Åååhh.. så bra spel. Har kört 7-8 säsonger nu och tre av dom mest talangfulla spelarna jag värvade första 2 åren har slagit sig in i mitt Atleti med buller o bång. Christian Kühne (Tysk mittfältsgeneral, regen tror jag) har konkurrerat ut Källström (31år och slö, gick till Sunderland) och Fabregas (Lite yngre än kongo, backup numera) tillsammans med Giorginio Wijnaldum som min scout sa att jag skulle värva från Feyernoord som 15-åring.
Wijnaldum blev vald till europas bästa mittfältare (kan spela överallt på mittfältet) senaste året och lyckan var enorm hos mig. Bästa med spelet är just att utveckla talanger enligt mig.
Har också lånat ut 6 riktigt lovande spelare till mitt holländska farmarlag (kommer inte på namn just nu) som var tippat till mittplacering innan lånen. Alla går rakt in i startelvan och laget ligger nu efter halva säsongen på... nedflyttnignsplats!
Där har vi bl a Sergio Tejera (Chelseayngling på riktigt), en vänsterspringare som Fiorentina lånade förra året och vann ligan med. Där finns en kolmubiansk målvakt som kommer ta över förstakeeperns plats i Atleti inom några år.. Där finns två mittbackar europas topplag rycker i... osv osv.
Vad är det för fel?
Otroligt kul experiment att slänga över spelare till farmarlaget i en högsta liga i ett annat land.
Själv har jag vunnit spanska ligan 3-4 ggr, CL en gång så jag är inte världens bästa manager kanske. Men jävligt kul är det i vilket fall.
Blev extremt sugen på att dra igång saven igen.