Permalänk
Medlem

Värstingskärm!

*bort*

[color="blue"]Inlägg redigerat av OSkar000
För bra för att vara sant skröna borttagen
[/color]

Permalänk

Vad betalade du för den då?

Permalänk
Medlem

det är nästan som att vinna på lotto
låter inte vettigt ur någon synvinkel, hur lyckades de att inte kolla upp vad den var värd? vad för auktion var det?
jag tror det finns många som vill ha en sådan där skärm, finns nog en marknad för den om du bara hittar rätt folk.

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk

Hmm.. stinker smyg annons lång väg.

Permalänk
Medlem

Re: Värstingskärm!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anexus
Tja fick tag på en sprillans ny datorskärm som jag köpte på auktion igår.
Det är en NEC MultiSync LCD2191UXi svart.
Kollade priset på den när jag kom hem och billigaste priset på pricerunner är 12722kr.
Så jag gjorde iaf ett riktigt jävla fett kap när jag kammade hem den på auktionen.

Det jag undrar nu är vad man skulle kunna sälja skärmen för.
Den e som sagt sprillans ny i kartong. Aldrig använd!

Om d skulle va ngn som e intresserad så kan ni skicka ett pm.

Vilken auktion var du på? I Sthlm??

Permalänk
Avstängd

Re: Värstingskärm!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anexus
Det jag undrar nu är vad man skulle kunna sälja skärmen för.

25 kronor kanske?

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk

12772 kr för en ny, och du fick den för 160 kr ?
Tyvärr, jag kan bara inte ta de allvarligt. Ber om ursäkt.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

Stöldgods brukar vara billigt...prova att annonsera på blocket istället.

Visa signatur

"bästa sättet att spara tid är att använda den"

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tri_State
12772 kr för en ny, och du fick den för 160 kr ?
Tyvärr, jag kan bara inte ta de allvarligt. Ber om ursäkt.

Precis

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anexus
Ja du d e så att de e postens auktioner där jag bor. Där det är idioter som köpt saker på nätet och betalat för dom men ej hämtat ut dom, Och att posten ej kunnat få tag på personerna.

Dom hade massa prylar till salu som massa bärbara och stationära datorer chassin, hdd, minne, kläder, skor, tv-apparater m.m. Men eftersom jag enbart var i behov utav en ny skärm så köpte jag enbart den, var en som t.o.m kammade in en sprillans ny Bärbar HP med 320gb hdd, c2d 2.0ghz, 2gb ddr2, för 800kr. Visste själv inte om att d fanns en sådan auktion förens tjejens farsa talade om d och vi åkte dit på auktionen

Att dom inte kollat upp priset beror nog på att eftersom dom inte köpt in dom själva då bryr dom sig nog inte om priset. Pengarna för varorna tillfaller ju staten.

Går inte prylarna tillbaka till dom rätta ägarna efter en tid ?!

Jag har för mig att om man beställer en produkt från ett företag och inte löser ut den så går den tillbaks samtidigt som en fet räkning för frakt och annat kommer hem till just den som inte hämtar ut den...

Men det kanske bara gäller beställning från företag kanske??

Himla "tur" du verkat ha i alla fall... : )

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anexus
Ja du d e så att de e postens auktioner där jag bor. Där det är idioter som köpt saker på nätet och betalat för dom men ej hämtat ut dom, Och att posten ej kunnat få tag på personerna.

Dom hade massa prylar till salu som massa bärbara och stationära datorer chassin, hdd, minne, kläder, skor, tv-apparater m.m. Men eftersom jag enbart var i behov utav en ny skärm så köpte jag enbart den, var en som t.o.m kammade in en sprillans ny Bärbar HP med 320gb hdd, c2d 2.0ghz, 2gb ddr2, för 800kr. Visste själv inte om att d fanns en sådan auktion förens tjejens farsa talade om d och vi åkte dit på auktionen

Att dom inte kollat upp priset beror nog på att eftersom dom inte köpt in dom själva då bryr dom sig nog inte om priset. Pengarna för varorna tillfaller ju staten.

När man inte hämtar ut ett paket på posten auktionerar inte posten ut de, hur ska då företaget som skickat iväg varan/paketet få sina pengar ? Skulle staten betala för det ? Varorna skickas ju bara tillbaka.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

En gång ramlade månen ner, men som tur va hade farsan en skitbra domkraft och pumpade upp den i himlen igen.

Skämt åsido måste du ju ha alldelles för lite tro på människan om du tror att folk ska gå på en sån historia. Lycka till med häleriet.

Visa signatur

"Det finns inga dumma frågor, bara dumma människor."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av steps
En gång ramlade månen ner, men som tur va hade farsan en skitbra domkraft och pumpade upp den i himlen igen.

Skämt åsido måste du ju ha alldelles för lite tro på människan om du tror att folk ska gå på en sån historia. Lycka till med häleriet.

Haha, kan inte göra annat än att hålla med

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk

Om han nu lyckats få en skärm billigt är det väl bara att gratulera, sluta klaga för tusan, Är ni avundsjuka eller? Låter ju så måste jag säga. Resultatet blir ju bara att en tråd fylls med skit istället för det efterfrågade svaret.

Permalänk
Medlem

enligt en postis jag känner så håller inte posten några sådanna auktioner.
(tyckte det lät lite knepigt, så jag slängde iväg en snabb fråga på msn ).

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk

Anexus var hålls de där auktionerna? Var bor du?
Synd att folk har så svårt att tro på andra.

Permalänk

sucker121.

Sade han det skulle de stå 1000 personer där i trängas nästa gång

- Folk är galna när dom får Valuta för pengar, tro mig.
Har vart med när Stadium XXL och Inet öppnade i Sisjön xD

Permalänk

Kenta_ponta Är du helt blind, ser du inte att det står "Pma mig, jag är dödstyst";)

Permalänk
Medlem

Grattis till en (ÄCKLIGT!!) billig skärm!
Hade varit kul att veta vart sånna fina auktioner hålls.

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk
Avstängd

Första april var för över en månad sen..
Gods som inte hämtats ut skickas naturligtvis tillbaks till avsändaren..

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Första april var för över en månad sen..
Gods som inte hämtats ut skickas naturligtvis tillbaks till avsändaren..

Varför skulle det? Så du menar att avsändaren får både betalt och behålla produkten? Låter snarare som första april är idag.

Permalänk
Medlem

Lägg upp en bild på dig med skärmen och kvittot då.
Så var saken biff!

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sucker121
Varför skulle det? Så du menar att avsändaren får både betalt och behålla produkten? Låter snarare som första april är idag.

För att posten har fått betalt för att förmedla paketet, inte behålla det. Misslyckas de med att leverera paketet skall det återsändas till avsändaren.
T.ex. om jag säljer något på blocket. Får betalt i förskott och skickar den till köparen. Om han nu inte nu hämtar ut paketet av någon anledning. Då skickas paketet tillbaks till avsändaren (alltså jag själv). Jag får dock lösa ut paketet mot avgift som täcker postens extra arbete. Om även jag inte hämtar ut det retunerade paketet, ja då kan posten ta det. De har då gjort vad de kunnat för att leverera det.
Om jag inte angett någon tydlig avsändare. Då öppnar posten paketet för att se om det finns något i den som kan identifiera den korrekta ägaren. Misslyckas de att finna något sådant kan posten behålla paketet.

Visa signatur

[Asus P5B Dlx 430Mhz FSB] :: [Core 2 Duo E6400 2130@3440Mhz / Big Typhoon] :: [G-Skill PC6400 HZ DDR2 2GB 4-4-4-12] :: [X1900XT 680/800] :: 30" Dell 3007WFP

Permalänk
Medlem

Vad klagar alla för? Det finns faktiskt sådana auktioner.

Visa signatur

Hmm

Permalänk
Medlem

Antagligen för att dem är avundsjuka
Blörgh åsido, skärmen är ny, sälj den för 12000 ?

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Du skriver att du köpte skärmen för att du är i behov ut av en ny.. Så varför sälja den?

Visst, du kan sälja den och köpa en billigare skärm.. Men den där NEC kommer du att kunna ha i många år framöver.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk

Allvarligt talat, varför skapa en tråd om att man fick en skärm för 160kr om man skulle ljuga...
Sälj den, tjäna pengar och bli rik :). Säg vart auktionerna hålls så kommer jag dit och budar :).

Permalänk
Medlem

Så alla Sveriges outhämtade paket kommer till Jönköping, troligt. Det borde finnas information om dessa auktioner på internet.

Permalänk
Medlem

Har ett bättre förslag angående bevis. Ta bild på dig själv, med skärm och eftersom du nu påstår att det står i din lokala tidning så pinna iväg och hitta en tidning med en artikel om detta så blir vi nog övertygade. Med tanke på att du var på en auktion nyligen så borde du/ -någon bekant, ha en tidning med denna artikel liggandes.

Permalänk
Medlem

"Ja du d e så att de e postens auktioner där jag bor. Där det är idioter som köpt saker på nätet och betalat för dom men ej hämtat ut dom, Och att posten ej kunnat få tag på personerna."

Då jag jobbat inom posten i ett par år så kan jag direkt dementera att företaget skulle syssla med något sådant här. Mest för att det ju självklart är olagligt att sälja någon annans egendom men också för att det oftast inte är speciellt svårt att ta reda på vart ett paket kommer ifrån och returnera det.
(Plus att risken för att det inte finns en returadress på ett paket med ett värde över 500kr är obefintlig)