Enorm bugg i crysis för mig.

Permalänk

Enorm bugg i crysis för mig.

Hejsan, jag har precis testat att instalera Crysis för andra gången på min dator. Det är nämligen så att den första gången jag testa SP demot (igår) så fick jag det inte till att funka som det skulle. För alla miljöer inne i spelet såg ut helt fel. Stenar, träd, buskar o s v var genomskinliga och bara deras skuggor syntes. Det var massa fler saker som inte stämde, låt oss säga att det var inte var en tanke på att spela det som det är på min dator...

Är det någon som lider av samma problem? Jag vill så gärna testa detta spelet, kan någon komma med några idér hur jag kan fixa det? Uppdatera drivisarna till grafikortet? Har förövrigt en Zepto med 8600 GT i.

MvH Tobias

Ps: jag vet att dte finns många crysis trådar men jag ser detta som ett enkillt stort problem.

Permalänk
Avstängd

nya drivrutiner till graffet?

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

Har testat, ingen skillnad, vet ni om det finns någon e-mail till Crytec så man kan print screena och tala om för dem att de har ett ganska uppenbart problem med spelet. För jag har testat det med mer en en instalations fil och med mer än en inställning om man säger så, så det måste vara något krock med spelet och min dator och då är jag säker på att jag inte är ensam, eftersom det finns fler med exakt lika dan dator som jag.

MvH

Print screen: [img="http://img457.imageshack.us/img457/3458/31878296jd9.th.jpg"]

Permalänk
Medlem

Lugn i stormen.
Chansen att det skulle vara samma fel på alla som har samma modell på datorn som du har är obefinteligt liten. Jag skulle kolla alla drivrutiner först och främst. Inte bara grafikkortet.
Sen skulle jag nog skaffa senaste DirectX. Om inte det hjälpte skulle jag kolla igenom alla inställningar och config filer för att se vad som orsakar det (det kan ju vara lite besvärligt, men är värt det om du verkligen vill spela).

Mest troligt är som sagt nån drivrutin eller DirectX.

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basti
Lugn i stormen.
Chansen att det skulle vara samma fel på alla som har samma modell på datorn som du har är obefinteligt liten. Jag skulle kolla alla drivrutiner först och främst. Inte bara grafikkortet.
Sen skulle jag nog skaffa senaste DirectX. Om inte det hjälpte skulle jag kolla igenom alla inställningar och config filer för att se vad som orsakar det (det kan ju vara lite besvärligt, men är värt det om du verkligen vill spela).

Mest troligt är som sagt nån drivrutin eller DirectX.

hehe kanske du har rätt men, som jag sa; har testat massvis med inställningar och olika drivisar utan resultat. Har instalerat olika instalationsfiler, från nVidia, piratebay, fragplanet o s v. Ingen skillnad. Du så något om config filer.. kan du utvekla dig lite? Hade ju inte avrit fel med en consol nu alltså (sån som finns i cs t .ex.)...

MvH

Edit: här har jag hittat en kille med exakt samma problem :S fast han har en helt annan daror: http://boardsus.playstation.com/playstation/board/message?boa...

Permalänk
Medlem

Ja hade samma problem, fixade sig om ja bytte upplösning/kvalité på grafiken(medium/high) och det där tjosan.

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk
Medlem

själv fick jag rosa vatten och vissa artefakter.. orkar inte felsöka men drivrutinerna är sprillans, körde en formatering förra veckan och alla drivrutiner från chipset till grafik är de senaste.. aja så det kan bli, iom artefakterna misstänker jag att det kan finnas risk för hårdvaruproblem

Permalänk

Re: Enorm bugg i crysis för mig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mockarutan
Hejsan, jag har precis testat att instalera Crysis för andra gången på min dator. Det är nämligen så att den första gången jag testa SP demot (igår) så fick jag det inte till att funka som det skulle. För alla miljöer inne i spelet såg ut helt fel. Stenar, träd, buskar o s v var genomskinliga och bara deras skuggor syntes. Det var massa fler saker som inte stämde, låt oss säga att det var inte var en tanke på att spela det som det är på min dator...

Är det någon som lider av samma problem? Jag vill så gärna testa detta spelet, kan någon komma med några idér hur jag kan fixa det? Uppdatera drivisarna till grafikortet? Har förövrigt en Zepto med 8600 GT i.

MvH Tobias

Ps: jag vet att dte finns många crysis trådar men jag ser detta som ett enkillt stort problem.

Med tanke på hur mycket Crysis pressar grafikkortet (flera grader över det normala, där normala är vardagliga spel såsom WiC, CS: S, TF 2 osv.), föreslår jag att du sitter i kylskåpet och spelar (om jag minns rätt så skapar ju Zepto bärbara datorer).

Permalänk
Medlem

jag får oxå grafikbuggar om jag inte kör Shades på High

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

För mig funkade demot OK, förutom att jag fick animations-slowdowns och c:a 5 FPS (gissningsvis) i alla cutscenes.... Kör win XP på min 6625WD

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Jag fick underklocka grafikkortet för at jag inte skulle få problem med bilden, tunnor som är genomskinliga, före detta nordkorernaer som ligger på marken och är delvis genomskinliga etc..