Permalänk

SE K610i plötsligt död.

Tja,
Igår dog plötsligt min SEk610i.
Det var så att jag stängde av den, tog ut batteriet sen stoppade jag tillbaka det och whooops gick den inte att starta, den ända reaktionen mobilen ger ifrån sig är att den blinkar lite rött vid startknappen.
Sen när jag kom hem testade jag att ladda den, men nej det hjälpte inte heller.

Va är felet tror ni?
Måste jag lämna in den på service :/ ?

Permalänk
Medlem

Min k700 kan blinka rött när batteriet är halvdött och telefonen halv-avstängd. Brukar bara vänta ett tag så stänger den av sig och sen kan man starta den igen. provat att plocka ur batteriet och sätta i igen? om det inte hjälper prova det eller sätt i laddaren och låt den ligga ett tag..

Visa signatur
Permalänk

allt provat, till och med med ett annat batteri.

Permalänk
Medlem

verkar vara rätt vanligt fel,precis som att dom stänger av sig.
Har 5 kompisar med samma telefon som du, alla utom en har fått lämna in den för det, den sista har gjort det 3 ggr

Permalänk

Jo du, nu ska jag skicka in den idag till engströn telecom, vilken sätt ska man skciak in den på tycker ni?

REK brev som dem rekommenderar eller vanligt?

Permalänk
Medlem

Ta rek, men låt de får stå för kostnaden =)Så gjorde iaf jag när jag var tvungen att utnyttja garantin på mina SE telefoner.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

Ni som inte får det att funka, har ni prövat att uppdatera din via SEUS?

Ladda ner (ni måste ha nyaste showckwave och flash installerat) Ta ut ev. SD och Sim kort.
http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=se&lc=sv&ver=4000&temp...

Hade varit innne i telefones system (W810) Jag trodde min tele var död först också sen uppdaterade jag, funkade perfa.

Permalänk

Okej, Hur skickar man REK brev da?
Är det bara att ta med sakerna till posten så får man en låda eller hur gör jag?

Permalänk
Medlem

Du får packa ner grejerna i en låda, skriv adressen på lådan. Gå ner till posten och säg, REK tack. Betala. Svårare än så är det faktiskt inte.

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk

okej då vet jag det, det var så att jag inte hade en låda så jag skickade vanligt brev

(kan man inte få låda av posten?)