Permalänk

Asus P5W Dh Deluxe - cmos faliure

Tjena Tjena.

Har ett väldigt besvärligt problem med min nyinköpta dator. Varje gång inklusive första har det stått Cmos failure.

Config:
Intel core 2 Duo 6600
Asus P5W DH deluxe
XTF 8800 Gts 320 mb ram
2048 Mb Corsair minne
Scythe infinity cpu kylare
250 gb samsung

Allt jag smidigt vid ihopplockningen, inga som helst problem förutom att cpu kylaren var lite halvt svår att få på. Men problemen började när jag starta datorn första gången. Cmos Failure. Tänkte direkt att jag måste reseta cmos så plockade ur batteriet å flyttade jumpern men det hjälpte inte. Hämtade ner nytt bios på nätet, provade med floppy, cdrom och nget funkade. Tog ur allt onödigt ur datorn och bytt tagentbordet.

När jag startar systemet ser de inte ut som floppyn funkar, den lyser inte och den försöker inte läsa.

Någon som har något som något förslag på vad jag kan göra? Tacksam för alla svar jag kan få.

Update: 16.36
Cmos Failure är borta, Men jag kommer fortfarande inte in i bios.
Vid omstart står det -Chassis Intrude. Gick in på en hemsida och hittade,

If you are getting a "Chassis Intruded!" message upon trying to boot, you will be unable to do anything whatsoever. As reported, to fix this, you must clear CMOS via an on-board jumper. Refer to your manual and locate the jumper, and be very careful, as the Chassis Intrusion jumper is right next to it.

Resetade Cmos igen och fick nu samma fel som jag hade från början.

Cmos Failure

Update -dagen efter 13.00:
Lyckades reseta till orginalbios men jag kan inte flasha om till nytt för datorn vägra boota. Provat 2 diskettläsare, 2 cdläsare, bytt kablar samt ohm-mätt alla stickor. Allt är som det ska.

Vid isättning av msdosdiskett, installationsdisketter för windows samt windows skiva händer absolut ingenting. Datorn går inte ens ut o söker på cdrom/Floppy..

Permalänk
Medlem

Du har inte satt i floppykabel upp-och-ner? Då kan det bli totalstopp i bootningen. Prova att vända på floppykabeln eller bara ta bort den.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Kan detta sprid ljus?

Jag har ingen aning men sprang på länken på asus hemsida då jag har ett själv.

http://event.asus.com/2006/mb/P5W_DH_DELUXE_faq.htm