ati readon eller navidia geforce

Permalänk
Medlem

ati readon eller navidia geforce

jag ska skaffa ett nytt grafikort vilket är best ati readon eller navidia geforce

Permalänk
Medlem

vilken prissklass

Permalänk

Herregud....

Mer info! Pris klass, vad du ska använda den till osv.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Stavning?

Visa signatur

Hette tidigare Ti 4400
Dator: DFI Lanparty 790FXB-M2RS │965 BE@3,7GHz│8GB OCZ SLI 800MHZ│500GB Samsung + 2st 1TB Samsung│7950│550W Cougar
IBM X31 1.7GHz|1GB| ATi Radeon 16mb| 8GB SSD|Thinkpad X200|2.4GHz|4GB|X4500MHD|320GB Thinkpad 600X|500Mhz|320MB ram|6GB

Permalänk
Medlem

ok ursäkta ursäkta ursäkta jag ska skaffa ett grafikort som bf2 ska funka på och jag har en pci expres x1 nånting den ska typ ha 512 mb.är ingen dataexpert direkt:):) så jag behöver all hjälp jag kan få. pris nja mellan 1och 3000

Permalänk
Medlem

Hur snabb är en PCIe x1 jämfört med AGP 4 eller 8?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
Hur snabb är en PCIe x1 jämfört med AGP 4 eller 8?

det är väl ungefär som att jämföra en celeron och en X2, tror nog du försöker vara lite ironisk mot tråd skaparen:)

Visa signatur

Burk1 4770k+ asus970 Burk2 4770k-asus 780ti

Permalänk
Medlem

Jag menar bara om PCIe x1 är tillräckligt snabb för att driva ett grafikkort som klarar BF2.

Permalänk

sweet, nytt material till signaturen. tack.

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sthlmskille82

Haha underbart

Offtopic:

Jo ett PCi-E 1x kort ska väll gå att driva BF2. Vet att ett 9200SE på min lillesyrras dator kalrade av det på lägre grafikinställningar, dock INTE lägsta.

Ontopic:
Tror inte trådskaparen behöver tänka på minnesmängden alls på grafikkortet. Finns nog inte ett enda PCI-E X1 grafikkort som är bra nog för att utnyttja hela minnet.
Ialalflal, detta kort ska väll duga:
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=327302
Klarar nog inte spelet på max grafik precis, men den klarar av spelet iallafall, om ett 9200SE gör det.

Permalänk
Citat:

Haha, kunde heller inte hålla mig för garv där.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

det var så lite så nån måste ju va lite dum så att alla kan få ett gott skrat

Permalänk
Medlem

marbil, vad har du för moderkort? ladda ner cpu-z ( http://www.cpuid.com/cpuz.php)

och kolla vad du har för moderkort, så kan vi lättare se vad du ska ha för grafikkort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lajning
marbil, vad har du för moderkort? ladda ner cpu-z ( http://www.cpuid.com/cpuz.php)

och kolla vad du har för moderkort, så kan vi lättare se vad du ska ha för grafikkort

Jo det kan vara bra att veta moderkortet. Får känslan av att OP kan ha blandat ihop PCI-E med PCI. Eftersom PCI är gamlare kanske han tror att det är PC-E 1x... dock vet man aldrig.

Lite mer specifikationer så blir det lättare att hjälpa :3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marbil

det var så lite så nån måste ju va lite dum så att alla kan få ett gott skrat

Ja, för vi har ju verkligen inte nog med sånt folk...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
gamlare

Snälla, gå om skolan.

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem

är det typ chipset 915gv??

Permalänk
Medlem

Du kan inte bara öppna datorn och kolla vad det är?
Säg sedan vilken modell på moderkortet.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk

Hehe, dagen ser helt plötsligt ljus ut fast det är grått utomhus.

Till saken. Gör som Adam eller apan eller vad han nu heter skrev att du laddar ner Cpu-z och kör igång det programmet. I programmet så har du ett x antal flikar och fliken som heter moderkort/motherboard. Där står det vad det är för moderkort som du har.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Marbil, Igen säger vi.

1. Ladda ner CPU-Z, Du vet den där webbsidan Gåggless eller vad den nu heter som hjälper en liksom jaooooo ?? ?!?! ?! ?! ?!?! !! !! ;O

2. skreiv nier vahd duu harr for "Moderkort".

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Snälla, gå om skolan.

För att jag råkade blanda ihop "äldre" och "gamlare"? Alltså, ibland undrar jag vad du har för problem. Du försöker verkligen jävlas med många på det här forumet.

Permalänk
Citat:

Du försöker verkligen jävlas med många på det här forumet.

Beror nog på att han är stockholmare, eller så har han attitydproblem. Eller både och. ^^

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Citat:

För att jag råkade blanda ihop "äldre" och "gamlare"? Alltså, ibland undrar jag vad du har för problem. Du försöker verkligen jävlas med många på det här forumet.

Tror han menade på att det inte finns ett ord som heter gamlare utan äldre. Jag hade förmodligen kommenterat dig mest för att du inte ska skriva fel i ett CV någon gång.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Beror nog på att han är stockholmare, eller så har han attitydproblem. Eller både och. ^^

Är inte det synonymt?

Visa signatur

Blessed is the mind too small for doubt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
Jag menar bara om PCIe x1 är tillräckligt snabb för att driva ett grafikkort som klarar BF2.

Är inte bandbredden för AGP x8 på 2.1 GB/S och PCI-E x1 på 2.0 GB/S?
Eller är jag helt fel ut?

Permalänk
Medlem

jag ladda ner cpu-z1,40. det står motherboard:
model:OJC474
chipset:intel i915P/915G rev:B1
southbridge:intel 82801FB (lch6)
sensor:SMSC 7901

hoppas det var till nån hjälp anars får jag försöka igen

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=334162&cks=ASS&assoc=5684...

jag räkomenderar det här kortet ultracrisp bild 512mb minne maxar BF2 obliveon war of gears quake 2 crysis(nästan) etc etc

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Password

jag räkomenderar det här kortet ultracrisp bild 512mb minne maxar BF2 obliveon war of gears quake 2 crysis(nästan) etc etc

Men kom igen.

Visa signatur

Bästa färdigbyggda stationära gamingdatorn under 10000 kr? http://www.agumagamingdator.se/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marbil
jag ladda ner cpu-z1,40. det står motherboard:
model:OJC474
chipset:intel i915P/915G rev:B1
southbridge:intel 82801FB (lch6)
sensor:SMSC 7901

hoppas det var till nån hjälp anars får jag försöka igen

Marbil, Ladda ner Everest istället.

Citat:

Men snälla lilla...

Mitt Nvidia 6200 maxcar Crysis i 9340x100 '-.-

Jävla lamt inlägg

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Citat:

Ja...just det......

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Sluta skriv lögner

Sedan stavas det rekomenderar

Men helvete människa! Måste du ljuga om precis allt!
Kolla in killens signatur:

amd sempron 3100+, 1024MB Crosair VS, asus a8n-sli, 8800Ultra@SLI.

Haha du kan inte ens ljuga ihop en dator

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista