Folding@SweClockers.com [Gamla tråden]

Permalänk
Medlem

För att sätta till flaggor till tjänst:

http://fahwiki.net/index.php/How_tos

klicka sen på "How do I add flags when running the console in service mode?"

Edit: Direktlänk funkade inte av någon anledning

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Medlem

någon som löser denna då? :
[22:15:57] + Working ...
[22:16:07] CoreStatus = 63 (99)
[22:16:07] + Error starting Folding@Home core.
[22:16:12]

glöm det

Hade glömt sätta lösenord på win kontot

Visa signatur

--<<<IP JUNG PHIL SUNG>>>>---

Permalänk

Hur fungerar foldingen om man gör en ominstallation?
Fortsätter man där man var förut efter man laddat ner programmet eller måste man börja om från början?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
Hur fungerar foldingen om man gör en ominstallation?
Fortsätter man där man var förut efter man laddat ner programmet eller måste man börja om från början?

Dina totala poäng kommer alltid att finnas kvar. Om du med ominstallation menar ditt operativsystem så kommer den WU som du höll på med att försvinna. Men om du menar ominstallation av samma folding-klient så kanske den klarar sig så länge du inte tar bort "work"-mappen, jag är lite osäker.

Permalänk

Okej jag menar ominstallation av os

Det fungerar inte då det står att jag har gjort 0 WU:s nu när jag installerat om vista eller stämmer det ändå? :S

Permalänk
Medlem

Hmmm, måste man ha en konstant uppkoppling? eller kan man pausa Foldingen?
Jag har nämligen tillgång till internet (100/100 MB/s fiber) ca 5 timmar varje dag.
Synd att jag inte kan utnyttja all kraft min dator har att erbjuda faktiskt.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Hmmm, måste man ha en konstant uppkoppling? eller kan man pausa Foldingen?
Jag har nämligen tillgång till internet (100/100 MB/s fiber) ca 5 timmar varje dag.
Synd att jag inte kan utnyttja all kraft min dator har att erbjuda faktiskt.

Man behöver bara ha tillgång till internet när man skickar och tar emot work units. Medans datorn jobbar på en WU behöver man alltså inte ha någon uppkoppling.

Permalänk
Relik 📜

Haha, började just på mina första WU sedan Augusti -05..

Klienter för Nvidiakort och HD2000-serien vore fint också..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Haha, började just på mina första WU sedan Augusti -05..

http://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php/un=L...

Klienter för Nvidiakort och HD2000-serien vore fint också..

Välkommen tillbaka
Hoppas att du blir kvar lite längre den här gången

Permalänk
Inaktiv

Har ett Radeon X1950 Pro...

Kan man köra både GPU- och CPU-klient?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Har ett Radeon X1950 Pro...

Kan man köra både GPU- och CPU-klient?

Ja det kan du, fast använder du datorn samtidigt som programmet körs rekommenderar jag enbart cpu-klienten.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Ja det kan du, fast använder du datorn samtidigt som programmet körs rekommenderar jag enbart cpu-klienten.

Kör båda samtidigt. Tycker dock det funkar fint. + att gpu progget stänger ner sig när man startar spel....

Men testa sackar det ner för mycket e det ju bara att fimpa

Visa signatur

--<<<IP JUNG PHIL SUNG>>>>---

Permalänk
Medlem

Ok det är är ju löjligt... min pc har inte ens kommit en tredjedel av sin beräkning medans min ps3a redan har avklarat 3st WU, den är inne på ens fjärde nu.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Ok det är är ju löjligt... min pc har inte ens kommit en tredjedel av sin beräkning medans min ps3a redan har avklarat 3st WU, den är inne på ens fjärde nu.

Vad foldar du på för maskin och vilken klient kör du?
Vilket användarnamn har du?

Permalänk
Avstängd

nån som hört nåt om folding till nvidia kort?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Vi har fått en bärbar dator på skolan som smiskar min slöa 3200+ i att folda iaf. Har ökat i poäng hyffsat snabbt de senaste 2 veckorna. Har dock inte kunnat folda under sommaren då mitt rum har varit 800 grader och mitt nättaggregat smälte bokstavligen (började bildas stalaktiter av plast från det).

Men nu har jag nytt nätagg och en bärbar dator (som just nu dock ligger i ryggsäcken) som foldar på friskt. Snart har jag klämt in mig på top 100 i sweclockers laget.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Vad foldar du på för maskin och vilken klient kör du?
Vilket användarnamn har du?

Sitter på en Amd 3700+, 2gb ram.

http://vspx27.stanford.edu/cgi-bin/main.py?qtype=userpage&tea...

ps3an är nu inne på dennes 5:te beräkning, pcn har bara räknat 600/1500 frames.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Sitter på en Amd 3700+, 2gb ram.

http://vspx27.stanford.edu/cgi-bin/main.py?qtype=userpage&tea...

ps3an är nu inne på dennes 5:te beräkning, pcn har bara räknat 600/1500 frames.

Om inte du känner till det så finns det en bättre statsida. Ta en titt på http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=...

Välkommen till laget

Permalänk

Är det nått fel på folding servrarna? Min logg ser ut så här:

[07:48:52] Initial: 40AB; - Successful: assigned to (171.64.122.136).
[07:48:52] + News From Folding@Home: Welcome to Folding@Home
[07:48:52] Loaded queue successfully.
[07:48:52] Connecting to http://171.64.122.136:80/
[07:48:53] Posted data.
[07:48:53] Initial: 0000; - Error: Bad packet type from server, expected work as
signment
[07:48:53] - Error: Attempt #7 to get work failed, and no other work to do.
Waiting before retry.
[07:54:14] + Attempting to get work packet
[07:54:14] - Will indicate memory of 2047 MB
[07:54:14] - Connecting to assignment server
[07:54:14] Connecting to http://assign.stanford.edu:8080/
[07:54:14] Posted data.
[07:54:15] Initial: 40AB; - Successful: assigned to (171.64.122.72).
[07:54:15] + News From Folding@Home: Welcome to Folding@Home
[07:54:15] Loaded queue successfully.
[07:54:15] Connecting to http://171.64.122.72:8080/
[07:54:36] - Couldn't send HTTP request to server
[07:54:36] + Could not connect to Work Server
[07:54:36] - Error: Attempt #8 to get work failed, and no other work to do.
Waiting before retry.
[08:05:23] + Attempting to get work packet
[08:05:23] - Will indicate memory of 2047 MB
[08:05:23] - Connecting to assignment server
[08:05:23] Connecting to http://assign.stanford.edu:8080/
[08:05:24] Posted data.
[08:05:24] Initial: 40AB; - Successful: assigned to (171.64.122.72).
[08:05:24] + News From Folding@Home: Welcome to Folding@Home
[08:05:24] Loaded queue successfully.
[08:05:24] Connecting to http://171.64.122.72:8080/
[08:05:45] - Couldn't send HTTP request to server
[08:05:45] + Could not connect to Work Server
[08:05:45] - Error: Attempt #9 to get work failed, and no other work to do.
Waiting before retry.

// Andreas

Visa signatur

Gigabyte X570 Aorus Master || Ryzen 5950X || Fractal Design S36 & NF-A12x25 || G.Skill Trident Z Neo 3600 cl16 || MSI 2080 Ti X Trio || Fractal Design Vector RS || Corsair AX850 || Corsair MP600 1TB || Samsung 970 Evo Plus 1TB || Samsung 980 PRO 2TB

Permalänk
Hedersmedlem

Jag hade problem tidigare i morse med at ladda upp färdig WU. Att få hem en ny fungerade. Jag stängde klienten och la till flaggan '-send all'. Då kunde den gamla WU:n skickas och sen tog jag bort '-send all' och körde på som vanligt.

Permalänk

Nu funkade det plötsligt, så nu är jag igång.

Jag kör på en burk med dubbla 3,2GHz Xeon proppar. HT är aktiverat. Hur skall jag köra för att bästa utnyttja cpu:erna?

Klienten är inställd på att utnyttja 100%.
Nu utnyttjar den ca 25%.

Skall jag dra igång 1 eller 3 klienter till?
Eller skall jag stänga av HT och köra med 2 klienter?

// Andreas

Visa signatur

Gigabyte X570 Aorus Master || Ryzen 5950X || Fractal Design S36 & NF-A12x25 || G.Skill Trident Z Neo 3600 cl16 || MSI 2080 Ti X Trio || Fractal Design Vector RS || Corsair AX850 || Corsair MP600 1TB || Samsung 970 Evo Plus 1TB || Samsung 980 PRO 2TB

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyberknutte
Nu funkade det plötsligt, så nu är jag igång.

Jag kör på en burk med dubbla 3,2GHz Xeon proppar. HT är aktiverat. Hur skall jag köra för att bästa utnyttja cpu:erna?

Klienten är inställd på att utnyttja 100%.
Nu utnyttjar den ca 25%.

Skall jag dra igång 1 eller 3 klienter till?
Eller skall jag stänga av HT och köra med 2 klienter?

// Andreas

För att utnyttja alla 100% av din cpu kommer du att behöva köra 4st klienter eller stänga av HT och köra 2st. Jag skulle tippa på att du tjänar mest på att köra 4st. Det kommer gå långsammare för varje wu men du kommer få in flera wu´s. Glöm inte att sätta flaggan -local och ha 4 olika mappar som klienterna ligger i.

Permalänk
Citat:

För att utnyttja alla 100% av din cpu kommer du att behöva köra 4st klienter eller stänga av HT och köra 2st. Jag skulle tippa på att du tjänar mest på att köra 4st. Det kommer gå långsammare för varje wu men du kommer få in flera wu´s. Glöm inte att sätta flaggan -local och ha 4 olika mappar som klienterna ligger i.

Tackar för hjälpen.

Kan jag köra dessa 4 som servicar utan att det blir några problem? Kommer de att få olika namn i service hanteraren?

// Andreas

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Tackar för hjälpen.

Kan jag köra dessa 4 som servicar utan att det blir några problem? Kommer de att få olika namn i service hanteraren?

// Andreas

Ja, man kan köra alla som service. En annan sak som du ska komma ihåg är att sätta olika Machine ID´s när du confar klienterna!
Lycka till!

Permalänk
Citat:

Ja, man kan köra alla som service. En annan sak som du ska komma ihåg är att sätta olika Machine ID´s när du confar klienterna!
Lycka till!

Tackar!

Det där med Machine ID hade jag koll på däremot så undrar jag hur man får in -local när man kör som service?

// Andreas

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Tackar!

Det där med Machine ID hade jag koll på däremot så undrar jag hur man får in -local när man kör som service?

// Andreas

För att fixa det går man in i regedit till HKLM\System\CurrentControlSet\Services\.... om jag inte missminner mig. Jag kör inte som service själv så jag kan inte kolla exakt var den ligger när man gör det. Men där kan du iaf editera någon nyckel. Det borde inte vara några problem att lista ut vilken av dom
Säg till om du kör fast så ska jag kolla upp det ordentligt!

Permalänk
Medlem

ligger på 131:a plats nu... den 18dec är vi med på topp 100 med samma takt! nu måste vi öka lite installera folding på era jobbdatorer som står på under nätterna, tyvärr fick jag inte igenom mitt förslag att gäöra det på alla volvos datorer i sverige =(, hade varit fin beräkningskraft det =D

Visa signatur

Imac 24" - desktop - Samsung 28" 4K skärm
Hp Elitebook 8460P - Grab n Go
Dell optiplex 960 - Observatoriedator
Asus Eee - Meteorkamerastation

Permalänk
Medlem

Installerade det pa mina laptops for tva dagar sen, men har trodde man att anvandarnamnet var case sens. men icke... Mina poang lades till nagon RedHawk. Snyft... ^^

Permalänk
Avstängd

synd att vi hgar ca 900 som inte foldar nåt i vårt lag! bli aktiva!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
nån som hört nåt om folding till nvidia kort?

NEJ, de är endast ATI Radeon X1950, X1900, X1800, X1650, and X1600 Series processors, som funkar att använda.

Nvidia tror jag inte har några planer på att införskaffa sånt stöd på deras kort

Visa signatur

Life is too short to listen to slow music!
GA-P35-DS4 l Q6600 @ 3,6ghz l Ultra 120 l 3x2048mb PC6400 CL4 900mhz
| Sp. HD4870 512MB