spel med bästa grafik`?

Permalänk

Inomhusmiljöerna i Far Cry är gudomliga i 1600x1200 med Maxad AA och AF (ingame-menyerna).

Hackar dessutom inte på min gamla "rishög": AMD 64 3200+, Radeon x800xt, 1 GB DDR

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ospab
jag har tästat Oblivion på högsta inget lagg allt, flyter på som F*an,

samma sak med fear, flyter som bara den

Oblivion med allt på högsta flyter på utomhus? Hmmm, säker på det? Men testa Rainbox 6: Vegas med allt på högsta och se hur bra det flyter Eller testa M2TW med allt på högsta och unit size huge och kör igång ett slag med 6 000 soldater Eller, om du vill bli riktigt deprimerad, vänta på Crysis och gråt över de skyhöga systemkraven

Visa signatur

"Bibeln skrevs av samma människor som sa att jorden var platt..." -O. Kend
"The best argument against democracy is a five-minute discussion with the average voter." -W. Churchill
"Religionens värsta fiende är informationsåldern." - F. C. Hughes

Permalänk
Medlem

stalker!

Visa signatur

Rediscover Communication

Permalänk
Medlem

Prova Everquest 2 och dra på ALLT.

8xAA, 16xAF och 1600x1200+ och allting på max ingame och allting ikryssat.
Då jävlar får du en riktigt cool upplevelse.

Samma sak gäller Vanguard SoH

Dock lär inte din pc palla det på långa vägar :). Lär nog lagga redigt fint.

Obs. Det snygga kommer när man börjar slåss ordentligt.. Fy fan vilka effekter

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

av vad jag täst sj så är Farcry bäst enligt mig

men inget kan ta S.T.A.L.K.E.R.S väder efekter som åska och sånt
'

dock kan jag inte lira 1600 * 1200 på grund av att min skärm ären 1280 * 1024

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xstar
Väldigt få seriösa svar.

Bäst grafik just nu? F.E.A.R. och Oblivion håller fortfarande måttet. Medieval 2: Total War med allt på max är också jävligt snyggt. Snyggaste just nu är dock förmodligen Rainbow Six: Vegas, om du har hårdvaran att köra det med allt på max.

Väldigt oseriös fråga.

Menar han mest realistik eller bästa stil etc? Är ju en väldigt subjektiv åsikt så han kommer ju aldrig få något bra svar.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Rainbowsix: Vegas är som någon sa, väldigt snyggt med allt ögongodis på. Och det är tydligen ett av dem spelen som faktiskt fungerar "bra" med ett 8800. Vilket jag inte kan säga om väldigt många andra spel. Dock är det ju nvidias drivare som det är fel på.

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ospab
jag har tästat Oblivion på högsta inget lagg allt, flyter på som F*an,

samma sak med fear, flyter som bara den

Lovar att du inte har högsta allt. För till det krävs det en satans skärm för upplösningen och sen ska du in och ändra en satans massa i spelet som ger bättre grafik efter det ska du in i .ini filen och ändra en hel del saker
innan du kan säg att du ligger på max allt i oblivion.

Permalänk

Själv tycker jag CSS eller HL2 har väldigt fin grafik men det finns ju bättre på marknaden.

Visa signatur

Jag är AnkExpert!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Garnax
Lovar att du inte har högsta allt. För till det krävs det en satans skärm för upplösningen och sen ska du in och ändra en satans massa i spelet som ger bättre grafik efter det ska du in i .ini filen och ändra en hel del saker
innan du kan säg att du ligger på max allt i oblivion.

Ja Oblivion är snyggast, speciellt utomhus med gröna landskap och underbar view distance. Men så krävande att bara ett 8800GTX pallar köra det verkligen på "max"!

Med ett överklockat X1900XT med 1280x1024, HDR, 4xAA, 8xAF, in-gameinställningar på max (utom shadows on grass men med .ini-tweaks + en LOD-mod) i tät skog eller i strid med 4-5 monster får jag i snitt 25 FPS.

Ett 8800GTX är nästan dubbelt så snabbt och skulle då tillåta t.ex 1920x1200 i ca 35 FPS.

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Medlem

Far Cry

Visa signatur

GIGABYTE Z77X-UD3H|Intel Core i7 3770k@3,90 GHz|Corsair Cooling Hydro H100 |Corair Vengeance 16 GB DDR3 1600Mhz|GTX780 x 2 6GB| 250 SSD +300+400+400 GB HD | Corsair Powersupply 850W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Garnax
Lovar att du inte har högsta allt. För till det krävs det en satans skärm för upplösningen och sen ska du in och ändra en satans massa i spelet som ger bättre grafik efter det ska du in i .ini filen och ändra en hel del saker
innan du kan säg att du ligger på max allt i oblivion.

nu blev jag nyfiken

vad ska man ändra i mapen? jag vill verkligen tästa spelet på max

+ ska skaffa ny skärm snart förmodligen en 20 - 22 widescreen som klarar av hög upplösning, sitter med min 1905fp 19" skärm :S på 1280x1024...

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Jag kör grafikkortet i signaturen, budget så det skriker om det, kan ändå köra Oblivion maxat utan att jag har märkt av några hack eller lagg.. Så det beror nog mer på generationen av grafikkortet.

Permalänk
Medlem

Beror ju på vad man ser som snyggt. Ska det vara estetisk vackert eller ska det vara likt verkligheten? Far Cry och HL2 är ju rena rama skräpet och utnyttjar gammal teknik. Inte snyggt för fem öre. Ska bli roligt att se spel som kör Unreal 3-motorn.

Jag får nog säga Super Mario Bros till Nintendo 8-bit

Visa signatur

Pentium D 2.66 @ 3.9 Ghz, Voltmoddat 7900 GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m@rtoja
Jag kör grafikkortet i signaturen, budget så det skriker om det, kan ändå köra Oblivion maxat utan att jag har märkt av några hack eller lagg.. Så det beror nog mer på generationen av grafikkortet.

Nej det beror på att du inte har högsta upplösningen och inte ändrat i .ini-filen som de snackar om.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscra
Far Cry och HL2 är ju rena rama skräpet och utnyttjar gammal teknik. Inte snyggt för fem öre.

Är beredd att hålla med. Båda spelen har ganska matt & plottrig/grynig grafik. Source-motorn är så överskattad.

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pellias
Är beredd att hålla med. Båda spelen har ganska matt & plottrig/grynig grafik. Source-motorn är så överskattad.

'
jag tycker cs source är helt ok grafikmessigt. kanske inte snyggast men helt ok

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscra
Beror ju på vad man ser som snyggt. Ska det vara estetisk vackert eller ska det vara likt verkligheten? Far Cry och HL2 är ju rena rama skräpet och utnyttjar gammal teknik. Inte snyggt för fem öre. Ska bli roligt att se spel som kör Unreal 3-motorn.

Jag får nog säga Super Mario Bros till Nintendo 8-bit

jo håller ganska med, men hl2 har fortfarande snyggt vatten (fresneleffekten är vacker) men har sämsta ljussystemet. far cry är dock fult och helt utdaterat sen några år tillbaka. UE 2.5 är snyggare

Permalänk
Medlem

Tycker Rainbow six: Vegas ser helt okej ut, efter att man tweakat bort deras jävla blur filter och motion blur. Alltså, vill jag ha suddig bild så tar jag antingen av mig linserna eller gräver fram en 15 år gammal crt skärm. Vill jag ha massa motion blur köper jag en 40ms tft skärm på blocket. Idioter som gjorde det spelet...antar att det var någon chef som tyckte det var häftigt och de som satt och kodade bara fick bita ihop och göra som de blev tillsagda. Och sen behöva ladda ner externa program för att få widescreen...

Permalänk

Silent Hunter 4 har skapligt bra grafik.

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk

Crysis <3 (när det kommer ut)

Permalänk
Medlem

Får väl säga Oblivion jag med, 1680*1050, samtliga ordinarie inställningar (som fungerar tillsammans) på högsta, plus dessa LOD-moddar. Brukar kunna ligga runt 30-35 åtminstone utomhus (ta mig inte på orden på det dock, orkar inte leta fram skivan just nu för att kolla). Kanske inte fullt njutbart hastighetsmässigt, men utseendemässigt är det värt det

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Tycker Rainbow six: Vegas ser helt okej ut, efter att man tweakat bort deras jävla blur filter och motion blur. Alltså, vill jag ha suddig bild så tar jag antingen av mig linserna eller gräver fram en 15 år gammal crt skärm. Vill jag ha massa motion blur köper jag en 40ms tft skärm på blocket. Idioter som gjorde det spelet...antar att det var någon chef som tyckte det var häftigt och de som satt och kodade bara fick bita ihop och göra som de blev tillsagda. Och sen behöva ladda ner externa program för att få widescreen...

dummaste jag har hört. motion blur och depth of field är framtiden och kommer snart vara standard inom datorspel. gör spelet så mkt snyggare. bara så du vet så är de där post-processing-effekterna standrad i Unreal engine 3 (som spelet byggs på)
depth of field kan jag hålla med om att det är onödigt dock, inte vet väl programmet var min syn fokuserar på.
fear har fortfarande väldigt bra grafik, det enda spelet jag har sett som har dynamiskt vatten

Permalänk
Avstängd

Tycker nog HL2 och FarCry är snyggaste spelen..
Spel typ Quake 4 och F.E.A.R är ju så mörka och dystra.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Inaktiv

Tycker Source motorn är den som levererar starkast just nu, inget är överdrivet utan presenteras på ett schysst sätt! Annars är God Of War 2 till PS2 riktigt snyggt, blev schockad av det. Ser lika bra ut som många nya PC och PS3/360 spel.

Oblivion är jättefint med samt Supreme Commander(laggar dock ganska brutalt på min burk).

Permalänk

StarCraft II.

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sthlmskille82
StarCraft II.

från screenshotsen jag sett ser det ut att det fulaste datorspelet!

FYI så är Far cry predator bra mycket snyggare än far cry och har bättre vatten! tur är väl det för jag stod knappt ut för att vattnet var så fult i far cry...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
från screenshotsen jag sett ser det ut att det fulaste datorspelet!

Från ditt inlägg jag sett ser det ut att det du inte kan skriva. Ok?

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk

Tja, Startcraft 2 är snyggt. Det är det men det ser kladdigt ut för min smak i alla fall.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Gears of War och Call of Duty 3...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass