Permalänk
Medlem

X2 6000+ 1450 kr...

Intressant för oss med AM2-system som vill ha lite kralligare grejer...

http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=ADX6000...

Nu måste man nog säga att det är riktigt prisvärt!

Visa signatur

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit

Permalänk
Medlem

Det var riktigt billigt, köpte ju min x2 3600 för 1000kr

Permalänk
Medlem

Intel, släng er i väggen.
(när det gäller priser).

Såg också denna sänkning på priser på min leverantörs sida.
Ni ska bara veta vad en Sempron 3000+ kostar att köpa in nu för tiden..

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk

Kommer inhandla en så fort som möjligt, innan de tar slut.

Fast, de är inte så överklockningsvänliga va? Spelar ju i för sig ingen roll med det priset

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Klart prisvärt. Synd att min 939-rigg håller prestandamässigt tills det blir quadcore, det är alltid kul att bygga burkar

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tur man höll käften i ett par dagar så man hann beställa då
Har snart en sån leksak på posten
Självklart hade jag tids nog tipsat om det, men man vill ju hinna själv först...

Permalänk
Medlem

det var billigt! men för dom som inte vet det så får man bara processorn och ingen kylare å kylpasta på köpet som i vanliga fall...
// tobbe

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_vitti
det var billigt! men för dom som inte vet det så får man bara processorn och ingen kylare å kylpasta på köpet som i vanliga fall...
// tobbe

Men för oss som har hyffsad kylare + AS5 liggandes är det ett kap

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirMacke
Intel, släng er i väggen.
(när det gäller priser).

Såg också denna sänkning på priser på min leverantörs sida.
Ni ska bara veta vad en Sempron 3000+ kostar att köpa in nu för tiden..

Jag säger Intel släng er i väggen oavsett vad det gäller

Jag köpte en boxad 6000+ men även en Noctua NH-U12F så min original foxconn kylare är helt "virgin", inte ens testkörd en gång, så detta passar ju mig som handsken på handen (lite omväxling i ordspråken får man ju ha )

OT "på min leverantörs sida" ?? har du affär eller någe liknande ??

Ser att du e från Hässle-hålan ( ) jag e från Glimåkra ca tre mil från K-stad, kul med folk från närområdet

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Attans, nästan man blev sugen på en sådan och ett moderkor toch minne.. och sälja ut sin opteron på tradera

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Klart prisvärt. Synd att min 939-rigg håller prestandamässigt tills det blir quadcore, det är alltid kul att bygga burkar

"Buhu, synd att min dator är så snabb!"
Men jag förstår vad du menar. Känner likadant.

Permalänk
Medlem

Beställde min igår. Väntade med att skriva något tills jag fått besked om att den var packad och klar att åka. De borde ju gå åt...

Beställde en X2 3600+ på inwarehouse, som tur var hade jag inte fått den när jag såg priset på X2 6000+, avbeställde och tog denna i stället...

I mina ögon är det perfekt att det är tray, utan kylare och pasta, eftersom jag redan har en skaplig kylare. Mycket nice att spara 600-800 kr på det sättet.

Visa signatur

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit

Permalänk
Medlem

Beroende på om man väljer tray eller boxed brukar skilja max 50kr, det där priset kan ju inte bero på att man inte får kylare och lika lång garanti. Hittar ingen annan återförsäljare av "tray". Mysko, för man tycker inte att kylarna ska göra 600kr.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeluxXxe
Beroende på om man väljer tray eller boxed brukar skilja max 50kr, det där priset kan ju inte bero på att man inte får kylare och lika lång garanti. Hittar ingen annan återförsäljare av "tray". Mysko, för man tycker inte att kylarna ska göra 600kr.

Jag har då i alla fall fått bekräftelse på att allt är skickat, så det lär ju inte vara nåt fel i alla fall Men håller med om att man blir fundersam...

Förresten, visst ska väl en Arctic Cooling Freezer 64 som sitter på mitt s939 passa på en AM2? Verkar ju så om man kollar deras hemsida...

Permalänk

Nice price Sen ser jag det tamefan obligatoriskt att handkla amd just nu, bara dumt att gynna intel. Blir sjuk bara jag fantiserar om hur prisbilden på prollar och grafikkort skulle se ut om det började gå "riktigt" dåligt för amd.

Men för dom ca 200mhz jag skulle få ut mot vad jag redan har så avaktar jag tills nya amd prollarna ploppar ut. Visst skulle dom flesta av dom nya passa am2 plattformarna ?

Visa signatur

Subzero Junkie !

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så ska alla så kallade AM2+ prollar passa vanliga AM2 ja MEN man får iaf inget DDR3 stöd på vanliga AM2

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [TBOC]Razor
Vad jag vet så ska alla så kallade AM2+ prollar passa vanliga AM2 ja MEN man får iaf inget DDR3 stöd på vanliga AM2

ahh ok, då får det bli ny bräda i samma veva. Server burken kommer att få en trevlig uppdatering med andra ord

Visa signatur

Subzero Junkie !

Permalänk
Medlem

Razor: Vad kör du med för kylning för den där sjyssta klockningen? Vad har du för idle/load temperaturer?

Imorgon bör processorn dyka upp lagom till man slutat jobbet... Mycket intressant

Visa signatur

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit

Permalänk
Medlem

Jag kör med en Noctua NH-U12F med dubbla noctua 120mm 1200rpm fläktar i push-pull, dom blåser rakt på noctuafläkten som sitter i chassit och därmed försvinner varmluften *väldigt* snabbt ifrån min låda =P

Och ang. tempen så idlar jag runt 34°C till 40°C beroende på rumstempen (litet rum = tempen varierar enormt) och load har jag inte kollat än bara =P

cpun idlar just nu på 34°C med en rumstemp på 26,7°C

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk

Det är annat än min gamla Celeron som med en tjutande originalfläkt idlar i 76°C

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Avstängd

Jag beställde just 4 stycken, En till mina två servrar, en till speldatorn och en till arbetsstationen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr. d00d
Jag beställde just 4 stycken, En till mina två servrar, en till speldatorn och en till arbetsstationen.

O.o ditt lilla svin sånt borde ju vara olagligt

Men vad e det för servrar som behöver 6000+ ?

Kör du lite mer proffesionella grejor eller ?? för en vanlig privat webbserver tex behöver ju knappast en sån prolle

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr. d00d
Jag beställde just 4 stycken, En till mina två servrar, en till speldatorn och en till arbetsstationen.

Ironi?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

MMmmmmmm... 6000+ (goes homer)

Helvete det där priset var för bra för att vara sant. Ska banne mig kolla hur pass jag klarar av ett köp efter att räkningarna betalts.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [TBOC]Razor
O.o ditt lilla svin sånt borde ju vara olagligt

Men vad e det för servrar som behöver 6000+ ?

Kör du lite mer proffesionella grejor eller ?? för en vanlig privat webbserver tex behöver ju knappast en sån prolle

Det ena är min privata filserver, jag vet att det inte behövs en så kraftig propp till den men det är en am2 så varför inte det är ändå bara 1450 kronor och att veta att det sitter en 6000+ i alla datorer i huset är värt lite det också.

Det andra är en FTP-server som det även ligger lite andra grejer på t.ex. är det server för ett minder community. Men igen så skulle jag klara mig med en svagare propp, men varför när dessa är så billiga.

Ja, jag skulle kunna köra C2D proppar, kalla mig fanboy men jag har alltid kört AMD och det bara är så.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Ironi?

Nej, varför skulle det vara det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr. d00d
Det ena är min privata filserver, jag vet att det inte behövs en så kraftig propp till den men det är en am2 så varför inte det är ändå bara 1450 kronor och att veta att det sitter en 6000+ i alla datorer i huset är värt lite det också.

Det andra är en FTP-server som det även ligger lite andra grejer på t.ex. är det server för ett minder community. Men igen så skulle jag klara mig med en svagare propp, men varför när dessa är så billiga.

Ja, jag skulle kunna köra C2D proppar, kalla mig fanboy men jag har alltid kört AMD och det bara är så.

Nej, varför skulle det vara det?

Vet inte.. Måste ju alltid ha bekräftelse av vad som skrivs på nätet. Men verkar lite trovärdigare nu, samt det här är ju sweclockers.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Mmm...sitter med precis en sån framför mig och smeker lite ömt
Får se om man hinner bygga ihop det idag, har tyvärr lite annat att greja med.

Nån som vet om CCB8F 0717SPMW är bra? eller är det annat som är steppingen?

Permalänk

Beställde en tidigare idag, de har redan packat ner den.... Yaay

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

attans,, man e sugen, men jag ha rju processor så jag klarar mig...
fast då måste jag ju köpa ett nytt high.-end moderkor toch minne.. så , nja får vänta.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz