Permalänk
Medlem

Byta grafikkort = Byta allt?

Ja lägget är så att mitt grafikkort va för dåligt till F.E.A.R, och vart jag sur och nu vill byta det.

Det är ett nvidia fn 5200 eller nått sånt, och vill byta det nu. Men samtidigt har jag tänkt mig att slänga i lite ram och sånt. Men min cpu är heller inte det bästa, men om jag byter mitt grafikkort och köper lite ram och slänger i, måste jag också byta cpu då? Eller kan jag köra ett litet tag med den gamla cpu.

Det enda jag vill är kunna spela F.E.A.R och sånt liknande, så vad vill ni rekomendera för grafikkort.

Och sen är det svårt at byta grafikkort, har aldrig testat sånt

Och en fråga till om jag bytter cpu, har amd, om jag nu byter det till pentium eller nått likn. måste jag installera xp en gång till?

Tack!

Permalänk
Hedersmedlem

Tala om vad du har i datorn så blir det lättare men en sak kan jag säga att bara genom att byta ditt grafikkort till detta kort kommer göra en otrolig skillnad.
https://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=327837

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Okay, tack. Kommer lite mera fakta ikväll då

Men är det svårt at byta sånna grejer, är lite newbie hehe.

Permalänk

Det är inte svårt att byta grafikkort kolla bara hur det gamla sitter fast och sätt fast det nya på samma sätt så funkar det nog.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk

Du har ju AGP om jag förstått rätt? Så då lär du ju bli tvungen att uppdatera ungefär hela datorn, ja. Om du inte köper t.ex. 7800GS AGP som kostar 2000~ i dagsläget. Vet inte hur prisvärt jag skulle kalla ett sånt kort. Hade hellre lagt 2000 på en AMD-processor, 1-2GB RAM och gfx.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem

Okay, kommer mer fakta lite senare, så kan ni kanske hjälpa mig så jag kan spel mitt fear hehe

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finlandssvensken
Du har ju AGP om jag förstått rätt? Så då lär du ju bli tvungen att uppdatera ungefär hela datorn, ja. Om du inte köper t.ex. 7800GS AGP som kostar 2000~ i dagsläget. Vet inte hur prisvärt jag skulle kalla ett sånt kort. Hade hellre lagt 2000 på en AMD-processor, 1-2GB RAM och gfx.

X1950Pro som jag länkade till är bättre och kostar mindre än 7800GS.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Altså som jag ser nu så är det här det jag har, hoppas det hjälpar annars får ni säja vad ni vill veta och hur jag ser det

Grafikkort = Nvidia Geforce fx 5200
Processor = Amd athlon(tm) 2600+ Cpu speed = 2,08 Ghz
Ram = 512

Men gjorde också en system reg. på F.E.A.R,.
Men på minimun krav klarade den det, men recomended blev den så här:

http://img258.imageshack.us/img258/9605/systemreqfearew8.jpg

Hoppas det va allt ni behövde annars, får ni hojta till, och gärna en beskrivning hur jag hittar det ni söker

Tak!

Permalänk
Medlem

Jag skulle bytt hela paketet där faktiskt, men vet ju inte hur din ekonomi ligger till riktigt heller.

Permalänk
Medlem

Alltså ekonomin är vel sådär, orkar inte kasta i 7-8000 bara för att spela fear

Men altså cpu, ram och grafikkort vill jag gärna upgradera till en rimlig pris. hehe

Permalänk
Medlem

Det är lika bra o byta moderkort också, då du inte kan köpa nått prisvärt till sockeln du har just nu.

För ja skulle inte tro att du sitter på en am2 precis. Sen agp grafikkort börjar försvinna nu. Så det kanske är dags för dig o uppgradera nu.

Kolla runt lite här på forumet så kan du se vad som är inne just nu.

Permalänk
Medlem

Okay, ni tror inte ni kan göra en fin setup åt mig så jag kan spela mitt fear

Ingen?