Permalänk
Medlem

hmm inte så farligt dålig låda den där , Har haft värre .. men ska jag göra en mindre burk för surfning och annat massa små grjs blire klart en sån här låda

Visa signatur

ll AMD Ryzen 7 1700X ll GA-AX370-Gaming 5 ll RX480 4GB ll Corsair 32GB DDR4 ll MSI Core Frozr L ll Corsair Carbide Air 540 Cube ll Acer Predator XF240H ll Windows 10 64bit

//pedrosso

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SuNK1LLeR
DATORN!
Hårddisken är tyvär inte hela den där "lådan på golvet med alla sladdar och grejjer", däremot så hittar du hårddisken i den där "lådan på golvet med alla sladdar och grejjer".

Tack! Vad tänkte jag på egentligen? Jag har ju haft data länge så jag kan nog mer än de flesta, men i bland blir det svårt även för en annan.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kapaved
Jag ringde först till apevia för att fråga om displayen. killen jag fick prata med sa att jag skulle dra iväg ett mail till info@apevia.eu med kontaktuppgifter.

Jag kanske har fel, men det är väl Apevia och inte colorcase som gjort lådan?

Jag beställde via Dustin. jag tänkte att det vore smidigare om de skickade en display till mig istället för att kanske få behöva skicka in hela lådan. Jag får prata med dustin om displayen inte anländer.

Men det är Colorcase som är Distributör för den i Sverige, därför bör man kontakta dom i stället för Apevia.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barca
Men det är Colorcase som är Distributör för den i Sverige, därför bör man kontakta dom i stället för Apevia.

Tack Barca, jag mailade Colorcase också

Visa signatur

Intel QuadCore 2.4Ghz | 4GB Kingston HyperX| 8800GTX | Tagan 530W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kapaved
Tack Barca, jag mailade Colorcase också

Har du fått den från Colorcase?

Permalänk
Medlem

Köpte ett sånt här chassi åt min pappa när vi skulle bygga ny PC åt honom, måste säga att jag inte direkt vart jätteimpad... men jag blev inte besviken heller. Iofs tyckte jag det var bussigt att skicka med 2 fläktar iaf. Det var rätt enkelt att bygga i men är aningen högljutt enl. mig. Men men min pappa verkar inte bry sig så mkt så jag kommer nog inte byta fläktar eller nåt sånt. dock ska nämnas att det inte nämns i nån manual eller något sådant att det var tempmätning displayen var till för... vilket resulterade i att cpu-temp-sensorn inte sitter på cpu'n utan på kylflänsen(jag orkade inte skruva upp burken och plocka bort processorn) och då får man ju liksom ganska fel temp.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Dom där tempgivarna är ganska ovärda ändå enligt mig, bara ivägen... Har placerat dom på lite olika ställen i lådan bara för att få ett hum om hur varm luften är som kommer in och ut.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk

ringde precis distributören för apevia...

den här modellen diggar ja stenhårt:
http://www.apevia.com/product.php?pid=226
...av nån anledning har distributören just valt att inte ta in den som verkligen skiljer sej från dom andra o är mönstrad med ett coolt camoflage istället för att vara enkelfärgad... dessutom har distributören även valt att skippa alla modeller av Qpack2 med inbyggt nätagg (=500watt)...

kan inte säga annat än att det är totalt idiotiska beslut...
det säger sej självt att majoriteten av deras kundbas skulle föredra att få med ett nätagg i lådan... delvis för att lådor med nätagg bara brukar bli marginellt dyrare än samma chassimodeller utan... o även om det skulle skilja sej så mycket extra som 300kr så skulle dom flesta ändå välja att få med ett nätagg som dom vet passar från början (alla vanliga nätagg ryms ju inte i ett qpack2)... mao finns det inte en enda vettig anledning till att inte erbjuda nån (endaste) qpack2 modell med det integrerade agget...

nåja... man ska inte gnälla om man inte tänker vara konstruktiv o försöka göra nått åt saken (vilket ja gjort genom att ringa till distributören o ge feedback) så därför tycker ja att alla andra som oxå vill se camo-modellen o dessutom se en uppsättning qpack2's med integrerat nätagg ska höra av sej till det svenska (=europeiska) huvudkontoret för Apevia som ja precis gjorde...

det svenska telefon numret finns längst ner på den här sidan:
http://www.apevia.com/information.php?information_id=12

EDIT: personen ja pratade med på apeviadistributören sa själv att beslutet kan ändras om dom ser en tydlig efterfrågan... dvs feedback