Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_grudge
vad nochalant av SE att ignorera sina kunder på det viset. P990i måste vara en av SEs största floppar

Ringer man supporten och säger man har en P990i så suckar de på andra sidan luren.

Det är SE största flopp och det drabbar de som har en P990i vilket brukar innebära IT-chefer och andra med inflytande. Jag vet ett företag med 30-tal P990i som aldrig kommer köpa SE igen.

Permalänk
Medlem

Verkar grymt mycket problem med P990i. Tur att min W950i inte har krånglat något. Bara lite seg med att starta program, annars är den riktigt bra. Bara att starta programmen en gång och inte stänga ner så blir telefonen riktigt snabb.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xhtml-geek
Jag har varit en riktigt tålig kund. När jag hade möjlighet att lämna tillbaka telefonen i början så trodde jag på SE att de skulle lösa problemen. Men icke. SE är ett helt hopplöst företag då det gäller avancerad teknik. De skulle aldrig släppt P990 innan buggarna är borta. Nu slänger de fram P1 och låtsas som ingenting.

Jag tvättar mig enormt ofta. Så där i ligger inte problemet. Min k750, K608 & Z800 har inte alls de problemen med skärmen. P990 skärm drar åt sig smuts. Lägg den på ett bord i 2 timmar och den har dragit åt sig en massa damm. Det är helt absurt.

Jag hoppas vi med P990 får en P1 som kompensation. Helt klart är att jag inte kommer köpa fler SE om det inte blir något sådant för oss försökskaniner.

Vi skall inte tala om batteritiden som är patetisk. 2 timmars taltid per dygn och ca 20 minuters användande av telefonen till annat och batteriet är dött. Att ladda varje dag har jag blivit van vid nu.

ja har haft min i ca 3månader nue och är fortfarande nöjd(över gsm delen och wlan).

min kan man prata med i ca 4h eller lyssna på musik en hel dag

men det är så fort man kopplar in 3g som den blir seg som sirap och stänger av sig tit som tätt!!

men kör man me 2g är det en toppen telefon tycker jag

hoppas att du/ni kan få till telefonen eller få den inbytt.

!!flopp äre defenitivt

/mvh fidde

Visa signatur

HEJ!:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fidde_modboy
ja har haft min i ca 3månader nue och är fortfarande nöjd(över gsm delen och wlan).

min kan man prata med i ca 4h eller lyssna på musik en hel dag

men det är så fort man kopplar in 3g som den blir seg som sirap och stänger av sig tit som tätt!!

men kör man me 2g är det en toppen telefon tycker jag

hoppas att du/ni kan få till telefonen eller få den inbytt.

!!flopp äre defenitivt

/mvh fidde

det är ju just därför man köper en 3 G mobil va, för att inte ens ha möjligheten att använda allt

det är ju en sak om man väljer att inte köra 3G, men att det inte ens går att utnyttja en funktion som mobilen ska ha och som är rätt viital i meningen med mobilen, utan att nallen flippar, det är ju rätt dåligt. då kunde man ju lika gärna skippat 3G stödet

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

vad är skillnaden på 2g o 3g i p990i? Jag kanske borde stänga av 3g grejen.. Vad kommer att ändras? mister man några funktioner då?

Permalänk
Medlem

Det du mister är videosamtal och snabbare WAP. Det du tjänar är bättre batteritid och eventuellt stabilare system. Om du inte har ett 3G simkort är det onödigt att ha 3G på.

Permalänk

köpte slutligen en M600i idag! blev faktiskt nöjd tillslut. De skulle sluta sälja den så jag fick butikens sista ex. lite billigare. 1190:- för själva telefonen som är helt ovanvänd i nyskick. de kände jag mig rätt nöjd med. får inte prova den förrän den 31 maj dock, det är haken hehe

Visa signatur

P4 3.6 Ghz l Geforce 7800 GTX 256MB l 0.9 TB HD l 2048 DDR l Samsung M87 37" l Logitech Z-5500 l Logitech G15 l Apple iPod 1st gen Nano 2GB l Canon EOS Digital 400D l Sigma 70-300mm Telezoom l Sony Ericsson M600i l Windows XP Pro SP3 32 Bit l Adobe PS CS 3 Extended l Adobe InDesign CS 3 l Autodesk Maya 8.5 l

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Det du mister är videosamtal och snabbare WAP. Det du tjänar är bättre batteritid och eventuellt stabilare system. Om du inte har ett 3G simkort är det onödigt att ha 3G på.

Har använt 3g sen 2004 eller något och har aldrig använt WAP eller videosamtal, så det kan jag ju leva utan Hur stänger jag av detta?

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte om det är någon skillnad eller ej mellan P990i och en W950i och M600i. Men det borde vara samma.

Menyn->Verktyg->Kontrollpanelen->Anslutningar->Mobilnät->Mer->GSM/3G-nät->Endast GSM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Nu vet jag inte om det är någon skillnad eller ej mellan P990i och en W950i och M600i. Men det borde vara samma.

Menyn->Verktyg->Kontrollpanelen->Anslutningar->Mobilnät->Mer->GSM/3G-nät->Endast GSM

Det var exakt så på min, fast när jag nästan var klar så fick jag ett stort problem. Jag kan välja 3g och GSM och Endast 3G, alltså jag kan inte välja bara GSM

Permalänk
Medlem

Testa och uppgradera mjukvaran om du har en gammal. Glöm bara inte att göra backup av allt.

Permalänk

Jag är så trött på SE att jag snart kan spy. De fixar inte heller den infromation som Apple behöver för iSync. Vilket gör telefonen ännu mer kass.

Permalänk

Kan man stänga av 3g även om man har 3 som operatör? Jag får min p990i imorn, men av kommentarerna här blir jag lit rädd över. Hoppas det inte är så..

Visa signatur

KAGUClicker.seThe projects ■ AMD 4200+ @ 2988 ■ Abit KN9S ■ Corsair 6400 1GB 4-4-4-8 @ 950 mhz ■ X1900GT @ 580/1650 ■ Samsung 250GB ■ -SuperPI: 28,523s @ 2904

Permalänk

Rekomenderar att tänka till en extra gång om man verkligen har behovet och utnyttjar en telefon med touchskärm. Allt blir lite krångligare i det dagliga användandet och skärmen är ju helt värdelös utomhus när det är lite sol.

Permalänk

smartphones är nörd-inriktade. de är nog inte främst gjorda för bästa möjliga vardagsbruk. Vi som vill ha smartphones har ett speciellt intresse. För mig är det inte det viktigaste hur snabb telefonen är t ex. M600i passar mig utmärkt. en underbar telefon

Visa signatur

P4 3.6 Ghz l Geforce 7800 GTX 256MB l 0.9 TB HD l 2048 DDR l Samsung M87 37" l Logitech Z-5500 l Logitech G15 l Apple iPod 1st gen Nano 2GB l Canon EOS Digital 400D l Sigma 70-300mm Telezoom l Sony Ericsson M600i l Windows XP Pro SP3 32 Bit l Adobe PS CS 3 Extended l Adobe InDesign CS 3 l Autodesk Maya 8.5 l

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_grudge
smartphones är nörd-inriktade. de är nog inte främst gjorda för bästa möjliga vardagsbruk. Vi som vill ha smartphones har ett speciellt intresse. För mig är det inte det viktigaste hur snabb telefonen är t ex. M600i passar mig utmärkt. en underbar telefon

Håller med dig från början till slut, men smartphones är riktade till affärsmänniskor. Men det är en underbar telefon och touchskärmen är nödvändig! Som GPS i N95 är helt värdelöst, i m600i går det tre gånger så fort att skriva och den är mycket enklare att använda!