vill spela spel med behållning över proj.

Permalänk

vill spela spel med behållning över proj.

hej på er, hoppas mycket på hjälp och stöd av bättre vetande..

Ska köpa laptop och tänker välja en med 8600GT graffekort alt. bättre. Jag vill ha DVI alt HDMI och koppla mot projektorn (PLV Z3) via recivern (H&K AVR135) och köra laptopen via videoväxling. Projektorn matas med Supra komponentkabel. Jag drömmer om att kunna växla över till laptopen på min reciver och få en bra och korrekt bild som skapar förutsättningar för sköna spelstunder i TV -soffan. Jag är dock lite orolig för att ev. har förbisett några viktiga detaljer som gör att bilden inte blir så bra jag hoppas, bilden visas i fel format och annat krångel. ´Jag tror ni fattar vad jag fiskar efter här... kan ni hjälpa mig att säkerställa detta och att jag tänkt på allt så jag inte gör fel val av laptop nu när det är dax att köpa

Visa signatur

FS Amilo Xi 1554, ATI Mobility Radeon X1900 256 mb GDDR3, 2,0 Ghz Intel Core 2 Duo T7200, RAM 2 Gb DDR2,HD 2* 160 Gb, 17" VUXGA 1920 * 1200

Permalänk
Medlem

Det blir ju några fjärrkontroller att hålla reda på, men så länge du har koll på in och utgångarna på förstärkaren så låter det som om du har tänkt på allt.

Permalänk

brukar det uppstå fel gällande format osv när man kopplar in projen, overscan osv..?
ja nu blir det en till fjärr om jag köper dator med frärr (dags för universalfrjärris snart tror jag)

Visa signatur

FS Amilo Xi 1554, ATI Mobility Radeon X1900 256 mb GDDR3, 2,0 Ghz Intel Core 2 Duo T7200, RAM 2 Gb DDR2,HD 2* 160 Gb, 17" VUXGA 1920 * 1200