Folding@SweClockers.com [Gamla tråden]

Permalänk
Avstängd

http://boincstats.com/ rolig sida.... synd att inte folding är med! har varit med i seti förut!

lyckas inte uploda massa färdiga wu´s från ena datorn, är färdiga wu´s som ligger i work mappen? tänkte om man flyttar dom från ena datorn till den andra där uploads funkar?! nån som vet!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

hittade toxic

Fan vad lamt det börjar bli med att tappa hela sin wu när man startar om.... snart tröttnar man

Visa signatur

--<<<IP JUNG PHIL SUNG>>>>---

Permalänk

The Folding@Home stats system is performing an update. Please try back in about 15 minutes. Har jag fått när jag ska se min status dem senaste 2 dagarna....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
The Folding@Home stats system is performing an update. Please try back in about 15 minutes. Har jag fått när jag ska se min status dem senaste 2 dagarna....

Det e bara otur påriktigt........

Det är när statsen uppdateras. försök sernare så kommer det funka

Visa signatur

Permalänk

Nu fungerar det

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
Nu fungerar det

Ja du har bara haft otur :>
Dom uppdaterar mell klockan xx:00 och xx:15 (är det meningen, det kan diffa några miuter åt det senare hållet)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Moderkortet verkar vara trasigt så det ska skickas in imorrn eller på måndag till Dustin Home. Så just nu foldar jag inte alls på min Quad och har inte gjort det på jättelänge. Jag hann bara med att göra 4 WU´s eller nåt innan datorn började tvärvägra. Så jag har felsökt massor nu rätt länge och det verkar som sagt vara moderkortet det är fel på.

Min full load-temp låg på runt 50 grader för den svalaste kärnan och 58 för den varmaste.

Coolt min som sagt med det medföljande programmet ca60grader

Med core temp 73-77 grader på de olika coresen tror nog den visar lite högt
<1,4V och 2,7Ghz

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Va fan, rolig WU jag fick då.

WU END: 94d: 18h: 48min

Den känns inte så rolig att göra :/

Visa signatur

Opteron 146 Cabye 0543FPMW@330x9 1.5v | Antec SONATA II | XFX 7800GT@530/1200| Seagate Barracuda 300GB SATA2 16MB |G.skill 1gbgh @ 260 1.5-2-2-5| DFI Lanparty UT nF4 SLI-DR Expert | Waterchill KT12A-12VS |

Permalänk
Medlem

http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=...

Uh, går det där? Jag kanske bara har dålig koll.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danka
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=...

Uh, går det där? Jag kanske bara har dålig koll.

Laget "Cell Bandits" är en Sony Develpment Group och dom har fått tag på en "Hybrid supercomputer" utvecklad av IBM. Det är en superdator där man har blandat Cell-processorer med Opterons (jag minns inte hur många, men det var massor av dom iaf). Tack vare att dom har Opterons så kan dom använda sig av x86-plattformen vilket medför att dom kan köra en foldingklient. Jag räknade lite grovt på det och kom fram till att datorn spottade ut ca 7 WU´s per sekund som värst, vilket är helt vansinnigt mycket!

Men iaf, ja, det går! Och det är ruskigt effektivt!

Permalänk
Medlem

Där ser man!
Tur att de bara verkar ha kört den "en gång", eller så verkar det iaf.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Där ser man!

Ja dom testar den nog bara, konfigurerar och leker lite
Jag tvivlar på att den kommer vara till för folding i slutändan, det där var nog bara "show off"

Permalänk
Medlem
Citat:

Där ser man!

tur och tur.. de vore väl jättebra om dom kunde köra med den 24/7?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Laget "Cell Bandits" är en Sony Develpment Group och dom har fått tag på en "Hybrid supercomputer" utvecklad av IBM. Det är en superdator där man har blandat Cell-processorer med Opterons (jag minns inte hur många, men det var massor av dom iaf). Tack vare att dom har Opterons så kan dom använda sig av x86-plattformen vilket medför att dom kan köra en foldingklient. Jag räknade lite grovt på det och kom fram till att datorn spottade ut ca 7 WU´s per sekund som värst, vilket är helt vansinnigt mycket!

Men iaf, ja, det går! Och det är ruskigt effektivt!

"fått tag i" hur tusan har det gått till? ja har kollat dom på listan dom kommer dra förbi oss om ca 1.4 veckor.... synd att vi inte var 400 till aktiva users elelr nåt!

toxic hur är den cp du har som orginal clock temp då? tänkte ev uppgradera min fildelnings dator från en prescott till en Q6600

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
"fått tag i" hur tusan har det gått till? ja har kollat dom på listan dom kommer dra förbi oss om ca 1.4 veckor.... synd att vi inte var 400 till aktiva users elelr nåt!

toxic hur är den cp du har som orginal clock temp då? tänkte ev uppgradera min fildelnings dator från en prescott till en Q6600

Dom har väl köpt den
Din andra fråga förstod jag tyvärr inte, omformulera dig gärna

Permalänk
Avstängd
Citat:

Dom har väl köpt den
Din andra fråga förstod jag tyvärr inte, omformulera dig gärna

hur är din temp på din cpu när du inte klockat den? idle och load och vad har du för kylning?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
hur är din temp på din cpu när du inte klockat den? idle och load och vad har du för kylning?

Jag minns inte exakta siffror kärna för kärna eftersom jag är rätt snabb med att börja överklocka
Men runt 27-30 i idle och strax under 40 i load. Jag har en Thermalright Ultra-120 Extreme med en ZALMAN ZM-F3 120mm och AS5 som kylpasta.

Permalänk
Medlem

Nu har jag lite ev orsaker till mina tidigare kracher och lite "work arounds"

Att jag fick felmeddelandet ogiltig signatur eller liknade berodde helt och hållet på att en av mina ram stickor var sönder, allt jag laddade ner till datorn blev korrupt.

För att ända safe lite så innan jag stänger ner smp klienten så kör jag en backup på work mappen samt kö filen

Hittills funkat fint

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Dom har släppt beta1 på verision 6.00 nu!

Ska testa den. Har stöd för SMP och vanliga i samma klient.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Dom har släppt beta1 på verision 6.00 nu!

Ska testa den. Har stöd för SMP och vanliga i samma klient.

jasså skojigt ska genast testa den!

If you are running an SMP work unit or vice versa, you must finish that work unit with the appropriate client settings before changing the -smp flag.

http://folding.stanford.edu/FAQ-v6.html

var ändrar man -smp flag i den grafiska klienten?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kom igen nu, 21 platser kvar till topp-100

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Medlem

~2000p per dag med q6600, ett bra köp

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu har pappa tagit ner sin laptop som jag körde foldig på. Dom blåste ur den totalt så den kan inte ge mig mina 1000p per dag längre :(. och min dator ger ~200ppd.

lite tråkigt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eriik
Kom igen nu, 21 platser kvar till topp-100

om ca 2 ånader är vi 100 plats! synd bara att 900 i vårat lag är inaktiva!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Verkar som jag fått igång nya SMP-betan på quaden nu. Gick bra med smp på duoun men när jag bytt till quaden så ville det sig inte alls och det betedde sig lustigt, så jag körde med 4xVanlig istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Verkar som jag fått igång nya SMP-betan på quaden nu. Gick bra med smp på duoun men när jag bytt till quaden så ville det sig inte alls och det betedde sig lustigt, så jag körde med 4xVanlig istället.

var den grafisk eller commandline?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har kört console-varianten av samtliga.

Permalänk
Medlem

plockat ner den nu oxå, får köra färdigt en sista på den gamla först bara

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag är tillbaka nu

Visa signatur

weeeee

Permalänk
Medlem

får inte alls samma cpu använding i den nya, 66-70% trotts att den står på idle..... konstigt

Visa signatur