Permalänk
Medlem

Om du vann 100 MILJARDER...

(kanske finns en tråd om det här redan?)

Men ja, vad skulle du ha gjort om du vann 100 miljarder svenska riksdaler?

Det här skulle jag ha gjort:

1. Gjort någonting åt reaktorn i Tjernobyl (vet inte hur, men jag skulle bidra med pengar som hjälp iaf...)

2. Skänt pengar till Rädda barnen och liknande orgnanisationer.

3. Skänt pengar till utvecklingen av medicin mot HIV, cancer osv...

4. Investera ett mindre företag.

5. Skaffa lägenhet i Sthlm med värsta hemmabio utrustning, monsterdator osv...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Skulle verkligen inte skänkt bort pengar till olika organisationer, dock till polare/släkt.

Skulle nog köpa ett galet stort hus i Kalifornien, sen surfa hela livet och inte bry mig om någonting som har med ekonomi att göra.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk

50 miljader till HV71.

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk
Medlem

Inte skänkt bort ett öre.

#1 Samlat ihop familjen och närmsta vännerna och delat ut iaf 1 miljard var.
#2 Köp en jäääävla massa prylar.
#3 Köpt lite lägenheter i större städer runt om i världen.
#4 Bilar, bilar och bilar!
#5 Chillat.

Permalänk
Medlem

Investerat pengarna i aktier samt starta ett eget företag. Något måste man faktiskt jobba med, iallafall jag. Stora vinster kanske jag skulle kunna skänka. Renovera en skola i Afrika hade varit fint.

Bygga ett rejält garage och samla på exklusiva bilar som hobby :), de hade varit trevligt.

Permalänk
Medlem

1# Flyttat till L.A och våldtagigt kändisar. Get några fula killar som tror dom e nått på flabben ochså.

2# Invisterart i en egen arme av gerilla soldater och liknade.

3# Skaffat makt och ett eget land med min arme.

4# Styrt mitt land med järnhand.

5# Petat mig i näsan.

Permalänk
Medlem

Skulle flytta utomlands på direkten, typ Miami

Gett pengar till släkt och NÄRA polare.

Streetrejsat med VÄRSTA kärran.

Surfat

Köpt värsta huset, rustat upp mina föräldrars åt dem

Chillat så in i helvete

Permalänk

Skänt bort en del pengar till diverse organisationer. Sen köpt en hiskelig massa mark och byggt ett medeltida slott fast med isolering och grejor så det inte blir så kallt. Sen skulle jag har anlagt en racebana runt slottet. Och skaffat mig alla bilar jag vill ha. Sen skulle jag ha vart rätt nöjd faktiskt.

Permalänk
Hedersmedlem

1. Köpt upp Aftonbladet
2. Lagt ner Aftonbladet
3. Upprepat detsamma med RixFM och diverse andra hatobjekt.

4. Flyttat ut i skogen, grävt ner en hyfsad fiberlina och sen fortsatt leva som vanligt.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Skulle väl försöka få människor att göra förnedrande saker.
Köpa lite kul vapen från u-länder osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Höken
Skulle väl försöka få människor att göra förnedrande saker.
Köpa lite kul vapen från u-länder osv.

Vad sak du med det till? Heligt krig om den högra busken i din trädgård?

Permalänk
Medlem

...gråta över skatten?

Nä, men köpa upp de som producerar Delicato-bollar, och dö övermätt och glad.

EDIT : jag skulle även äta massa cachewnötter kom jag just på - http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk

Startat ett teknikföretag och anställt en massa duktiga dator/elektroniknissar och utvecklat i princip inte något vettigt alls, men vi skulle ha det förbaskat gött och låneförmånderna skulle vara enorma. Utlandsresor och en massa spelande på arbetstid vore obligatorisk.
Detta skulle bli det teknikföretag som gick sämst i landet, men vad gör det när man har pengar att ösa in?

Skänka pengar skulle jag också, men då främst till forskning av mediciner.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog fölt Oskars #4, köpt Swec och permabannat alla apple-användare

Men eftersom det är ett ganska stereotypt och tråkigt svar så ska ni få något mer kreativt: Tänk er veckorna före ett rikstagsval. Sossarna leder stort i opinonsundersökningarna och kommer att vinna om det inte vore för att jag gick ut i media och sa att jag skänker 100 Miljarder till statskassan, men bara om borgarna vinner valet...

Fan va häftigt det skulle vara att ha köpt makten i sverige

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Vad sak du med det till? Heligt krig om den högra busken i din trädgård?

Ja du, det finns väl alltid någon man kan kriga mot...

Permalänk
Medlem

KÖpa hus och bil till min mor och mina 2 systrar

Köpa hus och massvis med bilar till mig själv.

Betalat en advokat/revisor 1 miljon kr för att göra att jag slipper betala någon som helst skatt i sverige. Dvs fixa allting runt omkring.

Sen bara leva

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Köpt en rymdresa så man kan dö med värdighet. Helt seriöst har man varit i rymden så har man varit överallt igentligen. Sen softat resten av livet, och kanske köpt lego soldater och kanske taöver ett land eller nåt.

MEN. först så ska jag: Bygga norrbotniabana och inte rusta upp tunnelbanan i stockholm... Svergie måste ju tjäna pengar!

Vad jag ska göra sedan.
1. Köpa Jamba och lura fjortisar på pengar.
2. Köpa Expressen och Aftonbladet sen tränar jag dom till legosoldater.
3. Anfalla alla Idol2008 över hela världen.
4. Spränga alla som tillverkar dr. pepper.
5. Ge redbull 1miljard.
6. Göra nåt riktigt galen, försöka para en häst med en giraff eller nåt sånt.
7. Röka Tusenlappar.
8. Skaffa en lemur som kan anfalla på kommandot, ROSEBUD!
9. Göra ett företag som kan översätta alla coola japaska skämt program
10. Bjuda alla i svergie på PALT!
11. Köpa alla iphones och mangla dom sedan ska folket köpa mycket billigare telefoner med mer applikationer för mycket billigare.

Permalänk
Medlem

Skänkt bort allt utom ett några enstaka % till välgörande ändamål och spenderat resterande delar under mitt liv på mig själv och de i min omgivning.

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Medlem

Robbaz: Språklektion vore en bra investering för din del.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Tangentbord, bokhylla, joggingbyxor.

Visa signatur

E6300 | Thermalright Ultra-120 eXtreme + Noctua 120mm 1200rpm | Gigabyte GA-965P-DS3 | 3GB Corsair XMS2-6400 CL5

Permalänk
Medlem

Köpt mig en ö och utvecklat ett skynet.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Köpt Djibouti, och där skapat ett hemligt underjordiskt labb där jag klonar fram en armé av genetiskt manipulerade super människor.
Och sen massa tanks och dator styrda attack plan.

Med detta hade jag sen smått börjat ta över Afrika. För att sen fortsätta in Europa och Asien. Funderar på att låta nordamerika vara så att det pågår ett ständigt krig, då kan man styra folket bättre med hjälp av militären.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

1# Tagit över världen
2# Köpa upp vissa störande företag och lägga ner dem.
3# Köpa ett för stort hus och bygga kärnkraft på min tomt

Visa signatur

Canon 30D - BG-E2N - Canon 28/2,8 - Canon 50/1,8 - Tokina 100/2,8 macro - Sigma EX 70-200/2,8 - Mina Bilder
Marantz 2230 - NAD 2400 - H/K HD 970 - DIY HiVi F8 + Seas 27TDFC

Permalänk
Medlem

* Bygga en herrgård/slott på något högt berg och endast göra resor med helikopter
* Byggt studio/replokal/bio/verkstad osv
* Ett sjuhelvetes övervakningssystem inkl vakter
* En butler som heter Igor
* Köpt upp något spelutvecklarföretag för att utforma spel som tillfredställer mig

Sedan bara spendera och syssla med precis vad man känner för i stunden

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk

Problemet är ju vem som betalar 100 miljarder? Andra i världen lär väl påverkas av det här?

Hur som helst så hade jag väl startat en pro-teknik-tankesmedja och eventuellt en tankesmedja för att främja sekularismen i Sverige och i resten av världen.
Efter det hade jag skapat en eller flera fonder, för forskning i huvudsak men även till andra saker som främjar utvecklingen positivt. Till den fonden går väl 30 miljarder kanske. Pengarna utbetalas långsamt, är inte meningen att bara jag ska betala (även om jag då blir huvuddonatorn).

Sedan hade jag donerat allt utom 20 miljarder till olika forskningsinstitut, över tjugo års tid eller så.

Resten används till övriga, mindre saker. En dyr privatlärare hade varit bra att ha, likaså en kock. Enormt mycket hade nog gått åt att se till att säkra min framtid. Mindre kul om man lever i 1000 år och ekonomin krashar om 50 år... I princip så gäller det att skaffa sig stor kunskap, både själv och hos de organisationer man kontrollerar. Pengar är meningslöst i längden om man inte har kunskap.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

#1 Hade la som många andra skänkt ett par miljader till orginasitioner.
#2 Skulle ge lite till mina föräldrar och närmsta släkt
#3 Levt livet!

Permalänk
Medlem

Lagt in åtminstone hälften på ett fint utländskt bankkonto med ~5% ränta. Det hade gett 2,5 miljarder utan att behöva arbeta varje år.

Sen investera i guld för några miljarder.

Sen hade jag gjort något aaaaaaaascoolt för resten, typ köpt upp massa tvkanaler och gjort reklam för mig själv.

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem

Jag hade blivit nästa Howard Hughes.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Hedersmedlem

Jag hade köpt ett IT-företag. Sedan hade jag köpt en ö, och överhögheten över ön,
och sedan drivit mitt företag i mitt nya skatteparadis och samtidigt vältrat mig i lyx.

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Medlem

Bygga ett hus så långt ifrån civilisationen som möjligt och sitta där och se på medan resten av mänskligheten kravlar runt i sin egen skit och tar död på sig själv.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.