Grafikkortsfel? Grönt över hela skärmen

Permalänk
Medlem

Grafikkortsfel? Grönt över hela skärmen

Hej!
Tänkte att jag skulle spela Driver Parallel Lines. Datorn la av och när jag startade den igen fick jag gröna ränder i sektioner som jag inte lyckats bli av med.
Har grafikkortet ballat ur eller?

Bifogar en bild, säg gärna vad som kan tänkas vara felet.

http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=71715

Kortet är förresten ett Radeon X1900-kort, vet ej vad det heter exakt.

Visa signatur

oj oj oj

Permalänk
Medlem

Tja! Ja har exakt samma problem, men inte den blekaste aning hur jag ska lösa det. Har själv lagt upp en tråd om det tidigare men fick aldrig en riktig lösning. Känns skönt att veta att någon annan än mig har samma problem

Nån annan här på forumet som vet?

Kan även säga att jag har samma grafikkort själv, så det kanske ligger i kortet i sig. Har du en Fujitsu Siemens Scaleo X förresten?

Permalänk

Har typ samma problem :/

Så om någon vet vad som är fel svara gärna

Har Nvidia GeForce4 Ti 4600

http://img467.imageshack.us/img467/361/dasdasdajj0.jpg

Permalänk
Medlem

Ser precis ut som grafikkortet har gått sönder eller blivit (eller är) överhettat.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

Likadant i felsäkert läge?
Testa att uppdatera drivrutinerna eller backa till föregående version.
Testa med ett annat grafikkort.

Visa signatur

.

Permalänk

Jag har aldrig varit med om att s.k "stripes" berott på något annat än grafikkort. Prova med ett annat om du vill vara 100% säker, annars är det bara att köpa ett nytt om du inte har garanti kvar.

Visa signatur

Largo-Sama är din vän.

Permalänk
Medlem

Alright... Ska nog skaffa ny kylning då, min kort ligger på ca 75c atm.. Nån som vet en bra extrakylare för ett ATI Radeon X1900?

Permalänk

om du försöker med att systemåterställa datorn, så kanske de försvinner.

har lyckats med det innan.

Visa signatur

Intel Core i7 - 920 || Intel 520 SSD 128GB || Corsair Dominator 12GB DDR3 / 1600Mhz || 2 * 640B WD Black || GTX 580 3GB || Asus P6T SE || Cooler Master HAF || Asus Xonar 7.1 DX ||

Permalänk
Medlem

Jag skulle tippa på att grafikbioset är korrupt.

Finns inget att göra åt saken om det är fallet.
Hade ett 4600 TI från creative som såg precis likadant ut.
Fick det givetvis utbytt på garantin på den tiden...

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Nån som kan bekräfta vad problemet är? Vill inte riskera att eventuellt behöva lägga ut 4k på något och problemet kvarstår. Om det är kylningen kommer det ju säkerligen hända igen med ett nytt kort om detta redan är pajat, men om det är biosen så är jag ju illa tvungen att skaffa nytt. Köpte datorn via jobbet, men minns inte vad in i h*lvete företaget jag köpte det av heter, så jag venne riktigt hur jag ska fixa det med hjälp av garanti.

Permalänk
Medlem

Är det en s.k personalköpsdator som betalas via löneavdrag i 2-3 år, då borde arbetsgivaren ha alla detaljer om inköpsställe, garantier mm. Så har vi det iallafall hos oss.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moxica
Är det en s.k personalköpsdator som betalas via löneavdrag i 2-3 år, då borde arbetsgivaren ha alla detaljer om inköpsställe, garantier mm. Så har vi det iallafall hos oss.

Man tackar, man tackar. Då borde jag nog kunna lösa mitt problem

Edit: Kan även säga att jag har prövat att leta efter Artifacts med ATITools och den klagar nästan konstant. Om jag även bara låter programmet gå helt vanligt så kraschar grafiken efter nån minut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Razil
Kan även säga att jag har samma grafikkort själv, så det kanske ligger i kortet i sig. Har du en Fujitsu Siemens Scaleo X förresten?

Jepp, bra dator, jobbigt med väntetiden på servicen...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moxica
Är det en s.k personalköpsdator som betalas via löneavdrag i 2-3 år, då borde arbetsgivaren ha alla detaljer om inköpsställe, garantier mm. Så har vi det iallafall hos oss.

Jo, så är det, ring ett samtal så säger dom var man ska lämna in den så fixar det sig. I mitt fall El-Giganten.

Konstaterar att grafikkortet är trasigt iom att datorn startade om sig själv och dessa sträck inte försvinner om jag byter skärm... =/

Visa signatur

oj oj oj