Permalänk
Robot

Lådbyte till Antec NSK6850

Bytte låda idag från ett gammalt Chieftec Fulltower till ett Antec NSK6850.

Måste säga att man fort blir bortskämd med utrymme när man är van Fulltower, men allt rymdes med lite våld.
Dock så är det ganska tight vid grafikkortet så jag får nog inte skaffa nått som är längre än mitt x1950Pro.

Testade även att försöka gömma bort så mycket kablar som möjligt ur lådan så att det inte blir som förra datorn.

Tyvärr så har jag inga bilder på gamla lådan men det kanske är lika bra

Kommentera gärna.

Spec:

Gigabyte 965 DS4 moderkort.
E6600 Core 2 Duo
Corsair 5400 2x1024Mb
Asus x1950Pro Pci-e
Samsung 250G, 400Gb och 500Gb
Cooltek 600w Nätagg
Noctua 120mm och Cooltek 92mm Fläktar
Sunbeam 20in1 Multimodul

Besök albumet: Lådbyte till Antec NSK6850 av melgirth

Permalänk
Medlem

ser okej ut

Permalänk
Avstängd

Bilderna är riktigt dåliga.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo

vad menar du med det? jag tycker de ser mycke bätre ut än vad de flästa bilderna har gjort sissta tiden på sweclockers.

Permalänk
Avstängd

Brabra.. 7p

Visa signatur

[I]AMD 3600+ X2|2048 MB Kingston 533 MHz|Raidmax Sagitta|AsusM2NPV-VM|Nec DVD|250 GB Sata Samsung|Nvidia 8500GT 256|Saitek Slimline|Logitch|Creative 2.1|Elsa Ecomo 520 19"CRT[/I]

Jag är magic_shoot!

Permalänk

du behöver ingen täckplatta längst upp:D det där är ju orginal gömma kablarna stället:D sålänge du inte har en plexisida som går hela vägen upp.
7p=D

Visa signatur

Intel Pentium 4 3200 MHz, 1080gb hdd, BFG 8800GTS 320mb oc2 edition, Asus P5B-MX/WiFi-AP, corsair 2048 MB DDR2. chassi: specialmoddat raidmax scorpio.

Permalänk
Medlem

Jag är lite nyfiken på vart usb-och audiokablarna som du drar in i chassit tar vägen nånstans?

Permalänk
Medlem

Suck.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo

Ja du, måste alla alltid gnälla på någonting eller vad är det?
Det sweclockers består av är personer som måste gnälla på allt och alla eller folk som gör helt meningslösa gallerier, det tycker vi inte om. För övrigt är Sweclockers en bra sajt men folket som är medlemmar är fan inte trevliga.

I övrigt

Jag tycker inte bilderna var dåliga dessutom vart det ganska bra.

8p får du av mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NWZ
Jag är lite nyfiken på vart usb-och audiokablarna som du drar in i chassit tar vägen nånstans?

Kablarna går till denna: http://www.webhallen.com/prod.php?id=48821
Det är synd att den inte använde sig av moderkortskontakter som jag trodde utan vanliga kablar som man kopplar in baktill.

Sen så är det också synd att man inte kan ställa ner varningen för RPM under 1000RPM.
Både Noctan och Cooltek fläktarna snurrar i ca 800RPM så jag fick klippa av RPM signalen på fläktkablarna för att slippa att den larmade hela tiden.

Sen så följer det med 2 tempsensorer och jag har satt en på en av hårddiskarna och en på baksidan av moderkortet bakom processorn, den kommer jag nog att sätta någon annanstans, typ GPU eller Chipset.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av melgirth
Kablarna går till denna: http://www.webhallen.com/prod.php?id=48821
Det är synd att den inte använde sig av moderkortskontakter som jag trodde utan vanliga kablar som man kopplar in baktill.

Sen så är det också synd att man inte kan ställa ner varningen för RPM under 1000RPM.
Både Noctan och Cooltek fläktarna snurrar i ca 800RPM så jag fick klippa av RPM signalen på fläktkablarna för att slippa att den larmade hela tiden.

Sen så följer det med 2 tempsensorer och jag har satt en på en av hårddiskarna och en på baksidan av moderkortet bakom processorn, den kommer jag nog att sätta någon annanstans, typ GPU eller Chipset.

Aha ok, tack för upplysningen
Jobbigt att den använder "fel" kontakter. Snygg kabeldragning hursomhelst, glömde jag att säga