Anmäl dig till Roborock Challenge!

Speciell programvara till handdator/mobiltelefon

Permalänk

Speciell programvara till handdator/mobiltelefon

Vette sjutton var jag ska lägga den här tråden men jag tror nog kunskapen är bäst i den här tråden.
En kompis som är plåtslagare ringde mig nyss och frågade om det fanns en speciell programvara. Programvaran ska gå att installera på en handdator eller mobiltelefon så det är väl javaprogrammering då antar jag. Programvaran skulle vara till för att de ska kunna registera hur lång tid de har varit ute på ett jobb, hur mycket material som har gått åt och övriga saker som har kostat pengar. Sedan vill de kunna skicka in det till en server ifrån deras mobiler/handdatorer där allting registeras såklart. Så de slipper att skriva ner på papper vad de har gjort och allt material. Finns det någon sådan programvara eller vad skulle det kosta att anlita en programmerare som programmerar ihop sådan programvara? Borde inte ta så jättelång tid precis eftersom själva programmet skulle inte behöva vara superavancerat. Dock vet jag att programmerare tar väldigt bra betalt. Vad skulle en sådan programvara kosta på ett ungefär?

Visa signatur

// Sebastian

Permalänk
Medlem

Om dom ska skicka data till en server så kan man ju lika gärna bara slänga upp en wap-sida där dom skriver in allting. Tycker jag låter enklast.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smurphen
Om dom ska skicka data till en server så kan man ju lika gärna bara slänga upp en wap-sida där dom skriver in allting. Tycker jag låter enklast.

Joo men blir det inte dyrt med all datatrafik i längden?

Visa signatur

// Sebastian

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SebastianE
Joo men blir det inte dyrt med all datatrafik i längden?

Blir väl inte mycket mer datatrafik, eftersom du ändå ska skicka det till servern. Gör en spartansk wap-sida

Permalänk
Medlem

Håller på med en applikation som gör ungefär det du vill ha och rätt mycket till. Den körs i windows mobile så handdator eller telefon med windows mobile krävs. Om det är intressant skicka ett PM så kan vi diskutera vidare.

Visa signatur