Uppgraderade olåsta iPhone slutade fungera

Permalänk
Avstängd

Uppgraderade olåsta iPhone slutade fungera

slashdot:
Apple: Hacked iPhones Confirmed As Bricking With Latest Update
Posted by Zonk on Friday September 28, @09:23PM
from the enjoy-our-new-service-plan dept.
mhollis writes
"Field experience has confirmed that if you have a hacked iPhone, it will become an iBrick if you use Software Update to install the latest update on your iPhone. The BBC reports: '[Apple's] warning has now proved correct as many owners are reporting their phones no longer work following installation of the update. Apple requires iPhone owners to take out a lengthy contract with AT&T in the United States but there are a number of programs on the net that unlock the device for use with other networks.' The only 'solution' is to unhack your iPhone."

edit: var visst bs: http://www.engadget.com/2007/09/28/iphone-update-facts-and-fi...

Permalänk
Medlem

låt oss nu se hur lång tid det tar innan de knäcker detta

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

AHhahah, säg någon smart person som köpte en låst iPhone . Jaja, nu fick de veta att ingen vill ha sin iPhone låst till deras Skit.

Detta är nog redan knäck, men har inte kommit ut officiellt.

Permalänk
Avstängd

Fan vad elaka Apple är.

När man har köpt en sak, då äger man den, och då ska man få göra vad man vill med den. Men så gör Apple att de slutar fungera, bra sätt att belöna sina kunder som har köpt deras nya svindyra telefon.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av uid313
Fan vad elaka Apple är.

När man har köpt en sak, då äger man den, och då ska man få göra vad man vill med den. Men så gör Apple att de slutar fungera, bra sätt att belöna sina kunder som har köpt deras nya svindyra telefon.

Ja, de vill ju såklart tjäna ännu mer pengar på sitt kontrakt med teleoperatörerna.

Giriga jävlar.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Ja, de vill ju såklart tjäna ännu mer pengar på sitt kontrakt med teleoperatörerna.

Giriga jävlar.

Det är ju klart att dom vill, och det är ju inget speciellt ovanligt:)
Snart kommer det dessutom vara knäckt, och då kommer dom med hackade varianter vara lite försiktigare med uppdateringarna.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

Men pojkar och flickor, ni köper inte en telefon. Ni köper en förutbestämd livsstil! Då kan ni ju inte vara individualister!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Fan vad elaka Apple är.

Verkar ju inte som att de förstör telefonen medvetet trots att slashdotposten vinklar det så.

Det verkar ju snarare så att den bara installerar om all operativsystemsprogramvara på telefonen och då blev väl hacken lidande om de hade ändrat något där, dessutom varnar ju Apple visst via en dialogruta för att det kan bli problem just om telefonen är modifierad. Så Apple har ju faktiskt gjort sitt och informerat om att det kan gå fel så jag tycker det var väldigt bra gjort av dem. Även om Slashdotrubriken utan att ha läst vidare om det gjorde mig lite upprörd.

Genome: Men det är ju just individualisterna som köper mac! Är de unika ser till att bli unika på samma vis som alla andra!

Permalänk
Inaktiv

Sluta whina

"When you buy an iPhone, you sign a contract. Deal with the consequences."

Permalänk
Citat:

Fan vad elaka Apple är.

Läs avtalet först... gillar man inte EULA:n får man finna i sig att köpa någon annan mobil.

Permalänk
Medlem

Köp inte en Ihpone över huvudtaget då köpt typ uhmm få se.... VILKAN ANNAN MOBIL SOM HELST!!! Dom har ju ändå exakt samma jävla saker fast billigare köp någon nokia med touchscreen bara.

Om jag skulle köpa en iphone skulle jag helt klart låsa upp den.

Permalänk
Avstängd

Samma sak är väl inte helt korrekt, användarinterfacet på iphonen verkar ju äga hårt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Köp inte en Ihpone över huvudtaget då köpt typ uhmm få se.... VILKAN ANNAN MOBIL SOM HELST!!! Dom har ju ändå exakt samma jävla saker fast billigare köp någon nokia med touchscreen bara.

Samma sak var ju en jävligt stor överdrift.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

om man vill ha touchscreen så är kanske inte nokia ett så bra val?

Permalänk
Medlem
Citat:

Fan vad elaka Apple är.

inte om du köper den med vetande om att den är låst, vilket apple mycket klart klargör. om du nu inte köpt den i andra hand, men då äre ju snarare ett ärende mellan den som köpt den o den som sålt den, i det fallet alltså inte apple. apple har aldrig sålt nån olåst iphone, så de har ju knappast lurat någon. däremot har den som sålt den vidare olåst kanske gjort nå fel om han/hon garanterat att den alltid kommer vara upplåst eller inte informerat köparen att den köper en mobil som är hackad för att funka me annat än vad apple låst den till och att det aldrig är garanterat att den kommer vara olåst. men du skriver det som om apple sålt den olåst o nu lurar kunderna o låser den igen o det är ju inte sant för fem öre.

sen ska det ju sägas att man inte måste uppdatera och att man informeras om vad som kan hända om man har en hackad iphone innan uppdateringen. läser man inte varningen eller trycker på ja ändå, så är det ju faktiskt nått man får skylla sig själv för.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Såvitt jag vet finns ingen annan mobil med multi-touch skärm. Samt en bra webläsare och mp3 spelare i. Finns en iphone kopia av nå kina märke, men de är skit hela bunten för hmm, det e billiga kina kopior.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd

Lär ju komma med multitouch när som helst om iPhone inte floppar totalt hur som helst ...

Inte för jag ser just vad som är den enorma fördelen med det, är väl mest stor skärm och touchscreen överhuvudtaget som är skönt.

Permalänk
Medlem

Om man installerar ett custom firmware på något man köpt och sedan uppdaterar med en officiell uppdatering får man väl skylla sig själv för att man inte tänkte längre?
Nej, iPhone-communityt har mycket att lära från PSP-communityt!

Visa signatur

Alla säger att jag är lat, men jag har ju inte gjort något...

Permalänk

jadu flashar du den så är problemet löst, men liksom garantin förbrukad.

men ärligt talat, svindyr? 2500 kostar den i staterna (400usd).. vilket är mindre än de flest Hi-end telefoner kostar med abonemang. och ett abbonemang på 300sek i månaden med en hel del gratisgrejjer såsom många samtalsminuter och sms gör det inte så dyrt om man använder telefonen lite grann.

jag kommer köpa iphone när den kommer till sverige. Vill ha den europa anpassade med 3g mm. Jag redan fingrat på den och blivit såld..

Visa signatur

bygger, reparerar och modifierar kompressoraggregat.
http://phasechange.se/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CatscaN^Tim
.....och ett abbonemang på 300sek i månaden med en hel del gratisgrejjer såsom många samtalsminuter och sms gör det inte så dyrt om man använder telefonen lite grann.

o för att inte glömma att det ingår fritt surfande i den avgiften alltså obegränsat me surfande, om ja inte mins helt fel

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CatscaN^Tim
jadu flashar du den så är problemet löst, men liksom garantin förbrukad.

men ärligt talat, svindyr? 2500 kostar den i staterna (400usd).. vilket är mindre än de flest Hi-end telefoner kostar med abonemang. och ett abbonemang på 300sek i månaden med en hel del gratisgrejjer såsom många samtalsminuter och sms gör det inte så dyrt om man använder telefonen lite grann.

jag kommer köpa iphone när den kommer till sverige. Vill ha den europa anpassade med 3g mm. Jag redan fingrat på den och blivit såld..

håller med dig, en polare i klassen har fixat hem en iphone från staterna. Är mäkta imponerad av gränsnittet. Dessutom är skärmen bland det bästa jag har sett i mobilväg. Nokia, SE har inte en suck när det gäller att konkurrera ut operativsystemet, helt oslagbart i dagens läge. Som sagt telefonen är ju inte speciellt dyr heller för den delen. Sjukt mycket telefon för pengarna.

OnT: Att uppgradera en officiel firmware på en custom byggd är ju bara dumt, klart att det kommer att krångla. Och det är knappast Apples fel heller, varför ska dom utveckla officiella firmwares som är kompatibla med femtioelva olika custom firmwares, det är omöjligt att få det totalt kompatibelt.

Ha även i åtanke att Apple skulle konkurera ut sig själva om dom skulle "uppmuntra" till upplåsning. Varför lansera en Europa version när alla har redan en upplåst USA iphone? Apple är ett företag som alla andra, de vill naturligtvis sälja så många enheter som möjligt för att kunna ha råd att fortsätta utveckla vidare.

Permalänk
Medlem

Något som verkligen gjorde mig förvånad när jag provade iPhone för första gången var dens vikt. Sist jag höll i en mobiltelefon som var så pass tung var någon gång på 90-talet. Om den hade haft samma mått och vikt som iPod touch, det är faktiskt en större skillnad i djup än man kan tro när man håller i dem, så hade den varit mer intressant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2pac
Något som verkligen gjorde mig förvånad när jag provade iPhone för första gången var dens vikt. Sist jag höll i en mobiltelefon som var så pass tung var någon gång på 90-talet. Om den hade haft samma mått och vikt som iPod touch, det är faktiskt en större skillnad i djup än man kan tro när man håller i dem, så hade den varit mer intressant.

Ja vet inte riktigt, min w580 jag hade ett tag vägde 94 gram, iphonen typ vad? 120 lr så? Kan lova dig att de inte är för stor och klumpig och ha med sig i fickan

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

kolla på andra mobiler med samma storlek på skärm osv, så är iponen varken särskilt stor eller tung, utan rätt normal

Visa signatur