Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
Jo, helt klart. Men dock inte mycket man kan göra. Fast det var ju inte precis något man hade räknat med. De flesta baserna (iaf ryssarna o de allierade) höll en tyst minut för honom. Sen bestämde sig ryssarna att gå och vinna kriget för hans skull, det var vad han hade velat.

Ja det var verkligen tragiskt Man vill verkligen inte att något sånt här ska hända.

Jag var där och hjälpte till med att hålla folk borta när de försökte få liv i han genom konstgjord andning.

Men det var lättare sagt än gjort. Fick gå och skrika och putta bort alla som samlades runt området där han låg.

Usch vad hemskt när något sånt här händer...

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Jag var på berget 5 och spelade på den allierade sidan i kompani C pluton 3. Vi hade den sämsta ledaren man kunde tänka sig, han förstörde väldigt mycket av nöjet. Det verkade som han inte hade någon som hälst aning om vad han höll på med, han skickade in oss i döden varje gång det blev krig, eller så gick han bara rakt in i striden och blev skjuten. Det bästa exemplet var när vi krigade lite mot ryssarna och han ställde sig upp och sa "BANZAI" och blev skjuten. Han var ju för fan löjtnant, han ska ju hålla sig i bakgrunden och ge order. Sen så kunde han knappt någon engelska heller så han hade det svårt att göra sig förstådd. aja nog om det.

Det vapnet jag har är en G-36c med m100 fjäder och precisions pipa men skall nog trimma upp den lite mer när jag får pengar.

Permalänk
Medlem

G36:an är vääääääldigt fin

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Är airsoft ens lovligt i Sverige för folk under 18 år? Brorsan hänger på nåt svenskt airsoft forum. Fast i Finland e det lovligt så.

EDIT: Kollade lite på första sidan.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Japp, du får spela om du är under 18.. Det du inte får är att äga ett vapen.
Sen för att du ska få spela som minderårig måste man ha en s.k. övervakare.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk

På berget har man ju över 1000 övervakare!

Permalänk
Medlem

Berget hade 18års gräns. Men bara för att man är över 18 betyder inte att man kan uppföra sig.

Det blev ett antal smågruff där och stölder. Hatar när folk inte kan skilja på mitt och ditt och börjar bråka när man är där för att ha roligt.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Håller med där, varför ska man behöva ta saker som tillhör annat folk? Vill man ha en speciell sak så kan man väll ta sig mödan att köpa det själv, om inte, så kan man glömma den saken.
Airsoft handlar om kamratskap och att ha kul, inte stölder och bråk. Lägg också in 95% posing på det där ;D

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har en KWC Glock 19. GBB såklart.
Köpt mest för skoj skull.
Har även en Glock 17 springer som jag haft i många år. Den ligger och skräpar nånstans

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem

Jag blev hänvisad tilla tt det redan fanns en tråd om luft vapen.

Så...

Jag är ute efter en fullstor soft air gun, främst automatgevär.

det här är främst till ett fotoprojekt och jag tänkte mig i form av en "snygg" submachine gun. MP5 känns inte så aktuellt.

tips? Jag har googlat men hittar faktisk inte så mycket...det MÅSTE vara en svensk sida att beställa från.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

Om det bara är utseende och inte funktion som gäller så finns det teknikmagasinets billiga skitpickor...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MephistoisBlind

Så...

det här är främst till ett fotoprojekt och jag tänkte mig i form av en "snygg" submachine gun. MP5 känns inte så aktuellt.

tips? Jag har googlat men hittar faktisk inte så mycket...det MÅSTE vara en svensk sida att beställa från.

Kolla denna sidan http://www.cabom.se/default.aspx
enligt dom själva så har dom sveriges bästa priser på marui

Visa signatur

AMD PhenomII X4 3,4GHz, Gigabyte MA790XT, 2x2GB DDR3 RAM, Radeon HD3850, 1TB HDD

Permalänk

stog och rensade rabbaterna på jobbet förra sommaren och var helt inne i mina egna tankar..så hörde man en massa knaster på väggen brevid mej,såg inget speciellt så jag fortsatte med mitt..hörde sen knastret igen fast då lite ovanför mej,vad fan tänkte man,men såg inget..sekunden senare så fick man en hel svärm utav airsoft kulor i ryggen/nacken/benen,vände mej om och där på balkongen i huset mittemot så stog det en unge(kanske 10-13 år gammal) och skjöt med sitt automatiska airsoft vapen och skrattade....vid det tillfället så önskade man för allt i världen att man själv hade ett softair gun vapen så man kunde pricka ungen mellan ögonen.
samma unge stog och skjöt på en utav sommarvikarierna bara för någon dag sedan och han blev rätt så förbannad han med=/.

iaf,var länge sen jag själv hade ett sådant vapen,hade då nån beretta pistol.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
stog och rensade rabbaterna på jobbet förra sommaren och var helt inne i mina egna tankar..så hörde man en massa knaster på väggen brevid mej,såg inget speciellt så jag fortsatte med mitt..hörde sen knastret igen fast då lite ovanför mej,vad fan tänkte man,men såg inget..sekunden senare så fick man en hel svärm utav airsoft kulor i ryggen/nacken/benen,vände mej om och där på balkongen i huset mittemot så stog det en unge(kanske 10-13 år gammal) och skjöt med sitt automatiska airsoft vapen och skrattade....vid det tillfället så önskade man för allt i världen att man själv hade ett softair gun vapen så man kunde pricka ungen mellan ögonen.
samma unge stog och skjöt på en utav sommarvikarierna bara för någon dag sedan och han blev rätt så förbannad han med=/.

iaf,var länge sen jag själv hade ett sådant vapen,hade då nån beretta pistol.

Sådant är förjävligt och det förstör otroligt mycket för dem som är seriösa. Tyvärr är det många föräldrar som "köper ut" airsoft-vapen till sina alldeles för unga barn.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk

Necromancing!

Precis vunnit en TM Hi-Capa 4.3
Undrar bara, hur bör man rengöra och sköta vapnet samt vilken slags drivgas ska jag använda?

Permalänk
Medlem

är inte så insatt i GBB's. Men något som jag vet med säkerhet är att man alltid ska ha lite gas i magasinen även när dom bara ligger och väntar på att användas. Annars torkar packningar och sådant ut.

Permalänk

Säker? För jag har ingen gas i magget just nu!

Permalänk
Medlem

Jupp. Gasen hindrar packingarna från att torka. så tryck i lite gas i dom. Dom behöver absolut inte vara fulla, men det måste finnas gas i.

Permalänk
Medlem

Spelade airsoft ett tag för några år sedan. Slutade rätt snabbt när jag insåg att det mest bara var en stor mode/gear-visning för män ute i skogen. Mest real steel och inslitna persedlar vinner. Väldigt många divor som ofta inte förstod konceptet av en "träff". Tråkigt. Väl ute i skogen med plast vinande kring öronen var det rätt kul.

Visa signatur

Det heter KOMPATIBEL. Jeez...

Permalänk

Lajning: Jag fick pickan i fredags och har inte haft gas i den sen dess... butiker har varit stängda osv. Tror du nån skada är skedd eller är det när den ligger i längre perioder?

Permalänk

Det är ingen större fara om den ligger ett litet tag bara.. dom brukar vara bra smorda från fabrik. Sen kan det nog vara en bra ide att köpa gas som innehåller smörjningsmedel.

Permalänk
Medlem

Jag kan ju passa på att låna tråden lite jag med.

Finns det någon bra sida där man kan läsa om vart spelen ska vara? Jag bor i Göteborg, så det är här det är intressant.
Jag spelade lite för länge sedan, har blivit sugen igen.

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk

Du kan ju kolla på http://www.airsoftsverige.com/V6/index.php . Där finns det massor med info om olika spel. Finns en Evenemang del och så kan du även kolla i Airsoft väst.

Permalänk

Av ICS, Ultra Air Power Gas och Super Green Gas vad rekommenderas?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo

Så...

combatzone.se Men du får lägga en större slant om den inte ska se plastig ut, speciellt om det ska vara till foto där den ska se verklighets trogen ut.

Men allt från Classic army är jätte bra och ser oftast 100% ut som en verklig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo

Så...

http://www.airsoftbutiken.se/ så finns det ju många blandade Jing Gong bössor, dom ser ju mer verklighetstrogna ut än dom som finns på tekknikmagasinet i alle fall, sen så är ju inte priset så farligt heller, bara att sälja när du är klar med den.

Permalänk
Medlem

Lite bilder:

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem

Kan vara tid för en ny bild på Glocken eftersom den är lite uppgraderad sen sist.

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem

Nån som vet var man kan finna Tokyo Maruis Desert Eagle i sverige billigast om den ens finns ?

Permalänk
Medlem

Är väl bara kolla på dom olika svenska sidorna.

http://www.fakewar.se/shop/product_info.php?cPath=113_114&pro...

där finns den bland annat. Det tråkiga med TM's pickor och AEG's är att dom är i plast. Deras p226 är förvisso väldigt skön och gedigen men jag föredrar metall. Har själv en KJW p226 som rekomenderas starkt.