Vilka spel funkar på er bärbara?
Tja, det fullständigt vimlar av trådar där man ber om köpråd för bärbara datorer. Här är en till. Tänkte dock lägga upp det på ett annat sätt; de som har erfarenhet av att spela hyfsat nya spel på sin bärbara, vänligen posta i denna tråden. Så kanske jag kan bli lite klokare angående vilken burk jag ska inhandla.
Ett inlägg kanske kan se ut nåt i denna stilen:
"jag kör Bioshock på högsta inställningar på min HP9575, det flyter skitbra!"
eller
"Jag spelar PES7 på min Acer 5520. Funkar hyfsat, men jag får dra ner alla inställningar till medium, annars laggar det som fan."
Merparten inser nog att jag inte kan gôrmycket om datorer, men jag var iallafall jävligt nära att inhandla denna idag: Acer TravelMate 7520G Vista Premium
http://www.inet.se/datorer/baerbara/acer-travelmate-7520g-vis...
Men så blev jag osäker på grafikkortet (som vanligt). Så blev det ingen dator idag heller. I ovanstående sitter det ett ATI Radeon HD 2400 XT kort vilket jag förstår är ett hyfsat kort.
Grejen är ju att en burk med ovanstående prestanda får man för ca 8000:- men vill man gå upp till Geforce 8600 ja då kostar det 11,000:- istället. Mätt med Acer-mått... Problemet är att jag inte förstår fördelen.
En sak till; jag har insett att 8000-serien har nåt dx10, vilket ska vara bra. Har Radeon-korten stöd för det också? isåfall, vilka?
Jag är ingen hardcore-gamer, utan behöver en allround dator, men visst är det så att den måste klara lite coola spel! Annars kan jag ju gå ner mig ordentligt. Har en polare som kör Bioshock på sin nya Sony Vaio F11 med ett 8400-kort och det funkar hyfsat.
tacksam för input