Permalänk

Bredband i sommarstuga?

Finns det något vettigt bredbands abonnemang man kan ha i sin sommarstuga? Allra bäst skulle väll vara ett abonnemang utan fast månadsavgift som istället tog betalt i skickad/motagen data (med en maxgräns så man inte får världens saftigaste räkning).

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

http://www.tre.se/templates/SubscriptionPlan.aspx?id=19365

kanske inte vad du ville se men tyvärr så kostar sommar och sol

om du redan har en tre telefon kan du köpa till tjänsten till ditt nuvrande abbonemang och sist jag fråga dem så kunde man köpa det för bara en månad

Permalänk

Inte vad jag hade tänkt mig. Hittade ett abonnemang på spray nu, enda felet är att det bara är 500 kbit/s.

Permalänk
Medlem

oj den kände jag inte till, synd bara mitt sommarställe inte kan få adsl =(

Permalänk
Medlem

500kbit duger väl fint om du ändå bara ska betala för skickad/mottagen data. ??

Permalänk
Medlem

vad ska du ha bredband till i en sommarstuga ? sitta ine vid datorn hela dagen är väl inte direkt vad man gör där, och ska du bara ha de till t.ex mail osv så räcker väll 500kbit

Visa signatur

Niklas
Lekpark

Permalänk
Sötast

500kbit / 0.5mbit ~55kb/s Fungerar utmärkt till allt från slösurf till att tanka medelstora filer.

Permalänk
Medlem

Skriver liv i en gammal tråd nu, kändes bättre än att skriva en ny om samma sak.

Är också ute efter något typ av bredbandsabonnemang till sommarhuset. Känns helt onödigt att betala en månadsavgift året om när jag bara är nere i stugan några veckor/månad per år som mest.

En lösning där man betalade för datan man skickade/tog emot vore ju perfekt. Hastigheten är inte så jätteviktig bara man slipper koppla upp och ner som med 56k.

Nån som har nåt liknande eller har hört talas om? Har försökt leta bland operatörerna men ingen verkar erbjuda nåt sånt här. Försökte också spåra upp det abonnemanget som det skrivs om tidigare i tråden utan framgång. Kanske försvann när spray blev glocalnet.

Många med t.ex. Telia ADSL gör säkert så att de bara plockar med sig modemet ner till sommarstugan och pluggar in där, har hört att det ska funka. Men jag sitter på ett VDSL från BBB och även om det vore möjligt att plugga in här nere i skogen så behöver jag det stående i lägenheten till några servrar som behöver nät.

Någon som vet?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

tre har "fritt" bredband för 199kr/mån
om du pyntar modemet 1500ish kontant så har du ingen bindningstid
384k->3,6Mbit/s beroende på vart du bor

annars finns 1GB, 199kr/mån kvar hos tre

ska det över till adsl har jag inte koll

Permalänk
Medlem

Olli:

Kolla in Bredband borta hos bredbandsbolaget.
Funkar som kontantkort.

http://www.bredband.com/wps/portal/!ut/p/kcxml/04_Sj9SPykssy0...

Det går INTE att plocka med sig ett ADSL-modem hemifrån om man har ADSL hemma.
Det måste FYSISKT vara påkopplat i telestationen.