 Pro Gaming > i5 6600K > Noctua U14S | RX480 4GB + RX570 4GB | EVO850 250 + 512 GB SSD'er | 2x8GB Corsair 3000MHz | Supernova G2 650W | AOC G2460PF 24" |

Permalänk
Medlem

har samma problem, likadan processor, ram, nätagg, graffkort, ska ringa komplett imorgon, satt å kollade på mitt moderkorts hemsida, såg att de gjorde en update för just core2duo. men hur ska mna kunna updata bios när man inte har installerat xp os.v ?

Visa signatur

O---------------( ` . ')O Hadouken!

Permalänk
Medlem

Är ATX12V ansluten? Ryck även ut grafikkortet.
Blir det någon värme i processorn? Kollas lätt med 10-20 sekunders drift utan processorkylare.

En observation är att du har Hiper 580W, är väldigt många icke fungernade nybyggen där den förekommer. Nästan så att man kan misstänka ett inbyggt bäst-före-datum som precis passerat.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara