Football Manager 2007

Permalänk
Medlem

Ett tips innan ni börjar spela riktigt seriöst.
Själv är jag på 2018 och har stora problem pga ingen av regensspelarna har mer än 10 i avslut.

Enligt ryktet är det en bugg som ska fixas när patchen kommer, men det är riktigt trist att min save inte är spelbar längre.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Drar upp den här tråden igen i hopp om att få tala med några spelare! Själv så har jag börjat igen, uppdaterade med FMSU och patch 7.0.2 (tror jag det är?) Men det känns rätt buggigt. Truppen tampas med extrema skadebesvär, + en VIRUSINFEKTION = 6-10 månader borta. WOOT?

Permalänk
Medlem

Jag har lagt av med FM, på tok för obalanserat och buggigt.

*suck... jag kommer ihåg CM3 tiden, fasen vad det spelet var bra. Det blev ju inte sämre hellre: fram till CM 01-02 så blev det bara bättre och bättre!

Men nu har sigames totalt flippat ur.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

mm, det känns så. Kommer ihåg att man satt och spelade 01-02 hur länge som helst. de var så sjukt bra! Synd bara att om man vill spela dem så får man helt konstiga lag typ.

Permalänk

jorå,hyffsat spel.
spelat igenom en del utav spelet på PSP nu.
klockrent på PSP måste jag säga,kan ta med sej spelet överallt och man kan lätt slita upp det ur fickan och börja spela när man har nån timme att slå ihjäl.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Tänkte höra om någon fortfarande spelar?
Själv spelar jag för tillfället med Skene IF och är på väg att vinna div. 2 2007.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ja, spelar det både på min PSP och till PC'n. På PSP'n har jag precis vunnit franska ligan med Marseille för fjärde året i rad, på PC'n har jag precis kört upp Swansea i Premier League.

PSP-versionen är ok, tycker dock att laddtiderna är olidligt långa och den läser från skivan i tid och otid vilket gör att det hackar trots att det inte är ett spel där man själv springer och sparkar en boll.

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma. 🎮

Permalänk
Medlem

Jag har fört upp Cambridge city från conference south till leauge one (ligger etta nu). Spelet är svårare det finns inga fusktaktiker men det gillar jag. Bästa spelet ifrån sigames enligt mig. Championship here i come!!

Visa signatur

Heder och mord hör inte ihop

Permalänk

Åååhh.. så bra spel. Har kört 7-8 säsonger nu och tre av dom mest talangfulla spelarna jag värvade första 2 åren har slagit sig in i mitt Atleti med buller o bång. Christian Kühne (Tysk mittfältsgeneral, regen tror jag) har konkurrerat ut Källström (31år och slö, gick till Sunderland) och Fabregas (Lite yngre än kongo, backup numera) tillsammans med Giorginio Wijnaldum som min scout sa att jag skulle värva från Feyernoord som 15-åring.

Wijnaldum blev vald till europas bästa mittfältare (kan spela överallt på mittfältet) senaste året och lyckan var enorm hos mig. Bästa med spelet är just att utveckla talanger enligt mig.

Har också lånat ut 6 riktigt lovande spelare till mitt holländska farmarlag (kommer inte på namn just nu) som var tippat till mittplacering innan lånen. Alla går rakt in i startelvan och laget ligger nu efter halva säsongen på... nedflyttnignsplats!

Där har vi bl a Sergio Tejera (Chelseayngling på riktigt), en vänsterspringare som Fiorentina lånade förra året och vann ligan med. Där finns en kolmubiansk målvakt som kommer ta över förstakeeperns plats i Atleti inom några år.. Där finns två mittbackar europas topplag rycker i... osv osv.

Vad är det för fel?

Otroligt kul experiment att slänga över spelare till farmarlaget i en högsta liga i ett annat land.

Själv har jag vunnit spanska ligan 3-4 ggr, CL en gång så jag är inte världens bästa manager kanske. Men jävligt kul är det i vilket fall.

Blev extremt sugen på att dra igång saven igen.

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se