Permalänk
Medlem

Logitech MX Revolution Problem

Okej min Logitech MX Revolution som är ca 1 månad gammal och laggar, den har gjort de hela tiden, i widows, spel och program den typ stannar i någon sek och om jag andvänder den i en längre tid ex när jag spelar så varar lagget längre, ibland så kan den stå stilla i upp till 20 sek :s. Blir ganska less på detta, har testat att instalera om datan och de hjälper i så där 20 min sen börjar lagget, och de borde inte bero på något program för jag har testat att spela harpan med den utan några extra program istalerade (förutom grafik korts drivrutinerna).
Har även testat på en annan dator och då laggar den inte och har även testat en annan mx revolution mus på min dator (min kompis) och den laggar också, men inte på hans dator.

Så då undrar ja va jag kan göra åt saken?
Är de någon ide att lämmna till baka den?

Visa signatur

pff

Permalänk

Trådlöst nätverk som utnyttjar 2,4Ghz?

Permalänk
Medlem

nej de tror jag inte

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

Alla har verkar ha detta problem med denna mus, Jag hade exakt samma problem de blev heller inte bättre att ha usb-mottagaren några cm ifrån,

Så de är bara försöka byta ut skiten, Jag skaffade en MX1000 igen grymt mkt bättre enligt mig.

Jag har även hört att switchade nätagg kan ställa till det och sånna sitter de ju inte i alla datorer? :S Nä logitech har totalt misslyckats med MX Revolution.

Permalänk
Medlem

Jag skaffade en sådan för ett tag sedan, och den stannade i ~1 sekund ungefär en gång varje 1-2 timmar. Orkade inte hålla på med den och köpte en annan mus.

Permalänk

hmmm har läst att om man har en musmatta med stål i så stör den mottagaren

eller nå sånt vet inte hur de är med andra typer av musmattor har en qpad

vet inte om den har samma typ av problem funderar nämligen på en MX Revolution

G7 är intressant den också

sam nya di novo media edge eller nå sånt grryyym sak en sån där "skryt" sak man ska kunna kombinera den med revolution men alla negativa saker samt recensioner som lovordar den gör det svårt för mig

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Ursäkta att jag drar upp en gammal tråd, men min Revolution har fungerat klockrent i ett halvår. Tills för några dagar sen, då den började "hacka till" lite då och då.

Problemen började efter att jag installerade Setpoint 4. Ska prova gå tillbaka till versionen jag fick med musen och se om det fixar sig.

Visa signatur

patrikphoto.se
pojkar spelar fotboll, män åker skateboard.

Permalänk
Avstängd

Jag har båda Logitech mössen: MX & VX Revolution. De har fungerat båda två helt utan minsta problem, har den senaste setpointen från Logitech.
(Inga problem alls)

Visa signatur

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

Permalänk
Medlem

Efter lite efterforskningar verkar det som att XP's musinställningar kan vara boven.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;89555... Ska prova ändra det där senare. Sitter på jobbet och smygsurfar nu.

Visa signatur

patrikphoto.se
pojkar spelar fotboll, män åker skateboard.