Folding@SweClockers.com [Gamla tråden]

Permalänk
Medlem

Nu har jag installerat den på frugans dator oxå.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som har problem att ladda upp resultatet idag?

Visa signatur

--<<<IP JUNG PHIL SUNG>>>>---

Permalänk

Nu så har jag installerat den och kör den för fullt på min dator

Detta fungerar verkligen nu då så den inte bara går och inte gör någon nytta?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
Nu så har jag installerat den och kör den för fullt på min dator

Detta fungerar verkligen nu då så den inte bara går och inte gör någon nytta?

symptom 1: tar den processorkraft så jobbar den
symptom 2: kolla i log-filen! eller om du kör grafisk klient - kolla vad den skriver... om du kan förstå något av den... jag tycker log-filen visar statusen tydligare, men jag har bara undantagsvis kört grafisk klient

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
symptom 1: tar den processorkraft så jobbar den
symptom 2: kolla i log-filen! eller om du kör grafisk klient - kolla vad den skriver... om du kan förstå något av den... jag tycker log-filen visar statusen tydligare, men jag har bara undantagsvis kört grafisk klient

Ja den jobbar ju för fullt allefall. Men vad får Stanford ut av detta? pengar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
Men vad får Stanford ut av detta? pengar?

Allt vad Stanford får,går det att läsa om på deras hemsida.

"What is protein folding and how is folding linked to disease?
Proteins are biology's workhorses -- its "nanomachines." Before proteins can carry out these important functions, they assemble themselves, or "fold." The process of protein folding, while critical and fundamental to virtually all of biology, in many ways remains a mystery.

Moreover, when proteins do not fold correctly (i.e. "misfold"), there can be serious consequences, including many well known diseases, such as Alzheimer's, Mad Cow (BSE), CJD, ALS, Huntington's, Parkinson's disease, and many Cancers and cancer-related syndromes."

"Who "owns" the results? What will happen to them? Unlike other distributed computing projects, Folding@home is run by an academic institution (specifically the Pande Group, at Stanford University's Chemistry Department), which is a nonprofit institution dedicated to science research and education. We will not sell the data or make any money off of it.

Moreover, we will make the data available for others to use. In particular, the results from Folding@home will be made available on several levels. Most importantly, analysis of the simulations will be submitted to scientific journals for publication, and these journal articles will be posted on the web page after publication. Next, after publication of these scientific articles which analyze the data, the raw data of the folding runs will be available for everyone, including other researchers, here on this web site."

Källa
http://folding.stanford.edu/

http://folding.stanford.edu/faq.html#project.own

Permalänk
Medlem

Det går framåt för mig...

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Nu har jag hemska problem med att min PS3 låter som ett tröskverk så jag foldar inte på ett tag.

tycker inte ps3 låter nåt om man jämför mot en dator!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
tycker inte ps3 låter nåt om man jämför mot en dator!

Så länge man har sin PS3 på en hyfsat öppen yta så den får någorlunda bra tillgång till ny luft att kyla med så går inte fläkten på max när jag foldar. Så min PS3 låter heller inte som ett tröskverk. Däremot så gjorde den det när den stod lite mer instängt och inte fick lika mycket sval luft.

Permalänk

Im in, kör på Rokker_Stu, får se om det kommer nått snart... kommer nog ta lång tid, ska köra lite mer i eftermiddag och även trimma processorn då lite mer över de orginal 1866mhz:en, klarar nog lugnt 2.3 GHz på lägsta vcore, vi får se

Permalänk
Medlem

Är igång igen med mina tre servrar med ett X antal Opteron.
Se om man kan hålla igång lite till, kanske slänger up P4:an också.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem

Ok då har jag bytt från minhemio, till Sweclockers, inte mer än rätt, det är ju här man får dom vettiga och snabba svaren när man behöver hjälp. Ska se om jag kan rekrytera lite polare!

Visa signatur

Så jävla värt att ha en bra dator!

Permalänk

gillar att det är typ 90% mindre PS3:or än datorer och ändå leder PS3 i teraflopligan

Permalänk
Medlem

Ännu en anledning att skaffas sig ett ps3 då mao. Nr 1 e blueray spelaren, konsol spelar jag ändå inte

http://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php/un=T...

Visa signatur

Permalänk

Vad är bäst? Med GPU eller med SMP om man kör Q6600 @ 2.6GHz och 8800GTX.

[edit]
SMP-versionen verkade inte funka för mig eftersom man måste ha ett lösenord i windows vilket jag inte kommer att sätta.

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem

GPU fungerar endast med ATi x19xx. Din fråga ska i stället vara console eller SMP.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H4xXx0R
Vad är bäst? Med GPU eller med SMP om man kör Q6600 @ 2.6GHz och 8800GTX.

[edit]
SMP-versionen verkade inte funka för mig eftersom man måste ha ett lösenord i windows vilket jag inte kommer att sätta.

Du kan sätta windowslösenord utan att behöva skriva in det varje gång datorn startar.
Eller är det av annan anledning du inte vill ha lösenord?

Permalänk
Medlem

Ingen som läst något om HD2900xt kortet om det kommer komma något program eller ej till det?

läste något påstående att den ev inte skulle gå att räkna med den alls :/

Ligger lite och väntar där nu hur det blir vill helst inte byta grafikkort innan det kommer ett nytt program.....

Visa signatur

Permalänk

tar ju lång tid för att få ihop en wu

Permalänk
Medlem

Ny update för PlayStation 3 Folding@Home, v1.2
Har själv inte laddat ner den ännu.

Citat:

Folding@home™ for PLAYSTATION®3 Version 1.2 is now available..

Improvements:

> 1. Support for Remote Play for PSP™ (PlayStation®Portable)
> 2. Visibility of Donor Locations on the Globe
> 3. Support for Additional Protein Simulations
> 4. Advanced Participation Mode
> 5. Screensaver Mode
> 6. Link to Project Description

Detaljerad information om ändringarna finns här.
http://www.psu.com/Folding@home-for-PS3-to-update-to-Version-...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hearth
Ny update för PlayStation 3 Folding@Home, v1.2
Har själv inte laddat ner den ännu.

Detaljerad information om ändringarna finns här.
http://www.psu.com/Folding@home-for-PS3-to-update-to-Version-...

Trevligt, den ska tankas direkt! Tack för tipset

Permalänk
Medlem

Hur får man en sån fin text som en del har under sitt nick?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shinzon
Hur får man en sån fin text som en del har under sitt nick?

http://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php/un=N...

Det står i FAQ:n
Men för att göra det enkelt för dig så akn jag berätta direkt så slipper du kolla. Skicka ett PM till valfri moderator och be om det, glöm inte adressen till bilden som du lyckades få in också!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Det står i FAQ:n
Men för att göra det enkelt för dig så akn jag berätta direkt så slipper du kolla. Skicka ett PM till valfri moderator och be om det, glöm inte adressen till bilden som du lyckades få in också!

Tackar, hur kunde jag missa det?

Visa signatur
Permalänk

Jag kör nu på tre burkar
Så här lång tid tar foldandet på två av dem:

HP Workstation / Intel Xeon 3,06GHz
[06:15:52] Completed 0 out of 250000 steps (0)
[06:30:53] Timered checkpoint triggered.
[06:45:54] Timered checkpoint triggered.
[06:55:57] Writing local files
[06:55:58] Completed 2500 out of 250000 steps (1)
Använder flaggorna "-advmethods -forceasm -verbosity 9"
Tar alltså 40 minuter för en procent!!! Detta verkar vara helt åt skogen?

Dell laptop / Intel® Core™2 Duo @2,16GHz
[06:37:33] Completed 1400000 out of 5000000 steps (28)
[06:52:33] Timered checkpoint triggered.
[06:55:53] Writing local files
[06:55:53] Completed 1450000 out of 5000000 steps (29)
Använder flaggorna "-local -advmethods -forceasm -verbosity 9"
18 minuter per procent och klient verkar vara helt okej!
Kör två konsolklienter på denna burken.

Vad kan vara problemet med arbetsstationen - den borde vara grym på detta eller?

Visa signatur

Spelsystem: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, ASRock P67 Extreme6
XFX HD6950 2Gb, Intel SSD 120Gb
HTPC: AMD ATHLON 64 3800+, ASUS A8N-SLI
NVIDIA GeFOrce 210
| Wii | Xbox | Dreamcast | Nintendo 64

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man lyckas sätta flaggorna när foldingen startar som en tjänst? Har kollat i hantera -> tjänster och kan starta den manuellt med startparametrar men det fungerar tydligen bara när man gör det manuellt.

Anyone?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StrydeR
Någon som vet hur man lyckas sätta flaggorna när foldingen startar som en tjänst? Har kollat i hantera -> tjänster och kan starta den manuellt med startparametrar men det fungerar tydligen bara när man gör det manuellt.

Anyone?

Hmm, bra fråga. Det är ju defenetivt något som bör stå i FAQ:n.
Om du hittar något så skicka ett PM eller skriv här så stoppar jag in det.

Permalänk

Ingen som har någon bra förklaring på varför det tar sån tid att folda på min workstation? (se inlägg ovan)

Nu kör den ett annat jobb och det verkar gå snabbare:
[04:50:40] Completed 51250 out of 125000 steps (41)
[05:14:44] Writing local files
[05:14:45] Completed 52500 out of 125000 steps (42)

Varför är vissa jobb stora (5000000 steps) och tar lång tid till skillnad från (125000 steps)?

Visa signatur

Spelsystem: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, ASRock P67 Extreme6
XFX HD6950 2Gb, Intel SSD 120Gb
HTPC: AMD ATHLON 64 3800+, ASUS A8N-SLI
NVIDIA GeFOrce 210
| Wii | Xbox | Dreamcast | Nintendo 64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StrydeR

Anyone?

bara spånar lite men.... om du startar (manuellt) med -configonly

och sedan väljer de inställningarna du vill ha fram tills den frågar advandsed optiones så tar du Yes i stället, där går ju att ställa en del av dem som är i FAQ, glöm inte att ta bort flaggan -configonly innan omstart.. sedan borde det ju fungera(?)

Från det ena till det andra, någon som kör med q6600 och på vilken tid ca hamnar ni per frame? Beställde nämligen en idag

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donitz
bara spånar lite men.... om du startar (manuellt) med -configonly

och sedan väljer de inställningarna du vill ha fram tills den frågar advandsed optiones så tar du Yes i stället, där går ju att ställa en del av dem som är i FAQ, glöm inte att ta bort flaggan -configonly innan omstart.. sedan borde det ju fungera(?)

Från det ena till det andra, någon som kör med q6600 och på vilken tid ca hamnar ni per frame? Beställde nämligen en idag

Jag ska köpa en Q6600 när G0 kommer till Sverige. Jag har sett några forum där folk foldar på Q6600 och tiden det tar per WU halveras faktiskt jämfört med E6600 som jag kör nu. Beroende på WU tar det 16-20 timmar i 3,6GHz så motsvarande klockfrekvens för en Q6600 med SMP-klienten borde ta ca 8-10 timmar.
Folda hårt på din Quad!