Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06

Btw så tar dom leg på alkoholfri öl i vissa butiker.

Aldrig hört talas om.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Låter skumt....får dom ens göra det ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Låter skumt....får dom ens göra det ?

Tveksamt, folk under 18 får ju exempelvis köpa lättöl.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Inaktiv

Rich och Bogey jeeps, blev frågad efter leg påwillys i sommras med polarn, bpde var vid 16 års åldern.

Vi stod o tjafsa ett tag och hon förklarade att skiten inehöll 0 % alkohol. När hon drog streckkoden genom sin "avläsare" så stod det på henens skärm att legitimation krävdes hon ropade på en kolleka och hon höll med. Så vi hade inget annat val än att ställa tillbaks flaskan.

När jag var på kvantum o skulle köpa de en annan gång, så stirra kassörskan på mig och på skärmen i typ 20 sekunder innan hon lät mig köpa den. Hon såg ngt fundersam ut.

Permalänk
Medlem

Det finns en alkohollag, inget som butiken styr över.
Om det nu är så att dom skapar sina egna hemmagjorda regler, tror jag faktiskt att ni kunde insistera med lagen i ryggen.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Inaktiv

Bogey, det stod på deras skärm att legetimation krävdes, går dom emot det så går dom emot jobbets regler, hur dom än gör så gör dom fel på ett eller annat sätt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Bogey, det stod på deras skärm att legetimation krävdes, går dom emot det så går dom emot jobbets regler, hur dom än gör så gör dom fel på ett eller annat sätt.

Då ber du att kassörskan tillkallar sin chef.

Det är vanligt med fel priser och fel märkningar i butiker.

Liksom, dom kan ju inte skapa godtyckliga regler för _vad_ vilka kunder får köpa..
Vad är nästa steg ? Neka mig och Rich att köpa ost ? eller Sweizare att köpa glödlampor ?

Låter som "åldersrasism" i mina öron.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Inaktiv

Bogey tillkalla chef osv för att man inte får köpa en alkoholfri öl, nee ork. Tror faktiskt inte det var felmärkt då lirarna på kvantum verkade ha samma märkning.

Permalänk
Medlem

Lyckost som bor i Belgien, vill också smaka Westleverten.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Bogey tillkalla chef osv för att man inte får köpa en alkoholfri öl, nee ork. Tror faktiskt inte det var felmärkt då lirarna på kvantum verkade ha samma märkning.

Dem är väl rädda för att ni skall bli fulla och drägga runt i stan.

Nä, men jag hade seriöst tagit upp diskussion även om det kan anses som en bagatell.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Tveksamt, folk under 18 får ju exempelvis köpa lättöl.

Nja.. for real?

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Inaktiv

Rich jo 2 16åringar blir drängfulla på en alkoholfri öl, you gotta love that placebo

Nee men vi förskta verkligen, stod o tjafsa i minst 10min, var som att prata med en åsna, hon vägra lyssna, trots att det var 0 % alkohol.

Sen kom de en en skön lirare när vi ksulel ställa tillbaks flaskan:

-tja, ja hörde va som hände, vill ni att ja ska köpa den åt er?
-Haha aa visst

Så hängde vi med honom när han betalde och gapflabba båda två, kassörskan stirra bara på oss. Så givk vi ut och vänta.

SÅ kom han sen efter några sekunder.

-Här har ni grabbar, men fan, tare lugnt ikväll

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Billy Bob
Nja.. for real?

Japp for real.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Rich jo 2 16åringar blir drängfulla på en alkoholfri öl, you gotta love that placebo

Nee men vi förskta verkligen, stod o tjafsa i minst 10min, var som att prata med en åsna, hon vägra lyssna, trots att det var 0 % alkohol.

Sen kom de en en skön lirare när vi ksulel ställa tillbaks flaskan:

-tja, ja hörde va som hände, vill ni att ja ska köpa den åt er?
-Haha aa visst

Så hängde vi med honom när han betalde och gapflabba båda två, kassörskan stirra bara på oss. Så givk vi ut och vänta.

SÅ kom han sen efter några sekunder.

-Här har ni grabbar, men fan, tare lugnt ikväll

Schysst lirare.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Inaktiv

Rich haha minst sagt

Btw ngn som vet vart man kan köpa en "öl-stövel" typ en sån dom har i beerfest

En annan sak jag har tänkt på ang ölstöveln är, måste man verkligen vrida den som dom gör i filmen om man inte vill få all öl i ansiktet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Bogey, det stod på deras skärm att legetimation krävdes, går dom emot det så går dom emot jobbets regler, hur dom än gör så gör dom fel på ett eller annat sätt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Rich och Bogey jeeps, blev frågad efter leg påwillys i sommras med polarn, bpde var vid 16 års åldern.

Vi stod o tjafsa ett tag och hon förklarade att skiten inehöll 0 % alkohol. När hon drog streckkoden genom sin "avläsare" så stod det på henens skärm att legitimation krävdes hon ropade på en kolleka och hon höll med. Så vi hade inget annat val än att ställa tillbaks flaskan.

När jag var på kvantum o skulle köpa de en annan gång, så stirra kassörskan på mig och på skärmen i typ 20 sekunder innan hon lät mig köpa den. Hon såg ngt fundersam ut.

Jag har jobbat på Hemköp i ungefär ett år. (Hade för övrigt sista dagen i lördags, fan vad skönt det är att inte jobba på det skitstället längre.)

Datorn frågar om legitimation på allt som ligger i öl-kategorin, antar jag. Vet inte hur de där programen är utformade, men jag lovar er att de kan ha gjorts mycket bättre. Jag har sålt 0.7-procentig (IIRC) öl till tio-åriga pojkar.

För övrigt tror jag inte 2.25-procentig cider provocerar fram den där "Är kunden fylld 18 år? (YYYY-MM-DD)". Minns inte riktigt. Men tror att det var något sådant också.

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Rich haha minst sagt

Btw ngn som vet vart man kan köpa en "öl-stövel" typ en sån dom har i beerfest

En annan sak jag har tänkt på ang ölstöveln är, måste man verkligen vrida den som dom gör i filmen om man inte vill få all öl i ansiktet?

Jag har några öl-stövlar och i dom måste man vrida på för att inte få all öl i ansiktet vet dock inte vars dom går att köpa

Permalänk

På sommaren så är det:
*Miller Genuine Draft (flaska)
*Corona Extra (flaska)
*Staropramen (flaska)
*San Miguel (flaska)

Tips på goda tjeckiska öler eller öl:er överlag upskattas. Drack även Starobrno Premium på en pub i fredags, minns dock inte helt hur den smaka p.g.a ett sambukka race vi körde, men har för mig att den var god. Stämmer det?:P

Annars brukar det slinka ner en carlsberg black gold eller hoff. Mörka öler som Guinness, hoggoblin, mfl brukar öven också slinka ner i min fuktiga strupe.

Sen visst fan är ölen så mycket godare i flaska, precis lagom kyld så det blir kondensvatten på flaskans utsida och det rinner en kall droppe vatten efter flaskhalsen och ner.... Mmmm får fan bli en återställare nu från gårdagen.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Inaktiv

Drack Duvel igår, grymt god öl för att vara såpass stark!

Permalänk
Medlem

1. Primátor
2. Murphys
3. Hamnar nog massa annat beroende på situation. (Mat, Fest o.s.v.)

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Drack Duvel igår, grymt god öl för att vara såpass stark!

Japp, visst är den?

Smaken påminner lite om någon krydda.
Btw. Jag har aldrig sett ett öl som skummar så mycket som Duvel gör...

Visa signatur

» Well, tough titties...

Permalänk
Medlem

kunde ju vara kul med lite tips på bra nätbutiker som har bra sortiment på öl, nu när det är fritt fram att handla över webben

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog
kunde ju vara kul med lite tips på bra nätbutiker som har bra sortiment på öl, nu när det är fritt fram att handla över webben

http://www.bottleprice.com/

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

haha ja den där siten samanställde det verkligen...

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

Vad jag köper för ölsort brukar variera på vad jag är sugen på för stunden och hur bankkontot ser ut.
Några av favoriterna är:
Staropramen
Pilsner Urquell
Leffe
Rochefort
m.fl

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ben_Dover
Btw. Jag har aldrig sett ett öl som skummar så mycket som Duvel gör...

Lite intressant är att Duvels glas har en slipad ring i botten av glaset för att skapa det typiska Duvel-skummet. Spana in det nästa gång, det bubblar som i en spiral från mitten. Tydligen är det även graverat årtal på de äldre glasen, de nya glasen har endast ett "D".

Fantastiskt gott öl för övrigt

Visa signatur

Det finns inga dåliga kläder, endast dåligt väder.

Permalänk
Medlem

Exakt vad är kulan till i flaskorna på vissa öl ? Har med skummet att göra gissar jag va

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PippiRull
Exakt vad är kulan till i flaskorna på vissa öl ? Har med skummet att göra gissar jag va

En kolsyerepatron som gör att det blir kolsyra och en massa skumm...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

kolsyrepatron som vid öppnade av burken frigör kolsyra så det blir "fräshare" bubblor/skum

[damn] inte först

lite fakta

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
En kolsyerepatron som gör att det blir kolsyra och en massa skumm...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog
kolsyrepatron som vid öppnade av burken frigör kolsyra så det blir "fräshare" bubblor/skum

[damn] inte först

lite fakta

Det är inte en klosyrepatron. Läs mer här: http://en.wikipedia.org/wiki/Widget_%28beer%29

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Usch, drack bishop finger. Nog den äckligaste ölen jag druckit i hela mitt liv. Smakade typ, brännt bacon :S