Folding@SweClockers.com [Gamla tråden]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donitz
kan inte fatta, nyss fått igång min q6600.

testade höja fbsen så jag fick 2,7ghz i stälelt för 2,4...och kortade ner min wu frame till,,,,,,,,, ingen skillnad!... något tycker jag den borde sjunka
smp klienten btw...

Konstigt att det inte var någon skillnad alls. Det skiljer ungefär 40 sek för 1% mellan 3,4GHz och 3,6GHz.
2,7GHz är en väldigt liten överklockning för en Q6600. Varför har du stannat där?

Permalänk
Avstängd

hoppas det kommer en install smp klient istället för betan för den funkar inte så bra enligt mig!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Ang. var tråden skall ligga så hade jag ju en idé för ett tag sedan att man kanske kunde lägga SAMMA tråd i flera delar. Men jag vet inte om det var möjligt. Men då skulle den ju kunna ligga som en "vanlig" (utan klister) i flera delar. (för att fler skall kunna hitta den och vara med)

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Konstigt att det inte var någon skillnad alls. Det skiljer ungefär 40 sek för 1% mellan 3,4GHz och 3,6GHz.
2,7GHz är en väldigt liten överklockning för en Q6600. Varför har du stannat där?

Tar det försiktigt den ligger och foldar runt 60 grader, faktiskt ingen koll på när det börjar bli "dåligt" för cpun.....

*edit* 10,10min /% @2,8Ghz * artar sig

Visa signatur

--<<<IP JUNG PHIL SUNG>>>>---

Permalänk
Medlem

vilken klient är bäst? kör med den grafiska nu, känns seg tycker jag, ps3an däremot är det drag i! coming for you judge!

Visa signatur

Imac 24" - desktop - Samsung 28" 4K skärm
Hp Elitebook 8460P - Grab n Go
Dell optiplex 960 - Observatoriedator
Asus Eee - Meteorkamerastation

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Corpze
vilken klient är bäst? kör med den grafiska nu, känns seg tycker jag, ps3an däremot är det drag i! coming for you judge!

Ctrl+C, Ctrl+V från FAQ:n:

Text > Graphical > Screen Saver

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Corpze

är ikapp sen igen över sommaren!

Nån som vet vad som kan va knas när folding inte får iväg sitt arbete? har kollat med brandväggen men där är det ok! har startat om burken flera gånger!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
är ikapp sen igen över sommaren!

Nån som vet vad som kan va knas när folding inte får iväg sitt arbete? har kollat med brandväggen men där är det ok! har startat om burken flera gånger!

Dom har ju haft ganksa mycket problem tycker jag det sista, kanske försöker skicka just när dom har problem

testa att lägg till

-send all som flagga och se om den trycker iväg det då.

*edit* ghahhhh blir cp snart... varje gång jag startar om datorn (har stängt ner klienterna först) så blir det error på smp klienten så den kastar allt och hämtar nytt och börjar jobba från 0% igen!!!

*logg*
[09:40:24] Writing local files
[09:40:24] Completed 285000 out of 500000 steps (57 percent)
[09:51:27] Writing local files
[09:51:27] Completed 290000 out of 500000 steps (58 percent)
[09:58:34] Killing all core threads
[09:58:34] Killing SMP core threads
[09:58:34] Killing 2 cores
[09:58:34] Killing core 0
[09:58:34] Killing core 1

Folding@Home Client Shutdown at user request.
[09:58:34] ***** Got a SIGTERM signal (2)
[09:58:34] Killing all core threads
[09:58:34] Killing SMP core threads
[09:58:34] Killing 2 cores
[09:58:34] Killing core 0
[09:58:34] Killing core 1

Folding@Home Client Shutdown.

--- Opening Log file [September 19 10:02:58]

# SMP Client ##################################################################
###############################################################################

Folding@Home Client Version 5.91beta4

http://folding.stanford.edu

Launch directory: C:\Program\Folding@Home Windows SMP Client V1.01
Executable: C:\Program\Folding@Home Windows SMP Client V1.01\fah.exe
Arguments: -local

[10:02:58] - Ask before connecting: No
[10:02:58] - User name: Tokigt (Team 37451)
[10:02:58] - User ID: 181F33BC7FCE3A3F
[10:02:58] - Machine ID: 1
[10:02:58]
[10:02:59] Loaded queue successfully.
[10:02:59]
[10:02:59] + Processing work unit
[10:02:59] Core required: FahCore_a1.exe
[10:02:59] Core found.
[10:02:59] Working on Unit 06 [September 19 10:02:59]
[10:02:59] + Working ...
[10:03:09] CoreStatus = 63 (99)
[10:03:09] + Error starting Folding@Home core.
[10:03:14]
[10:03:14] + Processing work unit
[10:03:14] Core required: FahCore_a1.exe
[10:03:14] Core found.
[10:03:14] Working on Unit 06 [September 19 10:03:14]
[10:03:14] + Working ...
[10:03:19]
[10:03:19] *------------------------------*
[10:03:20] Folding@Home Gromacs SMP Core
[10:03:20] Version 1.74 (March 10, 2007)
[10:03:20]
[10:03:20] Preparing to commence simulation
[10:03:20] - Ensuring status. Please wait.
[10:03:37] - Looking at optimizations...
[10:03:37] - Working with standard loops on this execution.
[10:03:37] - Failed to delete - Failed to delete - Failed to delete work/wudata_06.sas
[10:03:37] Warning: check for stray files
[10:03:37] - Created dyn
[10:03:37] - Files status OK
[10:03:37] data_06.pdo
[10:03:37] Warning: check forWarning: che- Created dyn
[10:03:37]
[10:03:42] - Expanded 2975345 -> 15201524 (decompres- Starting from initial work packet
[10:03:42]
[10:03:42] Project: 2653 (Run 4, Clone 5, Gen 26)
[10:03:42] Clone 5, Gen 26)
[10:03:43] Entering M.D.
[10:03:49] t
[10:03:50] Protein: Protein in POPC
[10:03:50] Writing local files
[10:03:51] tra SSE boost OK.
[10:03:51] .
[10:03:51] Writing local files
[10:03:52] Completed 0 out of 500000 steps (0 percent)

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

hur menar du med send all? har bara den grafik baserade clienten!

hoppas dom släpper en install exe fil till SMP client snart!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

De flesta vet nog att SweClockers Folding finns, men de har ingen anledning att joina själva. Det nog för att Sweclockers drar nytta av statistiken, och forskningen drar nytta av resultatet. Men vad tjänar de som foldar på det? Kanske dags att uppmuntra folk att joina på något sätt.

Jag har själv mycket problem med internet nu så jag foldar inte alls. Jag behöver mycket kraft själv också.

Permalänk
Medlem

Men folding programvaran tar bara den kraft som blir över, den du inte använder. Det du gör med din dator har alltid företräde så du får inte sämre prestanda för att du foldar. Sedan så är det väldigt sällan och under väldigt kort stund som klienten kopplar upp sig för att hämta och lämna WU´s (beror förstås på hur lång tid det för din burk att göra en WU).
/Snail

Visa signatur

Jag är cancerforskare, är du?
| Samsung T220 | ASUS P4P800 Deluxe | Intel® Pentium® M 1.6@2.4Ghz | 1GB BH-5 + 1GB BH-6 | 7800GS 256MB | X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty | Intel SSD 80GB + WD740ADFD 74GB + 7200.10 320GB + 7200.7 120GB |

Permalänk
Avstängd

har startat om datorn 2 gånger nu och förlorarat par dagars folding varje gång! det verkar som det inte sparas! måste man ha folding mappen på c disken eller?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

har startat om datorn 2 gånger nu och förlorarat par dagars folding varje gång! det verkar som det inte sparas! måste man ha folding mappen på c disken eller?

precis samma som hänt mig ju!!! typ 3gången idag + en gpu wu....

Ger fan upp snart, måste ju kunna starta om datorn utan att man får börja från 0 igen

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Det verkar vara det problemet om man kör SMP-klienten på en Core2Duo. Vi får hoppas att dom får ut en final på den klienten snart och har fixat problemet. Det verkar gå betydliget bättre med Quad-processorer.
Själv så brukade jag försöka timea mina omstarter mellan WU´s, lite drygt men det funkar

Permalänk
Medlem

Kör ju oxå med q6600 fast cpar sig ändå

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Kör ju oxå med q6600 fast cpar sig ändå

Du får satsa på timeing då

Permalänk
Medlem

eller en ps3a som foldar dygnet runt.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
eller en ps3a som foldar dygnet runt.

Fast en PS3 ger inte i närheten så mycket poäng som en Q6600.
En Q6600@3,5GHz ger ~3500 poäng per dag medans en PS3 ligger ~900-1000 om dom går 24/7.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Det verkar vara det problemet om man kör SMP-klienten på en Core2Duo. Vi får hoppas att dom får ut en final på den klienten snart och har fixat problemet. Det verkar gå betydliget bättre med Quad-processorer.
Själv så brukade jag försöka timea mina omstarter mellan WU´s, lite drygt men det funkar

Citat:

precis samma som hänt mig ju!!! typ 3gången idag + en gpu wu....

Ger fan upp snart, måste ju kunna starta om datorn utan att man får börja från 0 igen

donitz kör du vista? tänkte om det spela in!?
toxic crow jag får testa o göra omstarter som du då!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

donitz kör du vista? tänkte om det spela in!?
toxic crow jag får testa o göra omstarter som du då!

XP-pro

Läste på folding forumet att det KAN gå att rädda innan man stänger ner.

Kopiera över allt i work mappen till något säkert ställe + query.dat och sedan över igen om det krashar ... ska testa fast nu får den stå på över dagen

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

XP-pro

Läste på folding forumet att det KAN gå att rädda innan man stänger ner.

Kopiera över allt i work mappen till något säkert ställe + query.dat och sedan över igen om det krashar ... ska testa fast nu får den stå på över dagen

är detta en bug som drabbar folk lite hur som helst? kanske blir bra om man raderar programet och gör en ny installation! ska testa o se vad som händer!

Edit. har slängt in smp clienten och starta om och det verka fungera cpu´n jobbar! men hur kommer man åt konsolen?

måstte ju kunna stänga av den när ja ska spela etc.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Jag läste lite i en folding-blog om SMP-klienten, ganska intressant läsning med lite förklaringar om problemen med SMP-klienten i Windows.
Se: http://folding.typepad.com/news/2007/09/smp-code-develo.html

Permalänk
Medlem
Citat:

är detta en bug som drabbar folk lite hur som helst? kanske blir bra om man raderar programet och gör en ny installation! ska testa o se vad som händer!

Edit. har slängt in smp clienten och starta om och det verka fungera cpu´n jobbar! men hur kommer man åt konsolen?

måstte ju kunna stänga av den när ja ska spela etc.

konsolen kommer fram om du installerar Konsol versionen av programmet man kan inte hoppa i mellan konsol/grafiskt (vad jag vet i varje fall)

Du hade installerat GUI versionen om jag inte miss minner mig (Grafik User Interface) eller något sådant

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

konsolen kommer fram om du installerar Konsol versionen av programmet man kan inte hoppa i mellan konsol/grafiskt (vad jag vet i varje fall)

Du hade installerat GUI versionen om jag inte miss minner mig (Grafik User Interface) eller något sådant

har lagt in smp nu och startat om! när jag kommer in i windows så jobbar cpu´n men i aktivitetshanteraren kan ja itne se vad det är som tar cpu kraft! antar att det är folding men var kommer jag in i programet? vad ska jag klicka på fah.exe filen i install mappen?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

har lagt in smp nu och startat om! när jag kommer in i windows så jobbar cpu´n men i aktivitetshanteraren kan ja itne se vad det är som tar cpu kraft! antar att det är folding men var kommer jag in i programet? vad ska jag klicka på fah.exe filen i install mappen?

Du har installerat den som en service låter det som. Vad vill du in i programmet och göra?
Om du vill ta bort den som service är det bara att stänga alla foldingprocesser och starta fah.exe med flaggan -configonly och ändra alternativet som heter typ "Run FAH as a service" till "no".
Jag har ingen SMP-klient att testa på så jag är inte helt säker.

Permalänk
Avstängd

Toxic crow tack för hjälpen hitta programet i menyn tjänster i aktivitetshanteraren där man kunde starta den och stoppa den genom högerklicka på den! vilken temp har du på din Q6600 när du kör folding? varför kör du inte med smp klienten då?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Toxic crow tack för hjälpen hitta programet i menyn tjänster i aktivitetshanteraren där man kunde starta den och stoppa den genom högerklicka på den! vilken temp har du på din Q6600 när du kör folding? varför kör du inte med smp klienten då?

Moderkortet verkar vara trasigt så det ska skickas in imorrn eller på måndag till Dustin Home. Så just nu foldar jag inte alls på min Quad och har inte gjort det på jättelänge. Jag hann bara med att göra 4 WU´s eller nåt innan datorn började tvärvägra. Så jag har felsökt massor nu rätt länge och det verkar som sagt vara moderkortet det är fel på.

Min full load-temp låg på runt 50 grader för den svalaste kärnan och 58 för den varmaste.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Moderkortet verkar vara trasigt så det ska skickas in imorrn eller på måndag till Dustin Home. Så just nu foldar jag inte alls på min Quad och har inte gjort det på jättelänge. Jag hann bara med att göra 4 WU´s eller nåt innan datorn började tvärvägra. Så jag har felsökt massor nu rätt länge och det verkar som sagt vara moderkortet det är fel på.

Min full load-temp låg på runt 50 grader för den svalaste kärnan och 58 för den varmaste.

tråkigt o höra!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

vilket program för att kolla de olika coresens temp?

min ligger under foldning runt 60+ i varje fall

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

vilket program för att kolla de olika coresens temp?

min ligger under foldning runt 60+ i varje fall

Googla efter programmet "coretemp" :>