Söker: FPS med bra Story

Permalänk

Söker: FPS med bra Story

Heyya!

Nu när jag slängt ut en beställning på en ny dator så hade jag tänkt att "Spela i kapp" mig lite med spel som jag inte spelat då min gamla dator då den inte riktigt orkat med. Nu är jag ute efter FPS-spel som har en bra story, jag är inte så intresserad av multiplayer delen utan vill ha en riktigt bra singleplayer del.

Jag har följande spel på min lista som ska inhandlas:

Doom 3 + Expansionen
F.e.a.r
Farcry
Prey
Quake IV

Har ni någora mer tips på synerligen bra FPS-spel med en riktigt bra story?
Alla tips uppskattas.

Permalänk
Medlem

Half-life 1 och 2 där har du både bra story och spel.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Half-life 1 och 2 där har du både bra story och spel.

Jag äger redan HL1 & HL2.

Glömde säga att jag kommer köra Vista Home Premium på burken, så det är ett plus om det funkar, annars får man sitta vänsta på Patchar.

Permalänk

Half-Life 2
Chronicles of Riddic: Escape from Butcher Bay

Edit: Svaren innan kom medans jag skrev.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MclarenII
Chronicles of Riddic: Escape from Butcher Bay

Ja tack, det ska jag kolla upp.

Permalänk
Medlem

Deus Ex.
lite gammalt men det är enligt mig ett av de bästa spelen med RIKTIGT bra story. Helt underbart spel. Prova de!

Visa signatur

I5 @ 4,2Ghz / 8gb ram / P5B-E /250gb SSD + 500Gb / 970GTX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Algstrand
Deus Ex.
lite gammalt men det är enligt mig ett av de bästa spelen med RIKTIGT bra story. Helt underbart spel. Prova de!

Frågan är om det fungerar med Vista? Får göra lite efterforskningar. Tack för tipset.

Permalänk
Medlem

Flesta FPS tenderar att vara hjärndöda, söker du bra stories får du nog expandera vyerna lite.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Enda FPS'n jag känner till som värkligen har story är Deus Ex samt Systemshock 2, resten är värkligen hjärndada med inte mycket story eller någon vidare bra story alls.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Flesta FPS tenderar att vara hjärndöda, söker du bra stories får du nog expandera vyerna lite.

Permalänk

Outcast, finns ju till och med storyline

http://www.outcast-thegame.com/

Visa signatur

Lian-Li PC7 V3 scand | Intel E6750 @ 3.6 GHz | Gigabyte P35 DS3 | Corsair 2x1024 mb PC6400 Cl4 | Corsair 520w | Scythe Infinity | Inno3d 8800gts 320 mb @ 621/918/1512 | WD 500gb AAKS |4 x Nexus "real silent" | Scythe KamaMeter |

Tempz:proc: ~40 idle, ~70 load, graf: ~60 idle, ~75 load

Permalänk

Det bästa FPS spelet med storyline borde väl vara Postal 2?

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spunkpowa
Det bästa FPS spelet med storyline borde väl vara Postal 2?

instämmer, och så finns ju också extrauppdragen i apocalte week ( troligen felstavat), tycker mest om hur de där djurrättsaktivisterna reagerar när man dödar sjuka kor med slägga, " ahh, he killing the cows, call Pamela Anderson!"

Nemen det är sjukt roligt engångslir, tyvärr så slutar det att bli roligt när man spelat igenom det för typ tredje gången eller så.

fps-liren på www.gameillusion.tk håller även hög klass, fast om de känns lite amatörgjorda, värt att testa..pga jag själv gjort dem.