Permalänk
Robot

Wii sensorbar-kabel förlängning

Jag behövde en längre kabel till sensorbar'en, eftersom jag vill ha Wii'et i bakre delen av rummet där jag har projektorn, och sensorbar'en framme under duken.

Besök albumet: Wii sensorbar-kabel förlängning av VirtualIntent

Permalänk

Skulle bli snyggare om du la krympslang över skarvningen.

Permalänk

Ja veet.. funderade på att åka och köpa men orkade inte göra det så de där får duga, den ligger ändå där den inte syns. Men tack ändå för tipset!

Permalänk
Medlem

Ser bra ut. Sänk temperaturen när du ska löda. Lättare att få dem blanka och fina. Testa 380 grader.

Permalänk

Gracias Externos, det ska jag definitivt komma ihåg nästa gång jag ska löda!

Jag la mest ut det här bygget för jag tänkte att om nån annan ska göra samma sak så kan dom kolla och se vad som gick bra och vad som gick mindre bra med mitt bygge, och så kan dom göra sitt snyggare/bättre. Och då har man ju nytta av alla ytterligare tips också.

Permalänk
Slipsmannen

eller så använder man två ljus

Visa signatur

- E-Penis: Fettokisse -
- Fractal Design R5, Ryzen 7 3700X@4.2ghz, Corsair H100 Hydro -
- Asus ROG Strix X570-F, 32Gb Corsair 3600mhz, Asus ROG Strix RX5700XT -
- Corsair Force MP600 M.2 1TB + 3TB Misc SSD, Corsair 850 PSU -
- Samsung 34"UW @ 1440P -

Permalänk

Mmm finns ju trådlös sensorbar man kan köpa på Webhallen för 259kr också. Men jag vill ha sladd, vill inte behöva byta batteri.

Permalänk

det blir inget lagg eller liknande då?

sen den trådlösa går ju koppla till en batteriembaluator om man vill så slipper man batterier och samtidigt får signalen trådlöst men iaf.

roligt med en simpel modd. lägg upp rummet vet ja

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd

lödningen var inge vidare men annars bra 6 poäng

Visa signatur

c2d Quad Q6600 2,4 ghz | Kingston Hyperx 2x1024 PC9600 | Asus 8800Ultra 768 DDR3 | 2x250gb SATA Samsung | Western digital Raptor X 150gb Sata 16mb 10000rpm

Permalänk
Medlem

ni vet väll att wiiet bara ger ström till dioderna.. så man kan göra en egen senserbar.... det funkar tom att ha 2 värmeljus istället för sensor bar

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Funkar dåligt med värmeljus, sensorbaren är bättre, men jag har sett trådlösa sensorbars av tredjepartstillverkare, samt att det går att bygga egen sensorbar, borde nog inte vara svårt att bygga om den till batteridriven, oom man vill slippa alla sladdar.