VLC får inte ut DD/DTS

Permalänk
Medlem

VLC får inte ut DD/DTS

Hej

jag tror jag blir tokig jag får inte spdif ut att fungera på vlc. Har haft det problemet med alla vlc men aldrig använt den spelaren direkt innan så har inte brytt mig. Men nu när den spelar upp mycket hd material så fint och tar nytta av både kärnor vill jag avnända den ganska ofta.

Men jag får inte ut DD/DTS. När man krysser i spdif lyser dolby digital i recievern men ljudet bara hackar hela tiden. Låter som det stammar ungefär sen börjar det stämmapå något nytt. Det är alltså inget flyt i ljudet alls. Bockar man ut det så flyter ljudet perfekt men då är det inte DD/DTS.

Har som sagt varit så på alla vlc versionen jag testat tidigare men det problem måste väl gå att lösa?

Anänvder optiskt kabel och x-fi platinum. Kan tilläga att det fungerar perfekt med spdif ut på alla andra program, som tex, mpc, powerdvd, windvd osv osv

Permalänk

Hej

Hade samma problem själv, nedanstående löste det.

Settings --> Preferences --> (select advanced options) --> Audio --> Output modules --> Select 'Win32 Waveout extension output' from the drop down list labelled 'Audio Output Module' --> Save

Close VLC

Permalänk
Medlem

Tack fick svar från ett annat ställe, men tack ändå, Fungerar perfa nu