Sony Ericsson W960i Tråden

Permalänk
Medlem

4 k är mkt mindre än vad jag hade trott att mobilen skulle gå på så det är bara bra nyheter för mig haha

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk

en till walkman mobil..... orka iofs sitter man på tillfället på en gammal w800i
men det kommer nog bli en n95 8gb i stället på den egna fronten

Visa signatur

no i will not go loladin over this....no not at all

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hampe10
4 k, så lågt, då är det fan dags att jag börjar spara pengar också!

Den kommer aldrig att kosta mindre än P1:an när den släptes. >4700 kr tror jag man får vara beredd att betala om man vill lägga vantarna på en W960. Om det vill sig riktigt illa så stiger den över 5000 kr, men IT Service har satt ett prel. pris på 4553, vilket låter lovande.

Permalänk
Medlem

ingen uppdatering när den lanseras, bara oktober? inget precis datum? någon? ?? ? ? ?...??

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Inwarehouse har dock skickat ut till folk som bokat W960i hos dom att beräknad leverans är 30 september så vet inte hur bra dom siffrorna stämmer.

Permalänk

Iom att ingen VET när den släpps än (förutom hönsen på SE... knappt dom antagligen) så går det inte att säga när den släpps.
Men ja.... jag klättrar på väggarna, vill så jävla gärna ha den här luren och kasta min gamla jävla u880 åt helvete

Permalänk
Medlem

Nu kom ju Apple Ipod Touch också, nu blir det svårt som fan!

Permalänk
Medlem

Förresten så såg jag inlägget om 30 september på Flashback.

http://www.flashback.info/showpost.php?p=8184330&postcount=57

Permalänk
Medlem

jävligt stor skillnad i pris, hos Inwarehouse och katshing!

katshing: http://www.katshing.se/prod/prod.asp?aid=14348

inwarehouse : http://www.inwarehouse.se/Product.aspx?prd=1224526

det skiljer 700 kr! vilket är jävligt mkt! vill förhandsboka den men jag vet bara inte vart, vill ju ha den så tidigt som möjligt!

någon här på swec som har förhandsbokat den?

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk

Nån som kan referera vad som står i flashback-tråden? Den siten är blockad här på jobbet pga "Illegal Activities, Illegal Drugs"... LOL!

Visa signatur

Om man nu inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Den allvetande Skräphögen har talat!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skräphögen
Nån som kan referera vad som står i flashback-tråden? Den siten är blockad här på jobbet pga "Illegal Activities, Illegal Drugs"... LOL!

Står inte mycket mer än spekulationer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Home|Roz
jävligt stor skillnad i pris, hos Inwarehouse och katshing!

katshing: http://www.katshing.se/prod/prod.asp?aid=14348

inwarehouse : http://www.inwarehouse.se/Product.aspx?prd=1224526

det skiljer 700 kr! vilket är jävligt mkt! vill förhandsboka den men jag vet bara inte vart, vill ju ha den så tidigt som möjligt!

någon här på swec som har förhandsbokat den?

Jag har bokat hos Katshing. Om man kollar sin varukorg efter att man skickat beställningen så ser man vilken plats i kön man har. Kommer det in en batch om 50 telefoner i första sändningen så får jag min!

Visa signatur

Om man nu inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Den allvetande Skräphögen har talat!

Permalänk
Medlem

Någon här som varit på och försökt få en annan populär mobil runt releasedatum? Jag ska ha en w960 men är inte intresserad av att förboka den, brukar dom sälja slut för att sedan vara svåra att få tag i länge? Självklart är det olika från mobil till mobil men kan tänka mig att det måste ha varit liknande när w800 / w810 släpptes.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velon
Någon här som varit på och försökt få en annan populär mobil runt releasedatum? Jag ska ha en w960 men är inte intresserad av att förboka den, brukar dom sälja slut för att sedan vara svåra att få tag i länge? Självklart är det olika från mobil till mobil men kan tänka mig att det måste ha varit liknande när w800 / w810 släpptes.

Företag beställer ju förhandsbokningarna + x antal telefoner.
Antalet extratelefoner dom beställer kan jag inte svara på men dom har nog en ganska bra uppfattning av hur många som kommer gå åt och således ska det väl inte vara några problem med att få tag på en lur.

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis i alla fall. Oron bör väll då riktas till SE´s produktion, bara att hålla tummarna för att dom kan spotta ut mobiler snabbt nog för att hålla marknaden i schack.

Permalänk
Medlem

Spännande telefon. Har onekligen en del att smått å gott att bjuda på. Någon som vet hur bra "Handwriting recognition" fungerar i praktiken? dvs man skriver med en penna på display och så görs det om till bokstäver. Går det snabbare än att trycka på tagenter? Och förresten, ingår pek-penna?

Permalänk
Avstängd

Pekpenna ingår ja.
Handstilen är grym. Den lärde sig min handstil (w950) väldigt snabbt och jag skriver otydligt Däremot om någon annan skriver på min telefon med sin handstil så brukar det gå sådär... Med T9 och handstil så skriver iaf jag rätt fort numera.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Jag har själv en W950i och är ganska nöjd med den. W960i som ska vara uppföljaren ser mycket bättre ut än W950i både design- och funktionsmässigt. Det som jag anser dra ner det hela är operativsystemet. Symbian i alla ära men UIQ3 suger enligt mig. Det är segt och har inte lika bra stöd för program som storebror S6 har. Det är just det sega som gör att jag ibland ångrar mitt köp.

Designmässigt tycker jag att SE har hittat en bra lösning för skärmen. Jämfört med W950i så samlas det inte smuts runt om displayen då hela displayen är integrerat med skalet. Knappsatsen är enligt mig en riktigt bra nyhet då W950i har en bedrövlig knappsats. Den är helt oanvändbar vilket leder till att man oftast använder pennan och skriver på skärmen. Alltså ett plus för den vanliga knappsatsen som W960i har.

Mitten som ligger på 8Gb är riktigt bra. Jag utgår från att W960i har en identisk mediaspelare som W950i som jag anser fungera ganska bra. WALKMAN 3.0 och WALKMAN 2.0 borde inte skilja sig så mycket. Det hade dock varit bättre om man slapp trycka två gånger i menyerna för att komma vidare. WLAN är en god nyhet som jag saknar i min W950i. Kameran är en kul nyhet som kan användas som partykamera som Damodred skrev, men jag anser fortfarande att kameror i mobiler (idagsläget) är värdelösa.

För att sammanfatta det så tycker jag att SE har förbättrat designen och användarvänligheten jämfört med W950i. Nackdelen är Symbian/UIQ3 som jag anser vara helt värdelöst.

+ Designen
+ Knappsatsen
+ WLAN
+ Kamera

- Symbian/UIQ3 (långsamt navigera och öppna program)
- Symbian/UIQ3 (dåligt stöd för program)
- Symbian/UIQ3 (långsam start av mobilen)

För mig blir min nästa mobil en iPhone istället. Pallar inte Symbian/UIQ3.

Enligt en mkt god vän (tolka det som ni vill) har svarstiden speedats upp enormt och det känns idag som precis vilken telefon som helst.

Du skriver dessutom att UIQ3 har dåligt stöd för program, vänta lite, om det är någon mjukvara som har ett enormt stort programutbud så är det Symbian/UIQ där det programeras fantastiskt mkt på egen hand. Utbudet är enormt inom just UIQ3.

Men som sagt, du behöver inte oroa dig för hastigheten, iaf inte enligt 'vissa' kontakter

Om du vill ha ett stort utbud av program så bör du nog inte lägga dina vantar på en iPhone, ja iallafall inte än på ett tag. (Dock är den enormt trevlig att använda)

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Jag har själv en W950i och är ganska nöjd med den. W960i som ska vara uppföljaren ser mycket bättre ut än W950i både design- och funktionsmässigt. Det som jag anser dra ner det hela är operativsystemet. Symbian i alla ära men UIQ3 suger enligt mig. Det är segt och har inte lika bra stöd för program som storebror S6 har. Det är just det sega som gör att jag ibland ångrar mitt köp.

Designmässigt tycker jag att SE har hittat en bra lösning för skärmen. Jämfört med W950i så samlas det inte smuts runt om displayen då hela displayen är integrerat med skalet. Knappsatsen är enligt mig en riktigt bra nyhet då W950i har en bedrövlig knappsats. Den är helt oanvändbar vilket leder till att man oftast använder pennan och skriver på skärmen. Alltså ett plus för den vanliga knappsatsen som W960i har.

Mitten som ligger på 8Gb är riktigt bra. Jag utgår från att W960i har en identisk mediaspelare som W950i som jag anser fungera ganska bra. WALKMAN 3.0 och WALKMAN 2.0 borde inte skilja sig så mycket. Det hade dock varit bättre om man slapp trycka två gånger i menyerna för att komma vidare. WLAN är en god nyhet som jag saknar i min W950i. Kameran är en kul nyhet som kan användas som partykamera som Damodred skrev, men jag anser fortfarande att kameror i mobiler (idagsläget) är värdelösa.

För att sammanfatta det så tycker jag att SE har förbättrat designen och användarvänligheten jämfört med W950i. Nackdelen är Symbian/UIQ3 som jag anser vara helt värdelöst.

+ Designen
+ Knappsatsen
+ WLAN
+ Kamera

- Symbian/UIQ3 (långsamt navigera och öppna program)
- Symbian/UIQ3 (dåligt stöd för program)
- Symbian/UIQ3 (långsam start av mobilen)

För mig blir min nästa mobil en iPhone istället. Pallar inte Symbian/UIQ3.

Du borde lära dig att jämföra specs på telefoner.

Tidigare UIQ3 lurar har varit tröga för att dom har haft kasst med minne. W960i kommer ha 128mb RAM och enligt telefontestarna så har den inga som helst problem att köra flera program samtidigt utan att gå segt.

Du är ju totalt knäpp om du tror att du kommer få ett brett utbud av program med iPhone. Apple ser till att hålla monopol på grejer till den i sann Microsoft anda(Internet Explorer integration nån?).

Dessutom så är det samma visa med iPhone som det har och är med iPod. Klockren hårdvara men Apples mjukvara suger kamelballe.

My 2 cents.

Permalänk
Medlem

Jo flera har påpekat det där med minnet och det är bra. Som jag skrev så har S60 grymt mycket bättre stöd för program än UIQ3. Alla tuffa program som man vill ha finns nästan enbart till S60 och inte UIQ3. Självklart finns det även java-program att ladda ner men java är långsamt.

Angående iPhone, så går det numera att köra program i iPhone native. Apple har gått ut med att de står neutralt och kommer inte att försöka stoppa dessa program. De kan dock inte garantera ifall mjukvaru-uppdateringar gör dem inkompatibla. Å andra sidan beställde jag en ipod touch förra veckan så en iphone lär det inte bli. Jag kommer nog inte att köpa någon smartphone framöver. Min nästa mobil blir en tunn och liten mobil.

Permalänk
Medlem

kontaktade www.inwarehouse.se ang deras datum 18 oktober på mobilen.

De svarade att de har fått det datumet från deras underleverantörer och det är fullt möjligt att mobilen kommer att lanseras den 18 oktober.

De har tydligen även varit i kontakt med SonyEriccson.

Ett par har kontaktat SE själv och den ena har fått svar att den lanseras V40 och en har fått svar V49.

Så det är lite varierande.

Så det som gäller är nog endå Q4 2007

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
kontaktade www.inwarehouse.se ang deras datum 18 oktober på mobilen.

De svarade att de har fått det datumet från deras underleverantörer och det är fullt möjligt att mobilen kommer att lanseras den 18 oktober.

De har tydligen även varit i kontakt med SonyEriccson.

Ett par har kontaktat SE själv och den ena har fått svar att den lanseras V40 och en har fått svar V49.

Så det är lite varierande.

Så det som gäller är nog endå Q4 2007

Q4 har väl Sony Ericsson sagt hela tiden om jag inte misstar mig, dvs. release tidigast i oktober.

Permalänk

Min kompis har kontakter på Sony Ericsson han har en W960i prototype. Prototype made in sweden står det bekom batteriet. En grymt härlig mobiltelefon. Jag hade gärna uppgraderat min M600i till en W960. Snygga menyer i walkman.

Visa signatur

P4 3.6 Ghz l Geforce 7800 GTX 256MB l 0.9 TB HD l 2048 DDR l Samsung M87 37" l Logitech Z-5500 l Logitech G15 l Apple iPod 1st gen Nano 2GB l Canon EOS Digital 400D l Sigma 70-300mm Telezoom l Sony Ericsson M600i l Windows XP Pro SP3 32 Bit l Adobe PS CS 3 Extended l Adobe InDesign CS 3 l Autodesk Maya 8.5 l

Permalänk
Medlem

ok, nu har det blivitt den 2 oktober, någon som ut sin telefon än? har inware house fått in sina telefoner?

kan tänka mig att vänta ett tag för denna telefon

Permalänk
Avstängd

De har prel datum den 18 okt enligt hemsidan
http://www.inwarehouse.se/SearchResult.aspx?src=w960i

Vad är Black för modell? Den kostar 300kr mer. Jag vill definitivt ha en sådan haha

Edit: Jag var helt övetygad om att Wifi skulle vara med på denna lur? Har de ändrat det eller var det aldrig det frå början?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
De har prel datum den 18 okt enligt hemsidan
http://www.inwarehouse.se/SearchResult.aspx?src=w960i

Vad är Black för modell? Den kostar 300kr mer. Jag vill definitivt ha en sådan haha

Edit: Jag var helt övetygad om att Wifi skulle vara med på denna lur? Har de ändrat det eller var det aldrig det frå början?

Äntligen ett jävla datum men fan vad dom har höjt priset då? :/ Och som du säger vad fan är blackmodell? Sen så WiFi har ju alltid funnits med i specen på deras hemsida så det måste ju vara något fel??? Någon som kan bekräfta?

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Avstängd

Med lite flax så är det kvar... Tycker väl att Wlan borde vara ett riktigt försäljningsargument.
På SE hemsida, under specifikationer, står det att Wlan finns men under snabbt internet är det bara 3G och likaså under Översikt.

Permalänk

Pratade med en anställd på Sony Ericsson för ett par timmar sen.
Det är december som gäller för W960 enligt honom.

Permalänk

december?perfekt mitt abonnemang går ut i januari så det passar bra

Visa signatur

|C2Duo E6750|Gigabyte P45-DS3|Ati 4850|Corsair 2GB|1*320 Samsung|2*160 Seagate|1*640 WD|Antec SonataIII|