Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Spelböcker

Någon som har bra tips om böcker om spel. Inte strategi guider eller liknande utan böcker som beskriver lite mer om hur det gick i utvecklandet av spelet eller liknande.
Har Half-Life 2: Raising the Bar hemma vilken var väldigt bra och intressant att läsa.
Men tycker det är lite svårt att hitta fler böcker av detta slag. Så därför tänkte jag kolla om någon har några tips på sådana här böcker?

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

sagan om ringen!
hahaha

Permalänk
Medlem

Finns ju fem böcker om Halo och en bok om kommande Mass Effect. Fast det är mer skönlitteratur men det kanske passar ändå.

Permalänk

Sök på post mortem på gamasutra så får du företagens reflektioner om hur det var att jobba på spelen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zekehund
sagan om ringen!
hahaha

haha, ja de sammanfattar väl alla fantasy spel i historien.
De säger ju att spel utvecklarna har sett två filmer, Alien och Sagan om ringen. Det är den enda inspiration de har när de skapar spel.. allt är samma känns det som..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormraider
Sök på post mortem på gamasutra så får du företagens reflektioner om hur det var att jobba på spelen.

Har läst massor på Wikipedia och olika sidor, men det är inte riktigt samma sak som att ha böcker om det som man kan ta med sig oavsett vart man än är. Borde ju finnas lite böcker som berör ämnet känns det som..

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

Svavelvinter - Dock från D&D

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

Har läst mass effect, riktigt bra tyckte jag!

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Har läst massor på Wikipedia och olika sidor, men det är inte riktigt samma sak som att ha böcker om det som man kan ta med sig oavsett vart man än är. Borde ju finnas lite böcker som berör ämnet känns det som..

Sant, det är inte samma sak som att kunna ta med sig en bok. Men jag tvivlar på att marknaden är så stor för såna böcker. "Vanligt" folk är inte så intresserade av att läsa sånt, så jag tror inte utbudet är större än vad du redan läst.