Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donfalcon
Japp, så jävla dumt att de sålt slut den gamla modellen innan ersättaren kommer! Och dessutom så är den dyrare OCH har HDMI utan adapter vilket bara ger extra kostnader.. kanske ringer dem imorgon o kollar, men en snabb titt i deras webshop kostade den cirka 4200kr... tror inte kan kan pruta så mycket

Den kostar 3200 på Inet.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

Ja, det var ju inte så jättefarligt, men om det stämmer att man måste köpa en DVI-I->HDMI adapter för att det ska fungera för 260kr så är det ju fortfarande inte särskilt värt.

Visa signatur

[Antec P180B][Gigabyte GA-P35-DS3][Corsair VX550W][Intel 2500k][8GB OCz Vengeance][620GB Seagate Raid][1*DVD-RW][Gigabyte Geforce GTX 770]

Permalänk
Medlem

Jag tycker då det är värt de, Designen och bilden tycker jag slår samsungen på fingrarna rejält

Var o tittade på samungen men gilla den inte
smaksak antagligen men men^^
Jag har min skärm och kommer ha den tills jag köper 30"

Permalänk
Medlem

Min burk slocknade igår så det får bli en ny burk med fetare grafikkort och CPU så man kan lira HD-filmer på w2207

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är sugen på att köpa en ny wide-skärm. Jag blir nog, av utrymmesbrist

Vad jag förstått så saknar W2007 DVI, det verkar ju lite avskräckande. Men hur är det egentligen, är den är bra och prisvärt alternativ i 20" klassen trots allt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
Den kostar 3200 på Inet.

Nu har dom höjt till 3500 dom asen

Visa signatur

[Antec P180B][Gigabyte GA-P35-DS3][Corsair VX550W][Intel 2500k][8GB OCz Vengeance][620GB Seagate Raid][1*DVD-RW][Gigabyte Geforce GTX 770]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xarph
Min burk slocknade igår så det får bli en ny burk med fetare grafikkort och CPU så man kan lira HD-filmer på w2207

Din burk slocknade? Menar du den i sign? Ny burk? :S

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

hej!

har lite olika funderingar angående skärmval. vad finns det för alternativ när det gäller skärmar med glossy yta? 22" hp skärmen har vi ju men den var inte klockren designmässigt enligt mig. vill helst ha helsvart. finns det större skärmar med glossyyta? 24"? 30"? sen funderar jag på modeller med inbyggd tv-tuner. samsung har en schysst 22" men ingen glossyyta finns det något alternativ med glossyyta? sen funderar jag på hur det ligger till med belysningen? apples nya imacar har ju led-belysta skärmar finns det på några andra skärmar?

tack på förhand simon.

Visa signatur

Arbetsdator: NZXT H2 WHITE | CORSAIR AX 850W | ASUS M4A89GTD PRO USB3 | AMD PHENOM II X6 1100T BE 9MB | NOCTUA NH-D14 | CORSAIR 16GB XMS3 | MSI GTX 560Ti 1GB HAWK | SAMSUNG 840 120 GB | WD Caviar Black 1TB | D-link DWA-556
HTPC: Antec Sonata II | Forton 350W | ASUS M5A78L-M LX 760G AM3+ | AMD PHENOM II X4 | Zalman 9500 | 8GB XMS3 | PowerColor HD 4350 512 MB | Barracuda 3TB | Pinnacle PCTV Stereo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bag
hej!

har lite olika funderingar angående skärmval. vad finns det för alternativ när det gäller skärmar med glossy yta? 22" hp skärmen har vi ju men den var inte klockren designmässigt enligt mig. vill helst ha helsvart. finns det större skärmar med glossyyta? 24"? 30"? sen funderar jag på modeller med inbyggd tv-tuner. samsung har en schysst 22" men ingen glossyyta finns det något alternativ med glossyyta? sen funderar jag på hur det ligger till med belysningen? apples nya imacar har ju led-belysta skärmar finns det på några andra skärmar?

tack på förhand simon.

hp w2408 som är en 24" har glossy

tror det är en uppgraderas 2207a

kostar ca 5k

Permalänk

Flimmrar inte längre, vet inte om det va mina ögon eller något annat.
Bra vilket fall som helst
Kör DVI

Visa signatur

i5 3570K 3,4GHz | Noctua NH-C12P SE14 | Cooler Master HAF XB EVO | Asus MAXIMUS V GENE | G.Skill 8GB 1600Mhz Ripjaws X | FD Newton R2, 800W 80+ Modulär | MSI Radeon R9 280X 3GB | Samsung SSD 830 256 GB | www.muforce.se - Quake Live clan

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om att w2207 (utan HDMI) finns att beställa på HP.com igen! 3190kr inkl frakt.

Permalänk
Medlem

Tack för tipset, nu jäklar ska jag beställa innan dom försvinner helt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det känns som de ville höja priset bara för att den är populär, men eftersom de är fega så implementerar de en ny "feature" och tar 400 pix extra.

Visa signatur

| Gentoo & Win XP | AMD Athlon xp 2,5k+ | 2x 256 ddr sdram, 333 mhz Twinmos standard | epox 8rda+ | club 3d 9600pro | 80 maxtor + 2*250GB samsung | Antec Sonata | Macbook alu

Permalänk
Medlem

Har fått kolli-id nu och paketet har sorterats i Stockholm. Så de skickade paketet dagen efter beställning och inte efter två veckor som de skrämdes med! Gött, kan nog hämta ut den imorgon

Skynda fynda på hp.se

Edit: wow, första intrycket är: "Naaaaajs"

Så jävla stor den känns alltså. Inga döda pixlar som tur är, inte övermycket backlight bleed. Men fan vilken ljusstyrka det var out-of-the-box. Blev bländad när jag drog upp google

Jävligt snygg, grymma färger. Ska bara testa den i spel också, bör ju vara lugnt.

En sak jag undrar bara, om man kör i högkantsläge (pivotfunktion) så känns det som att mjukvaran mjukvarurenderar skärmen, dvs det hackar lite om man scrollar. Nån som vet om detta är normalt? Bara kass medföljande mjukvara?

Permalänk

tjena

jag bara undrade om det är nån stor skillnad på den nya med hdmi och den med dvi på prestanda?

e det nån nackdel om man köper den nya med hdmi?

Visa signatur

I can... but I won't

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobban_larsson
tjena

jag bara undrade om det är nån stor skillnad på den nya med hdmi och den med dvi på prestanda?

e det nån nackdel om man köper den nya med hdmi?

Inget förutom priset.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk

Varför är det så många butiker som tagit bort w2207?

Sen näms så ofta att den har hög ljusstyrka... vilket jag relaterar mest till problem som huvudvärk och kramp i ögonen och inte något positivt

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gammarayburst
Varför är det så många butiker som tagit bort w2207?

Sen näms så ofta att den har hög ljusstyrka... vilket jag relaterar mest till problem som huvudvärk och kramp i ögonen och inte något positivt

Bara att ställa ner ljusstyrkan. bättre att ha för mycket än för lite eftersom du kan justera nedåt med hjälp av några knappar.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av data xp
Bara att ställa ner ljusstyrkan. bättre att ha för mycket än för lite eftersom du kan justera nedåt med hjälp av några knappar.

Jo fast problemet misstänker jag är att det kan bli obalans. I flera screens har jag sett att färgpartier är lagom på hpn men de som går mot vitt är alldeles för ljusa, nästan så man blir bländad. Om man då ställer ner ljuset för att få de vita partierna lagom kanske övriga färgpartier blir för mörka. Kanske inte alls är så men min upplevelse är iaf att det bara är de vitare partierna som är för ljusa medans övrigt är lagom.

Men ni som har skärmen kanske kan ge lite feedback Inga som har upplevt problem med trötta/ansträngda ögon med w2207? Anledningen till att jag fastnat just för detta är att mina ögon är känsliga så det är viktigt för mig.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk

Svaret är: NEJ

Sitter i timmar framför skärmen och den är mycket behaglig.

Den blanka ytan är faktiskt behagligare än den matta yta mina övriga lcd:er har.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UltraMarine
Svaret är: NEJ

Sitter i timmar framför skärmen och den är mycket behaglig.

Den blanka ytan är faktiskt behagligare än den matta yta mina övriga lcd:er har.

Okej låter ju bra Blir mer och mer sugen på att leta upp en butik som har skärmen, om reflektionerna inte är alltför jobbiga och skärmen verkar behaglig för ögonen är det möjligt att det blir en w2207 trots allt.

Visa signatur

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Glossy är inget för folk med problem med känsliga ögon.

Min Dell 2007WFP med grov antireflex behandling kan jag sitta vid dygnet runt utan att få ont i ögonen/huvdet.

Men jag känner redan efter 2-3h framför W2207 att mina ögon känns mer ansträngda, men så är det med typ alla glossy jag har suttit framför.

Fruktansvärt underbar skärm (vilken skärpa och vilka klara och fina färger) annars, men jag vill bara va ärlig.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Min Dell 2007WFP med grov antireflex behandling kan jag sitta vid dygnet runt utan att få ont i ögonen/huvdet.

Men jag känner redan efter 2-3h framför W2207 att mina ögon känns mer ansträngda, men så är det med typ alla glossy jag har suttit framför.

Fruktansvärt underbar skärm (vilken skärpa och vilka klara och fina färger) annars, men jag vill bara va ärlig.

Okej då kanske det är som jag upplevde på bilderna jag sett av w2207 i de olika testerna, allt blir för ljusstarkt och skarpt känns det som. Jag sitter nu med en glossy laptop och jag kan bli rejält ansträngd i ögonen stundtals, dock har jag upplevt att de flesta laptops har rätt jobbiga skärmar men glossyn lär göra sitt till.

Tveksamt om jag borde skaffa hp'n då. Får väl bli en samsung 225bw, har testat den hos en polare och med den upplevde jag inga problem med ögonen. Tycker dessutom den såg helt okej ut

Visa signatur

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gammarayburst
Okej då kanske det är som jag upplevde på bilderna jag sett av w2207 i de olika testerna, allt blir för ljusstarkt och skarpt känns det som. Jag sitter nu med en glossy laptop och jag kan bli rejält ansträngd i ögonen stundtals, dock har jag upplevt att de flesta laptops har rätt jobbiga skärmar men glossyn lär göra sitt till.

Tveksamt om jag borde skaffa hp'n då. Får väl bli en samsung 225bw, har testat den hos en polare och med den upplevde jag inga problem med ögonen. Tycker dessutom den såg helt okej ut

Några få knapptryckningar i menyn för att minska ljuset inga problem alls.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Citat:

Du får dra ner ljusstyrkan eller kalibrera skärmen.
Naturligtvis har du skärmen i "Text" läget...

Sen är det inte omöjligt att du kan behöva glasögon när du sitter framför skärmen - det är många som behöver "Terminalglasögon" som de hette förr i tiden.

Permalänk
Medlem

Ni som har svårt att hitta W2207 dvs med DVI så kolla Computercity. Köpte min där i lördags för 3300:- och dom fanns i lager i samtliga butiker i Stockholmsområdet.

Visa signatur

Desktop Intel Q6600 | Gigabyte P35-DS4 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Leadtek 8800 GTS(G92) | Corsair HX-520W | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Intel X25-M G2 80GB | HP w2207 | Antec P182 |
HTPC Athlon X2 250 | Gigabyte 785GMT-UD2H | Corsair XMS3-12800 2x2048 | Antec Earthwatts 380W | Antec NSK2480 | Scythe Ninja Mini Rev B

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElZoido
Ni som har svårt att hitta W2207 dvs med DVI så kolla Computercity. Köpte min där i lördags för 3300:- och dom fanns i lager i samtliga butiker i Stockholmsområdet.

De finns även på hp.se för 3190kr inkl frakt.

Permalänk
Medlem

Nu har jag köpt skärmen Snygg! Stor. Najs.
Har inga fönster i rummet alls. Reflektionerna syns inte om man itne letar upp dom och tänker på dom Har inte jämmfört med andra skärmar men jag tycker det var värt pengarna.

Permalänk
Medlem

Var inne på Media Markt igår på premiären i Västerås och kikade lite på skärmen. Den är ju extremt blank!
Går det ens att titta på den i dagsljus utan att se sig själv även om man inte har en direkt ljuskälla bakom sig? Nu var det ju såklart mycket ljust inne i butiken men det verkade som om man i princip måste ha mörklagt för att slippa spegelbilden.

Den kostar 3190.- där också förövrigt

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8400 3,0 GHz; MSI 8800GT 512OC; 4GB Corsair XMS2; 2 x 500GB ; Windows Vista Ultimate x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurrq
Var inne på Media Markt igår på premiären i Västerås och kikade lite på skärmen. Den är ju extremt blank!
Går det ens att titta på den i dagsljus utan att se sig själv även om man inte har en direkt ljuskälla bakom sig? Nu var det ju såklart mycket ljust inne i butiken men det verkade som om man i princip måste ha mörklagt för att slippa spegelbilden.

Den kostar 3190.- där också förövrigt

Det är just det, vanlig rumsbelysning är ju ingenting jämfört en affär.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.