Fortsättning på tråden "Nya bärbara datorer för 1000kr"

Permalänk

Från länkarna ovan:

Medison hävdar att sedan företaget i våras gick ut med sitt erbjudande har uppemot 300 000 datorer beställts av kunder runt om i världen.

Var det inte 7000 nyss?

Visa signatur

-" 'You have pierced the heart of Oden' it said. Turn around, or go forward, and be eaten by your fate." Donald Blake, The Incredible Hulk Returns

Permalänk
Medlem

Valdi Ivancic tar bladet från munnen | 2007-09-11 09:17 - Computer Sweden:
Medison dementerar "rykten och lögner"

http://www.idg.se/2.1085/1.120077

Permalänk

artikel ur punkt se

Snappade upp denna artikel ur PUNKT.SE idag,

finns upplagd på ---> http://www.medisonscam.info

Medison säger att "datorerna slutligen är på väg"

Fixade till länken /Ballistic

Permalänk
Medlem

Jag sätter en Medisondator på att dom inte kommer att levereras.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skj123
Jag sätter en Medisondator på att dom inte kommer att levereras.

Var ska du få tag på en sån då:D

Visa signatur

Something is wrong with science – fundamentally wrong. Theories just keep getting stranger and stranger.

Permalänk

HAHA, Mja det var en bra fråga Moonglum. ;D

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst de senaste http://www.medisonscam.info/ så har jag några saker jag inte riktigt förstår. Dom skriver att det är så många som skriver rykten och personer sprider falska anklagelser, varför då inte gå ut och möta dessa anklagelser och visa att dom är falska istället för att "ligga lågt". Det där med att byta webhotel kan vara sant, sidan är uppe igen med dock några saker som fortfarande inte fungerar.

Det speciella med just detta fallet är att det både finns saker som pekar mot att detta är en bluff men även saker som talar för att detta är riktigt. Det är dock vissa frågor som inte har blivit svarade på ännu, där ingår väl dom frågor som kan tala för att detta är på riktigt.

Dom avslutar med att skriva att dom ber om ursäkt för att det tar mer än 6 veckor för leverans, varför då inte skicka ut dom 100 eller 10000 första datorerna och få kundernas förtroende igen och slippa detta "falska" anklagelser mot sig. Varför vänta? Jag är säker på om dom nu har dessa datorer och dom börjar skicka så hade det blivit en helt annan diskussion här.

Hur länge ska ni (jag har alltså inte beställt) vänta på att få er dator, 2CO försäkrar kunderna om att inga pengar betalas ut före varan är i kundens hand, dom är ett seriöst företag verkar det som. Så Vladi kommer därför inte kunna genomföra en bluff.

Vad ska man egentligen tro om detta? Är det en bluff, isåfall en väldigt dåligt genom tänkt bluff eller är detta på riktigt, konsigt nog kanske det går att genomföra. Det återstå och se vad som händer dom närmaste veckorna (usch, så tänkte man för 3 veckor sen ju...)

Vi får hoppas, ha d gött.

Visa signatur

eVett.se - Överlev på internet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av paddaw
2CO har väl iofs tagit tillbaka sitt uttalande gällande levererade datorer, eller vad tänkte du på?

Medison: 300 000 datorer beställda.
2CO: 7 000 datorer beställda.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Shit pommes, sammanlagt för åren 2004 & 2005 har han deklarerat
20 tusen kronor!

Visa signatur

.: iPad :: iPhone 4 :: iFan :.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheNisse
Medisons VD nolltaxerade - http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?a=368358

Han är i gott sällskap, inte speciellt anmärkningsvärt bland kapitalisterna faktiskt.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Han är i gott sällskap, inte speciellt anmärkningsvärt bland kapitalisterna faktiskt.

Jo, inkomsten är nog anmärkningsvärt låg för en kapitalist. De nolltaxerar och kan göra avdrag pga att de gjort stora förluster vid t.ex. aktieaffärer. De brukar dock synas ordentligt av skattemyndigheten i dessa fall.

Omkring 147 000 personer i Sverige är nolltaxerare.

"- Vi kan konstatera att de flesta nolltaxerare, över 80 procent, har naturliga förklaringar. Personen kan till exempel studera eller försörjas av sin sambo. En del har flyttat utomlands, säger Anders Stridh, kontrollstrateg på Skatteverket."

"Skatteverket har också medverkat till att stoppa utbetalningar av bostadsbidrag, socialbidrag och underhållstöd till nolltaxerare. Günther Björklund räknar med att kontrollen minskade bidragen till exempel i Malmö med tio miljoner kronor.

Utredningen visar också att de som upptaxerats oftast inte betalar in sina skatter och därför ofta hamnar hos kronofogden. Dessutom har dessa personer ofta en felaktig folkbokföring."

Endast en minoritet av nolltaxerarna är nog "kapitalister" (hur man nu skall definera sådana) men de är dessa som förtjänar mest förakt ifall det rör sig om mygel (och inte just lagliga avdrag).

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SneClocker
Jo, inkomsten är nog anmärkningsvärt låg för en kapitalist. De nolltaxerar och kan göra avdrag pga att de gjort stora förluster vid t.ex. aktieaffärer. De brukar dock synas ordentligt av skattemyndigheten i dessa fall.

Omkring 147 000 personer i Sverige är nolltaxerare.

"- Vi kan konstatera att de flesta nolltaxerare, över 80 procent, har naturliga förklaringar. Personen kan till exempel studera eller försörjas av sin sambo. En del har flyttat utomlands, säger Anders Stridh, kontrollstrateg på Skatteverket."

"Skatteverket har också medverkat till att stoppa utbetalningar av bostadsbidrag, socialbidrag och underhållstöd till nolltaxerare. Günther Björklund räknar med att kontrollen minskade bidragen till exempel i Malmö med tio miljoner kronor.

Utredningen visar också att de som upptaxerats oftast inte betalar in sina skatter och därför ofta hamnar hos kronofogden. Dessutom har dessa personer ofta en felaktig folkbokföring."

Endast en minoritet av nolltaxerarna är nog "kapitalister" (hur man nu skall definera sådana) men de är dessa som förtjänar mest förakt ifall det rör sig om mygel (och inte just lagliga avdrag).

Det där kan vägas över lite hur som helst beroende på vilken källa du öser information från..
Citat ryckta ur dess sammanhang och påståenden utan källhänvisning är dock en "källa" som är värd noll och intet.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Det där kan vägas över lite hur som helst beroende på vilken källa du öser information från..
Citat ryckta ur dess sammanhang och påståenden utan källhänvisning är dock en "källa" som är värd noll och intet.

Det var precis vad jag ansåg om DITT påstående.

Duger Skatteverket som källa?

http://www.skatteverket.se/nyheterpressrum/pressrum/05/pressm...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SneClocker
Det var precis vad jag ansåg om DITT påstående.

Duger Skatteverket som källa?

http://www.skatteverket.se/nyheterpressrum/pressrum/05/pressm...

Se där, du kan ju bara du får lite motivation..
Jag citerade emellertid inte någon.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Jag citerade emellertid inte någon.

Nej, men du PÅSTOD!

"och påståenden utan källhänvisning är dock en "källa" som är värd noll och intet."

Lite lustigt att få se dig skriva det efter att ha läst ditt tidigare påstående. Nåja, jag hittade en källa. Gör du det, eller skall vi avfärda ditt påstående som okunnigt pladder?

Permalänk
Medlem

Refund

Detta mail fick jag ikväll,
beställde den 25 juni, fick shipped mail den 25 aug.
Har inte haft någon som helst kontakt med 2co.

A credit/refund has been issued on the following order.

Sale: ****567479 Amount: 150

Additional comments: Dear 2Checkout customer, I thank you for your patience regarding your Medison Celebrity Laptop. I apologize, but due to certain logistical problems, your laptop will not be able to be delivered at this time. 2Checkout.com has issued you a full refund and you should see this on your statement within 5-7 days. 2Checkout.com will contact you and inform you when you may replace your order for your Medison Celebrity laptop.

A refund can be issued by 2Checkout for various reasons, including:

1 ) Requested by the cardholder.
2 ) Requested by the vendor.
3 ) Failed internal fraud checking.

Your refund should appear on your credit card/bank statement within the
next 7-10 days.

If you have further questions regarding this refund, you may submit a
online support ticket via the following URL:

http://support.2co.com/deskpro/newticket.php

Thank You,
2Checkout.com Inc
1785 O'Brien Road
Columbus, OH 43228
Contact us: http://www.2checkout.com/contactus.htm

Customer Service:
1-877-294-0273 toll-free in U.S. & Canada
1-614-921-2450 international callers
0871-871-8283 local from UK & Northern Ireland

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SneClocker
Nej, men du PÅSTOD!

"och påståenden utan källhänvisning är dock en "källa" som är värd noll och intet."

Lite lustigt att få se dig skriva det efter att ha läst ditt tidigare påstående. Nåja, jag hittade en källa. Gör du det, eller skall vi avfärda ditt påstående som okunnigt pladder?

Antar att det är "Han är i gott sällskap, inte speciellt anmärkningsvärt bland kapitalisterna faktiskt." du hakat upp dej på.
Men vari detta stadsfäste jag omfattningen av det hela?
Om du läser igen (sakta) så kan du utläsa det som det var menat. Nämligen att kapitalisterna inte ser det som något anmärkningvärt att göra på det viset. Jag ser iofs själv nu att det kan misstolkas på det sätt du uppenbarligen gjort.
Hitta källa på det?? Svårt, tror inte någon frisk "kapitalistisk" människa som har anledning att nolltaxera är speciellt intresserad av att gå ut med hur och varför offentligt. Vore typ att skjuta sej själv i foten.
Inte många Svenssons som skulle göra speciellt stora pengar på sådan för övrigt.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

Offtopic: bla bla bla...

Ontopic:

Fjompah, tack för att du postade ditt mail från 2Checkout!

Visa signatur

.: iPad :: iPhone 4 :: iFan :.

Permalänk
Medlem

Ni håller på än?

Låt tråden dö.... och ja, jag har läst alla sidor i denna tråd.

Visa signatur

3 barnsfar som förhoppningsvis fortfarande har nåt kvar innanför pannbenet......

Zepto 3415, 2.2Ghz/4mb 8600GT 512mb 2Gb ram 120Gb 7200rpm Vista Premium

Permalänk

Re: Refund

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fjompah
A refund can be issued by 2Checkout for various reasons, including:

1 ) Requested by the cardholder.
2 ) Requested by the vendor.
3 ) Failed internal fraud checking.

Då du hävdar att alternativ 1 inte gäller undrar man ifall Medison bett dem returnera pengarna eller om de menar att det är alternativ 3 som gäller.

Nåja, de garderar sig förvisso för andra alternativ.

Permalänk
Medlem

Jag sätter nog mina pengar på alternativ 3

Permalänk
Medlem
Citat:

due to certain logistical problems, your laptop will not be able to be delivered at this time.

Jaha, nu tar 2CO äntligen bladet från munnen och säger rent ut att det inte kommer att komma några laptops. Om än med snirkligt advokat-språk.

Vem tror ni mest på? 2CO eller Valdi?

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk

Jag har fått ett likadant mail som Fjompah. Jag hade ändå tänkt avbeställa eftersom jag redan köpt en annan laptop och inte kunde vänta så mycket längre.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the squonk
Vem tror ni mest på? 2CO eller Valdi?

Själv tror jag att Valdi TROR på sin idé och därmed inte är skenhelig.
Tvivlar dock på att 2CO själva tror på vad de skriver och citerar gärna någon i deras eget forum:
- Jag litar på 2CO lika långt som jag kan kasta ett piano.

Permalänk
Medlem
Citat:

Valdi TROR på sin idé

*The Church of Medison*

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Postat följande på bloggen www.medisonscam.info och 2co's forum:

Breaking news: 2co cancel Medison-orders!

Several persons have reported both on different forums and in e-mails to me that they have had their orders canceled by 2checkout, the payment provider Medison uses. The mail has been sent to the persons that got a shipping notice and had their credit cards charged three and a half weeks ago. The e-mail contains the following text:

"Dear 2Checkout customer, I thank you for your patience regarding your Medison Celebrity Laptop. I apologize, but due to certain logistical problems, your laptop will not be able to be delivered at this time. 2Checkout.com has issued you a full refund and you should see this on your statement within 5-7 days. 2Checkout.com will contact you and inform you when you may replace your order for your Medison Celebrity laptop."

This means that 2co confirms that these orders was marked as shipped in their system before any actual shipment was made. What surprises me most about this is that it seems like 2co will keep on having Medison as a supplier, even that this is a clear violation of their own Terms of service for suppliers. The terms clearly states that the suppliers account should be "immediately suspended":

"If 2CO ascertains that Supplier is allowing or conducting any of the following listed activities, the Account will be immediately suspended and funds for completed sales of products or services to 2CO will be withheld from Supplier pursuant to Section 13:
[...]
Prematurely Marking Products as Shipped to Customer: Notifying 2CO that a Product has been shipped to a Customer prior to shipment having occurred."

I'm getting more and more confused about 2co's actions each day, I wonder what they really are up too?

---

Update: As a reader noted in the comments, it is not currently possible to place any orders trough 2co currently, after the first page it gives an error. I of course ask 2co why this is, and if they actually have suspended the account after all!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Antar att det är "Han är i gott sällskap, inte speciellt anmärkningsvärt bland kapitalisterna faktiskt." du hakat upp dej på.
Men vari detta stadsfäste jag omfattningen av det hela?
Om du läser igen (sakta) så kan du utläsa det som det var menat. Nämligen att kapitalisterna inte ser det som något anmärkningvärt att göra på det viset. Jag ser iofs själv nu att det kan misstolkas på det sätt du uppenbarligen gjort.
Hitta källa på det?? Svårt, tror inte någon frisk "kapitalistisk" människa som har anledning att nolltaxera är speciellt intresserad av att gå ut med hur och varför offentligt. Vore typ att skjuta sej själv i foten.
Inte många Svenssons som skulle göra speciellt stora pengar på sådan för övrigt.

Det är svårt att tro att du har någon kontakt med verkligheten efter det där inlägget. Varför inte bara erkänna att du är lika mycket ute och cyklar som reportern på Expressen?

"Men det behöver inte gå någon nöd på Victoria, 28, Carl Philip, 26, och Madeleine, 23 - de har tillsammans nästan 70 miljoner kronor i förmögenhet och betalar över en miljon kronor i förmögenhets- och fastighetsskatt.

Ifall du undrar kommer citatet från DIN länk och där står ju tydligt att barnen betalar över en MILJON i skatt per år TROTS att de inte har några inkomster.

Det som kännetecknar "Nolltaxerare" är väl att de INTE betalar någon skatt ÖVERHUVUDTAGET och här är det några stackars arbetslösa barn (okay, jag är liiiite ironisk) som TVINGAS betala över EN MILJON i skatt varje år och du gnäller?

Värst av allt är ju att de tvingas utföra en massa arbete (ofta utrustade med en stor sax) runt om i landet och ständigt måste stå ut med femtioelva journalister som försöker fota dem när de petar i näsan eller kliar sig därbak, och allt detta utan att få någon ekonomisk ersättning.

INGEN (oavsett om de heter Svensson eller Von Svinhufvud) gör "speciellt stora pengar" på att nolltaxera. Närmare bestämt gör de inga pengar alls. Jag förstår att det här säkert är för krångliga saker för dig att förstå men då kanske du inte skall utge dig för att göra det heller.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SneClocker
Det är svårt att tro att du har någon kontakt med verkligheten efter det där inlägget. Varför inte bara erkänna att du är lika mycket ute och cyklar som reportern på Expressen?

"Men det behöver inte gå någon nöd på Victoria, 28, Carl Philip, 26, och Madeleine, 23 - de har tillsammans nästan 70 miljoner kronor i förmögenhet och betalar över en miljon kronor i förmögenhets- och fastighetsskatt.

Ifall du undrar kommer citatet från DIN länk och där står ju tydligt att barnen betalar över en MILJON i skatt per år TROTS att de inte har några inkomster.

Det som kännetecknar "Nolltaxerare" är väl att de INTE betalar någon skatt ÖVERHUVUDTAGET och här är det några stackars arbetslösa barn (okay, jag är liiiite ironisk) som TVINGAS betala över EN MILJON i skatt varje år och du gnäller?

Värst av allt är ju att de tvingas utföra en massa arbete (ofta utrustade med en stor sax) runt om i landet och ständigt måste stå ut med femtioelva journalister som försöker fota dem när de petar i näsan eller kliar sig därbak, och allt detta utan att få någon ekonomisk ersättning.

INGEN (oavsett om de heter Svensson eller Von Svinhufvud) gör "speciellt stora pengar" på att nolltaxera. Närmare bestämt gör de inga pengar alls. Jag förstår att det här säkert är för krångliga saker för dig att förstå men då kanske du inte skall utge dig för att göra det heller.

http://susning.nu/Nolltaxerare
http://www.realtid.se/ArticlePages/200502/09/20050209144712_R...
http://di.se/Nyheter/?page=%2fAvdelningar%2fArtikel.aspx%3fO%...
Länkar lite eftersom du uppenbarligen inte känner till begreppet "nolltaxerare", dvs en person som deklarerar 0 i inkomst.
Nog med offtopic nu..

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
http://susning.nu/Nolltaxerare
http://www.realtid.se/ArticlePages/200502/09/20050209144712_R...
http://di.se/Nyheter/?page=%2fAvdelningar%2fArtikel.aspx%3fO%...
Länkar lite eftersom du uppenbarligen inte känner till begreppet "nolltaxerare", dvs en person som deklarerar 0 i inkomst.
Nog med offtopic nu..

En nolltaxerare är mycket riktigt en person som i deklarationen deklarerat sig sakna inkomst (efter avdrag) och DÄRFÖR slipper betala skatt·

Tax = Skatt (engelska till svenska)
Nolltax = nollskatt

Nolltaxerare kan tjäna en massa pengar men kan DRA AV dessa mot osäkra fodringar och kapitalförluster (vilket dina andra 2 länkar mycket riktigt visade).

Man brukar INTE syfta på folk som saknar jobb när man talar om nolltaxerare och saknar jobb är väl precis vad kungabarnen gör?