Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GAPa
Var i artikeln står det med litet m, menar du? Jag tycker att det ser ut att vara stort alternativt helt utskrivet överallt. Jag ber om ursäkt om jag har missat något.

Antingen har någon ändrat något, eller så har jag varit sjukt trött, för jag tyckte verkligen att det stod mbit/s och inte megabit/s på grafen.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Trevligt med en recension av en sådan produkt här på sweclockers. Nu vet jag att "elnätverksprodukter" är skräp.

Varför säger du så? tycker inte det skulle va skräp om man endast har en 10 megabitts internet anslutning och sen koppla den från rummet var routern är det andra rummet var PCn är. Ja menar efter vad jag fattade av testet så kan man lugnt använda den till ex just internet. Iaf verkar det som om den skulle fylla exakt mina krav.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zigi
Varför säger du så? tycker inte det skulle va skräp om man endast har en 10 megabitts internet anslutning och sen koppla den från rummet var routern är det andra rummet var PCn är. Ja menar efter vad jag fattade av testet så kan man lugnt använda den till ex just internet. Iaf verkar det som om den skulle fylla exakt mina krav.

Om produkten är specifierad till 200Mbits och den bara klarar 35Mbits så är det skräp. Inte ens inom 20% av det specifierade värdet. Som att köpa en bil som ska klara 200km/h, fast den egentligen bara klarar 35km/h om man inte kör ner för ett stup.
Nej, någon verklighetsförankring bör värdet ha. Och då menar jag inte att komponenterna som sitter i klarar 200Mbits som max, utan vad den egentligen presterar.

edit: Andra recensioner på samma (tillräckligt samma) produkt:
Trusted Reviews - 35Mbits max
PC Pro - 21.6Mbits
CNET - 24Mbits (står också att Devolo lyckades visa 75Mbits under en av deras demostrationer)

I en kommentar här säger en person att han/hon lyckats komma upp i 130Mbits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso
Om produkten är specifierad till 200Mbits och den bara klarar 35Mbits så är det skräp. Inte ens inom 20% av det specifierade värdet. Som att köpa en bil som ska klara 200km/h, fast den egentligen bara klarar 35km/h om man inte kör ner för ett stup.
Nej, någon verklighetsförankring bör värdet ha. Och då menar jag inte att komponenterna som sitter i klarar 200Mbits som max, utan vad den egentligen presterar.

edit: Andra recensioner på samma (tillräckligt samma) produkt:
Trusted Reviews - 35Mbits max
PC Pro - 21.6Mbits
CNET - 24Mbits (står också att Devolo lyckades visa 75Mbits under en av deras demostrationer)

I en kommentar här säger en person att han/hon lyckats komma upp i 130Mbits.

Tankeexperiment: Om Devolo skulle vara enda tillverkaren med en produkt som ger mer än 10 Mbit, är produkten fortfarande skräp bara för att de anger 'upp till 200Mbit' vilket den inte kommer i närheten av, men ändå är 3 gånger så snabb som konkurrenterna?

Skulle det räcka att Devolo ändrar specifikationen och säger upp till 44 Mbit för att du ska ändra betyget från skräp till något mer positivt?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Avstängd

Så med andra ord är billigare trådlösa tjosan bätre.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Tankeexperiment: Om Devolo skulle vara enda tillverkaren med en produkt som ger mer än 10 Mbit, är produkten fortfarande skräp bara för att de anger 'upp till 200Mbit' vilket den inte kommer i närheten av, men ändå är 3 gånger så snabb som konkurrenterna?

Skulle det räcka att Devolo ändrar specifikationen och säger upp till 44 Mbit för att du ska ändra betyget från skräp till något mer positivt?

Hm... =/
Ok, jag ändrar mig. Devolo är skräp eftersom de ljuger, men produkten är bra eftersom det är den bästa av sin typ.

Men en del av mig tycker fortfarande produkten är dålig eftersom den inte lever upp till förväntningarna.

Permalänk
Medlem

Har inte läst hela recensionen så vet inte om det står något om detta men,som någon nämnde hur funkar detta med tex närliggande grannar som kör samma typ av produkt/teknik?

Finns chansen att du kan komma in på dennes nät eller har dom någon typ regg cholavippp som trådlösa telefoner etc?

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Medlem

Som jag skrev tidigare så skulle jag köra lite tester med krypteringen påslagen. Så då läser man manualen och upptäcker att den alltid har AES aktiverat

Skit i denna produkt från DLAN 200 AV och köp en Zyxel PL-400 istället... 100Mbit från BBB klarar den av utan problem iaf utan att man märker någon skillnad i speed.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ronnylov
Något jag hört är att dessa produkter funkar dåligt om man kommunicerar mellan eluttag som är anslutna till olika faser i elsystemet. Är detta något som testades eller användes samma fas i testerna?

Jag köpte förra sommaren dlan av äldre version för att få internet till vårt "gästhus" dock fungerade det inte för gästhuset var på en annan fas än vårt hus...men nu är det skitbra anslutning när jag köpte trådlös n-serie router

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIffOPS
ursäktar mig!

fast hur kan dom då få 94 mbit med en kabel? det är ju helt värdelöst

Det är 94 % vilket inte är så dåligt.
11.75 MB/s mot maximala 12.5 MB/s.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blomqvist
Det är 94 % vilket inte är så dåligt.
11.75 MB/s mot maximala 12.5 MB/s.

megabit per sekund, inte antal procent av totalkapaciteten..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icedude
http://www.sweclockers.com/imagebank/plot/200706/DevoloDLAN20...

megabit per sekund, inte antal procent av totalkapaciteten..

Nätverkskabel inkopplad i en 100 mbit-switch?
Isåfall tycker jag 94 mbit är bra. Eller är jag ute och cyklar?

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

inte vet jag vad den är inkopplad i
men jo, det verkar väl vara rätt bra.. men man bör väl få ut typ ~200mbit om man kör full duplex?

Permalänk

Jag kanske bara har fått för mig att det viktigt att enheterna sitter på samma fas för att komma upp i bättre hastigheter?

Edit: Såg att redan någon nämnt det..

Visa signatur

Ge oss tillbaka det ni tog från oss, ÖÄ
Edit: Ja, nu vare tillbaka. Vilken lycka!

Permalänk

hur fungerar det mellan faserna i huset? det e ju tre faser och dom e ju inte sammankoplade. så borde den bara funka om alla e koplade på samma fas?

Visa signatur

håll klafen jag är dyslektiker
- egva 780i sli - q6600 + TRUE @ 3,5GHZ(Max 4.4GHZ med SS) - 2x8800gt SLI - OCZ SLI PC6400 4096MB - Fractal Design Newton 650W - Lian LI PC-A05B -
HP 2020 tablet pc

Permalänk
Medlem

Anledningen till att högre hastighet än ca 100mbits uppnås är på grund av nätverks korten i datorn. Ett nätverks kort förhandlar om följande hastigheter.

10/100mbit/s
10/100/1000mbit/s

Som ni ser är här inget mellanting som 200mbit/s. Detta skapar en sorts flaskhals vilket gör att den inte kan förhandla om 200mbit/s eftersom ett vanligt kort bara stödjer följande hastigheter som jag nämnde innan.

Likadant gäller ifall man skulle trunka ihop 2 switchar. Dvs koppla ihop dem med tex 4 portar på vardera 100mbit/s. Då skulle man ju kunna få ut 400mbit/s, vilket man inte gör eftersom datorerna inte förhandlar om 400mbit/s utan 100/1000mbit/s. Men när man trunkar ihop switcharna så ökar man den totala kapaciteten av hur mycket trafik som kan skickas i båda riktningar samtidigt, så på så sätt är det bra.

Permalänk

Är det någon som kan förklara hur denna teknik bär sig åt, menar liksom själva signalkartan.

Visa signatur

INTEL CORE2DUO XEON3060@3GHZ, AMD FIREPRO 3D V4800 1GB, 8GB DDR2 GIGABYTE GA-G33M-DS2R MOBO WINDOWS 8.1 PRO 64bit

Permalänk
Medlem

Trots att tråden är gammal måste jag passa på att fråga:
Är det någon skillnad på de idag jämfört med 4 år sedan? Har hastigheterna blivit bättre eller är de fortfarande lika dåliga?
Hur pass stabilt blir nätverket?

Permalänk
Medlem

Du kan söka efter homeplug för att hitta relevanta trådar.
Tex denna http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-...
Verkar rätt lovande.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara