Liten mp3-spelare och Last.fm

Permalänk

Liten mp3-spelare och Last.fm

Jag sitter här och funderar på att byta ut mina gamla Creative mp3-spelare mot något snyggare och bättre. Någon som har några tips?

Sitter just nu och funderar på en iRiver s10, för den är både snygg och verkar vara hyffsat liten. Någon som vet om det går att "scrobbla" de låtar man lyssnat på den till last.fm som det går att göra på iPodsen? Om inte, någon som vet om det kommer att komma?

Permalänk

Hej och god morgon!

Kan du förklara scrobbla för mig?

Permalänk
Medlem

Man lyssnar på låtarna i mp3-spelaren (i detta fall en iPod), sen syncas infon till iTunes (och till en spellista). Denna info hämtar ett program, som sedan lägger upp den på last.fm.

Permalänk

Aha... Jimmy, den funktionen tror jag inte kommer att fungera med iriver S10. Jag vet att den inte gör det nu och jag tror inte det kommer något stöd för det ännu heller. Har du fler funderingar?

Permalänk
Medlem

Detta är kanske ointressant eftersom du ville ha en liten spelare men...
iriver H120 modellen klarar av RockBox. En annan mjukvara än irivers egna.
Där finns möjligheten att scrobbla med lite eget fixande

Visa signatur

"Go mad, möed mad, mad i rättan ti osse madaro"
flickr

Permalänk
Medlem

Det vore sjukt värt om det gick att få det att fungera.
Last.fm är riktigt bra.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar iAudioU2 starkt. Finns med olika GB och de är små och behändiga. Snygga också.

Visa signatur

Nej jag vill inte.

Permalänk

Äsch jag kan nog klara mig utan last.fm när s10 är så jäkla snygg! Hur är originallurarna tycker ni? Läste nån recension om att det inte gick att sätta egna lurar i halsbandet man får med. Om man har egna lurar hur fungerar då den där "knippsgrejen" som hindrar spelaren att åka i backen?

Tack för alla svar!