Vilken liten smidig bärbar för ca 8-11 lax?

Permalänk
Medlem

Vilken liten smidig bärbar för ca 8-11 lax?

Hej! Lessen att jag startar ännu en "vilken ska jag köpa"-tråd, men jag måste nästan.

Jag fick intjack i min lya igår och dom snodde såklart min Dell D400. :'( På grund av jobb och skola så måste jag skaffa en ny dator snabbt, helst idag eller imorgon. Därför har jag inte så mycket tid att bestämma mej, men man vill ju inte välja fel när det gäller så pass mycket pengar. Jag har inte heller följt marknaden det senaste året eftersom jag haft en dator som jag gillade.

Mina preferenser:

Citat:

Liten ska den va. Hade en compaq armada m300 förut, den va perfekt storlek. 12.2" e melodin, men 13.3" widescreen kanske duger? Får inte vara större än ett a4 ungefär. Tunn är bra.

S-video ut.

Hyffsad prestanda. Jobbar mest i photoshop etc, men caddar även lite med Solidedge.

Bra tangentbord.

Batteritid minst 2h

Vad säger ni? Vilka märken ska man kolla på? Packard Bell verkar ha prisvärda burkar. E dom bra? LG's små verkar ganska smutta oxå.

Alla tips mottages med tacksamhet. Fan va surt asså. All data som man samlat på sig senaste åren e borta...

Visa signatur

CPU: Central Propulsion Unit. The CPU is the computer's engine. It consists of a hard drive, an interface card and a tiny spinning wheel that's powered by a running rodent -- a gerbil if the machine is a 286 model, a ferret if it's a 386, and a ferret on speed if it's a 486.

Permalänk
Medlem

Zeptos 14" är nice. 6224W har dom just nu 4000:- rabatt på och kort leveranstid. Se Zepto.se

Permalänk
Medlem

Dells XPS m1330 verkar vara ganska populär.. kanske nått att kolla?
Länk: http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/xpsn...

EDIT: Glöm det, 4 veckors leveranstid.

Zepto ett alternativ? http://www.zepto.se/Shop/Notebooks.aspx, ska vara rätt snabb vad jag vet.

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem

GGS-data har en Clevo 12" som verkar nice som tusan

http://www.ggsdata.se/laptops/se2.html

Den nyare (med draft-N och santa rosa)

Permalänk
Medlem

hm... jag hittar inga Zepto under 14", och det måste jag garanterat ha.

Clevon kanske kan vara nåt. Finns det någon affär som har dem? Jag måste känna på grejjerna innan jag köper annars vet man ju inte hur tangentbord etc är.

Jag måste sticka ner på stan nu och kolla vad som finns hos elvaruhusen så jag får lite koll på läget iaf.

Tackar för tipsen i alla fall.

Någon som har nån av LG:s små burkar?

Visa signatur

CPU: Central Propulsion Unit. The CPU is the computer's engine. It consists of a hard drive, an interface card and a tiny spinning wheel that's powered by a running rodent -- a gerbil if the machine is a 286 model, a ferret if it's a 386, and a ferret on speed if it's a 486.

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid köpa den och skicka tillbaka den om du inte är nöjd med hur den känns. Distansavtalslagen.

Men själv tycker jag den från GGS är grymt intressant

Permalänk
Medlem

jag va nere på stan och klämde på lite datorer i förrgår. Blev sugen på en Macbook faktiskt, eller en Vaio men dom e ju svindyra.

Clevon verkar ju najs. Billigt för den prestanda man får (12.1", 2GHz, 4GB, 160GB, DVDRW etc). Är det nån som har en sån? Hur är känslan, finisch, tangentbord etc? Jämfört med Macbooken?

Visa signatur

CPU: Central Propulsion Unit. The CPU is the computer's engine. It consists of a hard drive, an interface card and a tiny spinning wheel that's powered by a running rodent -- a gerbil if the machine is a 286 model, a ferret if it's a 386, and a ferret on speed if it's a 486.