FIFA 08 och NHL 08 - Tråden...

Permalänk

FIFA 08 och NHL 08 - Tråden...

NHl 08 - FIFA 08

Tänkte att vi kan ha denna tråden till att diskutera spelen FIFA 08 och NHL 07

http://www.easports.com/nhl08/

http://www.electronicarts.se/games/11095/

Själv tror jag att fifa lär bli en dundersuccé som vanligt..

sökte innan men hittade inget sådan tråd!

Visa signatur

10-4 over...

Permalänk

Det enda fifa spel som har varit enormt underhållande var 98, dvs det är tio år sen de släppte ett FIFA som har hållit måttet gentmot PES.

Dock så tyckte jag när jag lirade demot att det verkade helt ok.

Visa signatur

I feel just like a child

Permalänk

okey, Smaken är som baken, delad

Visa signatur

10-4 over...

Permalänk

Fifa 99 var det bästa fifaliret, men pes har stått mer stilla än fifa de senaste åren. Fortsätter trenden detta år kommer fifa 08 klå pes 2008. Jag hoppas nästan det blir så också, om inte annat för att få fart på pesutvecklingen.

Det säger min bak.

Edit:
Vad gäller NHL är jag knappt intresserad längre. Spelen är så patetiskt usla att det inte finns dess like. Var är försvarsspelet?

Permalänk
Keeper of the Bamse

Ja, såklart det blir dundersuccé, inget tvivel där

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Ja, såklart det blir dundersuccé, inget tvivel där

håller med

Permalänk
Medlem

Har nu spelat FIFA 2008 litegrann och tycker det suger hårt. Hade iofs höga förväntningar och hoppades verkligen att det skulle vara beroendeframkallande. Men att skjuta är fruktansvärt svårt, avsluten dåliga, möjligheten att själv välja vad man gör på vilka knappar undermålig, och sist men inte minst tycker jag spelet (om man räknar bort - be a pro) är så likt 2007 att det är skamligt...
Tyvärr.
Hoppas på nya PES istället..

Permalänk
Medlem

EA QUOTE

"The gameplay engine that we've build for the Xbox 360 and PS3 is designed for multi-threaded, multi-core consoles. This is a significantly larger amount of power than even the top-end PCs on the market right now. Unlike many FPS titles that scale through dropping down the graphics detail, most of the power is used for the gameplay to calculate AI, animation, ball physics etc - we can't drop the number of players!.

We have done tests that show that our new gameplay engine takes up to 34 times the CPU power of the CG gameplay engine. In other words, there are very few PC's available in the market that could run a next-gen FIFA 08 gameplay engine.

Instead, we've focused on innovating and polishing the gameplay on the current-gen engine for FIFA 08 PC. We've also improved the graphics and added 8-player LAN this year"

Riiight, samma gamla skit alltså. Inte för att jag bryr mig då PES är så mycket bättre men det är synd om dom som köper spelet i tron om att det är nextgen. PES08 FTW!

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk

Lyckligtvis är pes 2008 i år något som känns som ett helt nytt spel. Annars hade det inte funnnits ett fotbollsspel att spela på pc under ett års tid. Fan för ea.

Permalänk
Medlem

Klart det blir en succé som alltid.
Har provat PeS men har dock aldrig varit något som fallit mig i smaken då Fifa är bra mycket mer spelarvänligt och bra mycket mer underhållande för mig

Visa signatur

24 timmar på en dag, 24 ölburkar i en låda . . . tillfällighet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Idge
Klart det blir en succé som alltid.
Har provat PeS men har dock aldrig varit något som fallit mig i smaken då Fifa är bra mycket mer spelarvänligt och bra mycket mer underhållande för mig

Prova 2008. Som sagt, kändes mycket snabbare än de tidigare skitspelen. Varför kan de inte bara släppa iss 64 i nyversion.

Permalänk
Medlem

Tycker nhl 08 förbättrats radikalt. Känns som man förbättrat känslan i kontrollen lite. Spelarna "svarar" bättre. Därför upplever man det att spelet går lite fortare. Har bara lirat några matcher hos polaren men att man numera kan passa upp till blå i anfallszon utan att puckdjäveln går rätt ut i mittzon ser jag som en stor förbättring Powerplay blir skitkul för en gångs skull istället för att bara trötta ut det egna laget...

Försvarsspelet kan jag inte uttala mig lika mycket om. Men upplever en liten förbättring där också. Finns mer taktiska möjligheter har jag förstått även om jag inte provat dem.
Förhoppningsvis kan jag bli ägare till ett eget x-box idag om det bara kommit in några konsoller i affärerna.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Fifa 08 känns roligare, det går fortare, fan så mycket bättre än 07!

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Macbook Pro - 2,2 GHz Intel Core 2 Duo - 2 GB minne - 120 GB hårddisk - NVIDIA GeForce 8600M GT-grafik med 128 MB SDRAM]

Permalänk
Medlem

Tycker Fifa 08 är riktigt bra. Dock så avskyr jag svenska kommentatorer...

Permalänk

FIFA verkar verkligen hårdsuga i år. Trist, även om passningsknappen är tillbaks där den ska. FPS är undermålig, grafiken sämre än förra året och spelet seeeegt...(X360)

Tur att PES kommer snart.