Permalänk
Medlem

Tappar anslutning med Router!

Hejsan!

för en tid sen börjde ett nytt fenomen att dyka upp med min dator. Den tappar helt enkelt anslutningen med routern, därmed internetanslutningen också. Det händer lite då o då, ibland kan jag sitta timmar utan några problem men ibland inte ens 5 minuter.
Våran andra dator fungerar felfritt med routern.

Hade kvar samma problem även efter att jag gjort en formatering, testat även att installera om drivrutinerna för nätvärkskortet. till och med installerat in ett extra nätvärkskort för att se om felet satt i mitt nätvärkskort som är integrerat i moderkortet. men ack, så va inte fallet. felet kvarstod!

För att få tillbaka anslutningen måste jag starta om Router, modem och min dator!
routern är en Netgear RP614v2
är det någon som kan hjälpa mig att få bukt med detta problem?

EDIT:
har dragit slutsatsen att det i inte hänger på routern, då det fungerar med andra datorer.
nu har anslutningen till min dator försvunnit helt. det började med bara ett fåtal avbrott, som sedan blev fler o fler. nu helt dött.
ominstallerade nätvärkskortet men det gav inga resultat. vad kan det vara som blockerar min anslutning?

mvh/
Philip

Visa signatur

Datorsystem: [ASUS A8N-E] - [AMD Athlon 64 "Venice" 3200+ 2.0GHz @ 2,54GHz + Zalman CNPS7000B-Cu kylare] - [2xCrosair VS512MB400 PC3200 @ 2.5, 3, 3, 6] - [HIS X800XL IceQ II 256MB PCIe 400/980 @ 430/1080MHz] - [Samsung 80Gb SATA2 + IBM 120Gb IDE + Maxtor 250Gb SATA2 + Mxtor 30GB IDE]