Permalänk

trasig ipod mini

Lyckades dra sönder en sladd i min mini (ja, jag vet. det är jätteklantigt). Någon som vet var man kan få tag på trasiga minis för reservdelar? Har kollat på ebay men det brukar bli alltför dyrt för att det ska vara värt det. Alla tips på skrothandlare och dylikt tas tacksamt emot.

Permalänk
Medlem

En sladd?

Kolla http://www.ifixit.com/ bra guider iaf:)

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk

en plattkabel menar jag då förstås.

alldeles för dyrt att beställa nya reservdelar men tack ändå! guiderna kan nog vara användbara dock.

Permalänk
Medlem

hm, det är nog ebay som gäller...men du kan ju även höra på 99.se (lägg upp en köpes-annons)
är det inte ganska svårt att dra sönder dom?

Permalänk

tradera.se blocket.se

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk

Det som gick sönder är fästet, inte själva kabeln. Ska kika på 99.se

Tradera och blocket har jag sökt på förgäves.

Permalänk
Medlem

nu vet jag inte hur det ser ut på mini'n men har fästet gått, så måste du väll byta hela PCB'n som den sitter på? inte direkt "basic lödning" (jag kan ju så klart ha helt fel)

Permalänk

Nä, det är en molex kabel som är utbytbar.

Permalänk
Medlem

Skulle du kunna lägga upp en bild kanske?

Permalänk

Här är en bild på fästet som är av. Insåg dock när jag skruvade vidare att den inte alls är utbyrbar på det sätt jag tänkte mig. På två ställen sitter den fast med kontakter men på ett tredje är det lött.

Hur som helst så går det att byta hela klickhjulet så en trasig mini är fortfarande det jag behöver.

Permalänk

Har också en trasig

Jag har också en trasig mini. Vad bjuder du för delarna du behöver? Eller vad vill du sälja din trasiga för?

Var snäll och maila till zleque@hotmail.com (eller lägg till mig på msn - samma adress) eftersom jag kan tänkas glömma att kolla här igen..

Visa signatur

[ASA 5505 Security Plus][C2960S-24PS-L][WLC 2504][AP1142Nx3]
[6 Servrar][4 Datamaskiner][3 Fickmaskiner]