Permalänk
Robot

Min vattenkylda TT Armor

Min vattenkylda burk, med lite ccfl's som lyser upp det blåa vattnet. Enjoy!

Radiator: Termochill Pa120 med Blue 120mm Yate Loon fläktar
CPU-block: Storm rev.2
GPU-block: Silverprop fusion SL
Chipset-block: EK-NF4 rev1.1
Pump: DDC2 med Petra's top
Tank: EK's 150 multioption reservoir
Chassi: Thermaltake Armor

-Oscar

Besök albumet: Min vattenkylda TT Armor av Rasco

Permalänk

JÄVLIGT läckert byggt! grattis till en mycket lyckad dator!

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt!
7p härifrån.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Läcker ju !! 8p från mig

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |

Permalänk

vad kostar ett sånt där vattenkylningskit?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Fan va söta ni är grabbar Tack!

Jag fick nog hosta upp runt 6000 inkl. frakt och nytt chassi för allt det där. Men om du väljer bara vattenprylar så är det kanske runt 3000-4000kr. Men då är det typ de bästa komponenterna du kan få tag på idag inom vattenkylning. Lätt värt det Även om pengarna räckt till ett 8800gtx eller en resa till Rom med flickvännen

-Oscar

Permalänk

Måste bara fråga på vilket sätt du fäst radiatorn inuti chassit ?
Riktigt snyggt btw

Permalänk

Vilken skönhet!

Visa signatur

There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot.

Permalänk
Medlem

Vart har du satt hårddiskarna nu när radden sitter ivägen? Får dom plats där ändå kanske, eller har du satt dom där uppe? Eller ja, du kanske har en disk

Jäkligt nice i alla fall. Jag vill också ha det så där snyggt.

En 9:a från mig

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

carrot_man: Jag har najjat fast den med 4 ståltrådar. Kika nog på radiatorn så ser du lite ståltråd som går genom några hål. Jag tog ändarna av ståltråden, balanserade upp radden och tvinna ihop och spände ståltråden, sen stödjer den mot en liten balk i fronten och golvet. Den sitter som en Buddha-staty

epsilon <3: Tack mannen

blade80: Tack För tillfället har jag bara 1 hdd i och den sitter med nexus HDD-dämpare i en 5.25" bay. Har en HDD-cage med plats för 3 diskar längs bak bredvid nätagget också, men det behövs inte för tillfället. Och så minskar det ju kabeldragningsproblemen

-Oscar

Permalänk

Grymt snyggt! Synd att man inte hade rätt kunskap och rätt plånbok.

Permalänk

Snacka om snygg!! Bra jobbat! Du har inga problem med temperaturer gissar jag:P? och hur mkt (ungefär) väger Datorn? /Jimmy

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5700X3D (vattenkyld)
GPU: RTX 3080TI
Minnen: G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz
Moderkort: ASUS TUF GAMING X570-PLUS
Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Galaxy Silver

Permalänk
Medlem

måste fråga ifall du kan göra en lista över länkarna till varje del och hur mycket låter datorn? jag är van vid 0dB dvs bärbar dator

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk

agazza, en bärbar är inte 0db, den låter kanske 0db när inte fläkten snurar men snurrar fläkten låter den lite!

BTW jävligt snyggt gjort 10p från mig!

Visa signatur

Intel Celeron D (2.66GHz) 512MB DDR (400MHz) 256MB DDR2 nVidia 6200, 440GB S-ataII

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt ! Full pott

Permalänk

Dåligt snyggt!
Blå vatten o vita CCFL = kung!

Visa signatur

DÅLIGT! -- Sagan om de bannlysta är 1337!

Permalänk

Det är ju bara att gratulera till en mycket fint dator!

Men är inte ljuskällorna lite väl in your face? Kan ju vara bilderna också, men jag tycker själva lysrören verkar mycket väl synliga.

Fett fint iaf. Men vad är det jag ser i bakgrunden? Är det en CRT måntro?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klasskamraten
Det är ju bara att gratulera till en mycket fint dator!

Men är inte ljuskällorna lite väl in your face? Kan ju vara bilderna också, men jag tycker själva lysrören verkar mycket väl synliga.

Fett fint iaf. Men vad är det jag ser i bakgrunden? Är det en CRT måntro?

Ohhh.. det ar syrrans haha
Nej det ar faktiskt skamflacken pa mitt databord. Har lirat en del cs forut och da har jag ju tyckt det ar skont med min gamla hederliga crt. Men nu nar drommen om cpl-karriaren ar over har jag tankt om. Men jag vet faktiskt inte varfor jag inte hostat upp 3000 pa en ny skarm. Ska in i lumpen efter jag kommit hem fran Filippinerna (dar jag sitter nu, darfor jag inte skriver med prickar ) sa jag far se om jag koper en innan. Min crt har borjat burra lite pa sistone sa den har nog gjort sitt snart
Men schhhh, sag inget till nagan

Och angaende ljuskallorna sa ser dom mycket starkare ut an vad dom egentligen ar. Dom lyser precis som vanliga ccfls's, precis lagom. Det ar bara min mobilkamera om inte pallade och jag orkade inte photoshopa. Jag aterkommer med lite fraschare bilder nag jag kommer hem fran Asien, har fixat en ny kamera

Hoppas ni har det bra darhemma boys!
-Oscar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DmZ-FatheR
agazza, en bärbar är inte 0db, den låter kanske 0db när inte fläkten snurar men snurrar fläkten låter den lite!

BTW jävligt snyggt gjort 10p från mig!

eftersom min rumstemp är behagliga 18 grader så går aldrig fläkten igång.

Visa signatur

Pluggat Optoteknik.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agazza
eftersom min rumstemp är behagliga 18 grader så går aldrig fläkten igång.

Hårddisken som sitter i låter, oavsett hur lite så låter den. Jag kan lova att den i alla fall låter mer än 0db.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

kan säga att från avståndet jag sitter ifrån min 32 tums tv med trådlöst tangentbord och mus skulle nog inte någon mätning av ljudnivån överstiga 1db..

datorn står i en tv bänk desutom. men ja du ha rätt den är inte helt ljudlös jag försöker bara förklara vad jag anser en acceptabel ljudnivå för en dator din jobbiga besserwisser,

edit: hade kunnat sagt att det är enbart finns en solid state disk i datorn men då småljuger jag faktiskt ;P

Visa signatur

Pluggat Optoteknik.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agazza
kan säga att från avståndet jag sitter ifrån min 32 tums tv med trådlöst tangentbord och mus skulle nog inte någon mätning av ljudnivån överstiga 1db..

datorn står i en tv bänk desutom. men ja du ha rätt den är inte helt ljudlös jag försöker bara förklara vad jag anser en acceptabel ljudnivå för en dator din jobbiga besserwisser,

edit: hade kunnat sagt att det är enbart finns en solid state disk i datorn men då småljuger jag faktiskt ;P

Över 1db tror jag i alla fall att det är. 1db är väldigt tyyyyyyyst.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

var fick du tag i sata kabeln?

Visa signatur

AMD 4000+@2700MHz , Asus A8N-SLi Premium, Corsair XMS PC3500LLPRO 2048MB , ATI X850XT , Lian-Li PC-V1000 , Hiper 580W PSU , Samsung 970P 19" +Logitech tbord m. mus.

Permalänk

Nice nu äre bara kylare på ramminnena ! ;D

Permalänk

va är de för rör som alla kablar ligger i? vill ha sånna till min

Visa signatur

10-4 over...