Folding@SweClockers.com - Bli medlem du också och gör något vettigt med din dator!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Går det på Mac köra programmet när alla användare är utloggade? Pappas dator brukar kunna st utloggad hela helger ibland när han inte använde den.
och går det se hur det går för consoler som kör som en tjänst i Windows?

Det ska inte spela någon roll då F@H bara använder överblivna cpu cykler(altså den kraft ingen annan tjänst eller program i datorn använder.
Minne använder den ju hela tiden dock så om det är ont om detta kanske strunta i "Allow large WU" så blir det inte farligt.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk

Jag har inte kunnat ladda upp en enda av mina färdiga units, har 3st som väntar på att bli skickade..

Loggen säger
[09:15:50] - Couldn't send HTTP request to server
[09:15:50] + Could not connect to Work Server (results)
[09:15:50] (171.65.103.163:8080)
[09:15:50] - Error: Could not transmit unit 01 (completed May 18) to work server.

Har testat med proxy och allt möjligt..
Vad är felet?

Permalänk
Medlem

Så har försökt komma igång lite mer igen och ligger nu iaf över 1000p 24h avg. igen... Och tog mig precis över en kvarts miljon poäng, weee fira!

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk
Medlem

Nu har jag också börjat igen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Seriefigur
Jag har inte kunnat ladda upp en enda av mina färdiga units, har 3st som väntar på att bli skickade..

Loggen säger
[09:15:50] - Couldn't send HTTP request to server
[09:15:50] + Could not connect to Work Server (results)
[09:15:50] (171.65.103.163:8080)
[09:15:50] - Error: Could not transmit unit 01 (completed May 18) to work server.

Har testat med proxy och allt möjligt..
Vad är felet?

Hände mig för några dagar sen. brukar ha problem att fåtag i WUs men det funkar oftastr eftwer några försök. att skicka WUs brukar dock gå bättre!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Jag har niget svar på Mac-frågan, men jag funderade själv på hur man skulle se progress när den körs som tjänst ocg fick tipset att kolla log-filen i work-foldern. Något annat sätt än det känner jag inte till.

http://fahmon.silent-blade.org/

Bra övervakningsprogram som tolkar logfiler på ett smidigt sätt + lite till. Perfekt när man har en konsolprocess igång på varje kärna t.ex.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NightFlash
Jag tror det finns en bugg i folding.
När jag kör GPU klienten på mitt 1600 pro så får jag en massiv mängd workunits klara typ 300 om dan, får inte massa poäng men mängen WU's blir enorm. Nån som känner igen det?

lol
klaga inte, har just nu en 250.000 frames wu.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fook
http://fahmon.silent-blade.org/

Bra övervakningsprogram som tolkar logfiler på ett smidigt sätt + lite till. Perfekt när man har en konsolprocess igång på varje kärna t.ex.

Smidigt program, nu hittade jag äntligen mina två klienter som tuggar med fel nickname Ska jag bara orka åtgärda det också ...

Kan man ändra config och bara starta om service för att uppdatera på något vis? Eller måste man skapa en ny service? Vet nämligen inte vilka machine-id som är lediga på burken ifråga.

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk
Medlem

Jag har tänkt att köra igång och folda på min jobbdator också, men jag behöver lite råd... Problemet är nämligen att den har en väldigt högljudd processorfläkt, så jag kan inte låta den utnyttja 100% av processorns kapacitet under dagtid. 30-40% funkar, men över det blir det för störande i längden och andra som inte ens sitter i mitt rum kan kanske känna sig störda. Det bästa för mig vore om man kunde ställa in 35% under dagtid och sedan kunna ändra det till 100% under kvällen och natten. Men jag kan inte se att det är möjligt med den grafiska klienten i alla fall. Jag måste ha detta automatiskt, då jag jobbar som konsult och inte jobbar heltid.

Lite olika alternativ som jag funderat över:
* Köra på 35% dygnet runt
* Köra på 100% på bara på kvällen och natten med hjälp av schemaläggaren.
* Om det fungarar - Installera en version till på ett annat ställe och köra den ena på låg % under dagtid och den andra på hög under kvällen och natten med schemaläggaren.
* Om det funkar att med schemaläggaren köra ett script som editerar config-filen och ändrar antalet % vissa tider på dygnet.

Vad tror ni blir bäst?

Edit: Jag tror att jag får det att funka med sista alternativet. Gjorde två olika bat-filer som kopierar olika config-filer med rätt "cpu usage procent" och skriver över den aktuella. Jag kör bat-filerna med schemaläggaren och använder även schemaläggaren till att starta och stänga av f@h-klienten vid rätt tid, annars används inte den nya filen.

Visa signatur

| Intel Core i7 4930K | Asus P9x79 Pro | Corsair XMS3 Vegeance 16 GB | GT 640 | Samsung 840 Pro 256 GB + Corsair SSD Force Series 120GB | Be-Quiet L8 CM 530W | 2 x Benq BL2710PT |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JimboSwe
Jag har tänkt att köra igång och folda på min jobbdator också, men jag behöver lite råd... Problemet är nämligen att den har en väldigt högljudd processorfläkt, så jag kan inte låta den utnyttja 100% av processorns kapacitet under dagtid. 30-40% funkar, men över det blir det för störande i längden och andra som inte ens sitter i mitt rum kan kanske känna sig störda. Det bästa för mig vore om man kunde ställa in 35% under dagtid och sedan kunna ändra det till 100% under kvällen och natten. Men jag kan inte se att det är möjligt med den grafiska klienten i alla fall. Jag måste ha detta automatiskt, då jag jobbar som konsult och inte jobbar heltid.

Lite olika alternativ som jag funderat över:
* Köra på 35% dygnet runt
* Köra på 100% på bara på kvällen och natten med hjälp av schemaläggaren.
* Om det fungarar - Installera en version till på ett annat ställe och köra den ena på låg % under dagtid och den andra på hög under kvällen och natten med schemaläggaren.
* Om det funkar att med schemaläggaren köra ett script som editerar config-filen och ändrar antalet % vissa tider på dygnet.

Vad tror ni blir bäst?

Edit: Jag tror att jag får det att funka med sista alternativet. Gjorde två olika bat-filer som kopierar olika config-filer med rätt "cpu usage procent" och skriver över den aktuella. Jag kör bat-filerna med schemaläggaren och använder även schemaläggaren till att starta och stänga av f@h-klienten vid rätt tid, annars används inte den nya filen.

de som jag kan tänka mig är ifall man kör 2 consoler.
1 consol som används dagtid med t.ex. 40% och den fimpar du när du går och sätter igång consol nr 2 som tar 100%.

Blir lite pill pill dagligen ifall man inte kan baka in det i en schema läggning.

ifall man kan schemalägga tjänster så är det ju inge problem.

Typ att kl 19:00 så stängs FAH01 tjänsten ner och så startar FAH02 och sen stängs FAH02 ner kl 07:30 och drar igång FAH01.
Blir då att varje consol arbetar med separat WU "jobb", men spelar ju ingen roll då du hinner skicka in dem innan tidsstämplen går ut.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Medlem

Såg en lite rolig sak på bärbara.
Det stog "Protein: Protein" ^^

Hoppas det inte blivit något fel bara.

Permalänk
Medlem

Tjo! Nu är jag också med o viker proteiner med er! Har en cirkus 10 burkar som står o räknar på jobbet Ska bli intressant och kika i statistiken framöver om det ger något.

Ja tycker det tar lång tid innan statssidorna uppdateras :/ Lite tråkigt men men..

Permalänk
Medlem

foskat lite ang "could not connect to server (results)"

Verkar vara 2 saker:

Antingen är det en server som är offline

eller

Så har man fått en wu som inte behandlas längre eller varit idle en längre tid

Båda brukar skickas vidare när nästa wu är klar (sagt då att servern är igång och/eller proteinet är aktivt igen.

Programmet kan desutom spara upp till 10 wu innan de makuleras i klienten

Man kanske skulle ha en liten FAQ i första inägget i den här tråden så man slipper jaga runt på foldings något minimala faq eller almighty google.

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

Nu fick jag min sign att funka

Permalänk
Medlem

vart slog du på img koden i signaturen nizzi?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StrydeR
vart slog du på img koden i signaturen nizzi?

Det är inte i signaturen. I den får man inte ha bilder.
(men om du lägger in den bild i tråden så "betyder" det att du vill ha en titel som mig tex.)

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Medlem

tyckte väl att de vart lite konstigt att nizzis text kom under "signaturen" heh.. Nåja, vore bara en kul grej..

Permalänk
Medlem

Det är nog lite mer än kul grej. Jag började folda igen när jag såg den. d.v.s. att jag blev påmind

Andra kan säkert upptäcka denna tråd av nyfikenhet också.

Så den funkar som reklam gissar jag

Permalänk
Medlem

Aight, hur många burkar har ni haft igång som mest da? Den där NightFlash verkar ju ha en hel armé som foldar åt honom iallafall! Hans poäng fullkomligt exploderar uppåt

Permalänk
Hedersmedlem

Det hade varit nice om man kunde ha bilden i signaturen (som enda bilden som tillåts). Det skulle medföra att mer reklam görs för folding över hela forumet.
Det skulle kunna fungera ungefär som att man fyller i sitt användarnamn man foldar med under "Redigera profil" och då kan signaturbilden genereras. På så vis tillåts bara signaturbilder från dom som är med i Folding@SweClockers.com. För att undvika större signaturer så tillåts man inte att ha någon egen text om man väljer att ha bilden.
Själv tror jag att detta skulle fungera bra eftersom bilden är såpass liten.

Vad tror ni om detta förslag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Det hade varit nice om man kunde ha bilden i signaturen (som enda bilden som tillåts). Det skulle medföra att mer reklam görs för folding över hela forumet.
Det skulle kunna fungera ungefär som att man fyller i sitt användarnamn man foldar med under "Redigera profil" och då kan signaturbilden genereras. På så vis tillåts bara signaturbilder från dom som är med i Folding@SweClockers.com. För att undvika större signaturer så tillåts man inte att ha någon egen text om man väljer att ha bilden.
Själv tror jag att detta skulle fungera bra eftersom bilden är såpass liten.

Vad tror ni om detta förslag?

låter ganska nice, då väcks tävlingskänslan lite också

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StrydeR
Aight, hur många burkar har ni haft igång som mest da? Den där NightFlash verkar ju ha en hel armé som foldar åt honom iallafall! Hans poäng fullkomligt exploderar uppåt

LoL! armén består av ett par klassrum på jobbet kommer dock se om jag får igång allt under sommaren då ska ni få se på folding. Just nu fick jag stänga ner klienterna då ventilationen strular och det blir ungefär 35 grader varmt i klassrummen. Inte så bra med andra ord. 20 st MacPro maxxade till 100% av F@H alstrar en hel del värme

Visa signatur

PC:Intel i9 12900K, 32 GB DDR5, 4*2TB Corsair MP600 Pro, Nvidia 3090 FE, Win 11, Corsair HydroX, ASUS PA32UC & Aorus AD27QD | Kamera: Nikon D610 | Server: i5, 32GB, 7*18TB Debian

Permalänk
Medlem

Det finns ju gott om plats för ytterligare en flik bredvid "Medlemsskap". Lägg dit Folding@SweClockers där med en länk till en liten infosida med allt man behöver veta för att komma igång. Tror att det skulle ge ett par foldare till...

Här är mitt "bevis":

Visa signatur

| Intel Core i7 4930K | Asus P9x79 Pro | Corsair XMS3 Vegeance 16 GB | GT 640 | Samsung 840 Pro 256 GB + Corsair SSD Force Series 120GB | Be-Quiet L8 CM 530W | 2 x Benq BL2710PT |

Permalänk
Medlem

Ni skulle ha lagt ett viktigt meddelande vid plats 150 ochså. Det skulle nog givit några foldare som inte kollar nyheterna så ofta :).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Ni skulle ha lagt ett viktigt meddelande vid plats 150 ochså. Det skulle nog givit några foldare som inte kollar nyheterna så ofta :).

Nästa gång möjligheten kommer väl när vi når 100 platsen. Då lär vi verkligen behöva extra foldare för att vi ska kunna avancera i team rankingen.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Eller så kanske man kan klämma in en lite länk som syns ganska bra för alla. Typ en extra flik brevid Medlemskap som tidigare nämnts.

Permalänk
Medlem

2 frågor.

Hur många WUs behövs det för att få sig en trevlig länk under namnet?

Och, hur länge tar det för respektive att genomföra en hel WU, för mig tar det 2 dagar :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alarcron
2 frågor.

Hur många WUs behövs det för att få sig en trevlig länk under namnet?

Och, hur länge tar det för respektive att genomföra en hel WU, för mig tar det 2 dagar :S

Så vitt jag vet räcker det med en (att signaturen har blivit skapad), och sen ta kontakt med en mod, inte säkert att dom kollar i tråden annars.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alarcron
2 frågor.

Hur många WUs behövs det för att få sig en trevlig länk under namnet?

Och, hur länge tar det för respektive att genomföra en hel WU, för mig tar det 2 dagar :S

Det näms tidigare i tråden.

Men för mig tar det ca 1,5-2 dagar..

Jag har fått upp lite fart

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Medlem

varför har vi en nedåtgående tränd? TAGGA TILL NU POJKAR så vi kan fortsätta klättra!