Sapphire X1950 pro låter MKT!

Permalänk
Medlem

Sapphire X1950 pro låter MKT!

Köpte ett Sapphire X1950 pro för ett par veckor sedan. Har sedan montering tyckt att cpu-fläkten varit jävligt högljud till idag du jag testade att stanna den. Då slog det mig, det är fan graffekortets fläkt som snurrar utav bara fan.

Ska det vara så här verkligen, när man inte spelar nått tungt spel?

Finns det nått jag kan göra åt det?

Permalänk
Medlem

Man kan väl minska fläkthastigheten i rivatuner? Testa med det

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem

Det är inte något, som damm, som blockar utblåset? Hade ett X1900GT som har en väldigt liknande fläkt som PRO korten, och den var inte allt för högljudd så länge man inte spelade. Väl när man spelade lät den högre, men inte så man störde ihjäl sig.

Annars är det väll bara att byta fläkt? Finns ju massor med bra och TYSTA fläktar som inte kostar mer än typ 200-300kr.

Permalänk
Medlem

Fläkten är ju tempstyrd, sitter du iwindows så kör kortet i 2dläge då går väl inte fläkten mer än 30% eller nåt på default då ska den absolut inte höras, jag hör mitt först när jag är inne i ett spel och fläkten går lite över 60%.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Fläkten är ju tempstyrd, sitter du iwindows så kör kortet i 2dläge då går väl inte fläkten mer än 30% eller nåt på default då ska den absolut inte höras, jag hör mitt först när jag är inne i ett spel och fläkten går lite över 60%.

Det låter intressant.
Hur kör jag kortet i 2dläge?