Trasig dator från komplett.se

Permalänk

Trasig dator från komplett.se

Jag har drabbats av att en dator som jag beställt från komplett.se inte fungerade ordentligt när den levererades. Dessutom tog det ca 6-7 veckor att leverera den första gången. Eftersom den inte fungerade fick jag köra den till dem för att den skulle repareras. När den sedan skickades tillbaka till mig så var den ännu mer trasig, antingen på grund av posten eller på grund av dålig montering.

När jag ringde till komplett.se sa de att jag måste ringa till posten för att klaga på detta. (Vilket visade sig vara felaktigt, det är komplett.se som ska ringa till posten enligt konsumentvägledaren). Efter att ha fått ett felnummer av posten ringde jag till komplett.se igen för att meddela detta och nu får jag helt godtyckligt vänta på att de ska ha kontakt med posten innan de meddelar mig vad som händer här näst. Jag ser ju hur dagarna och veckorna tickar på utan att jag har någon dator som fungerar, trots att jag ligger ute med ganska mycket pengar! Nu har det gått över 2 månader och jag har fortfarande ingen dator.

Jag ville häva köpet, men detta var komplett.se inte alls intresserade av. Mitt stora problem är att jag kollade vad en likvärdig dator skulle kosta nu på komplett.se, och det var ca 2000 kr mindre än vad jag har betalt! Därför skulle jag vilja häva köpet för att antingen köpa en bättre dator eller för att köpa en lika dan och kunna göra något trevligt för mellanskillnaden.

Vet någon av er om jag, med stöd av konsumentköplagen, har rätt av häva köpet? Eller är jag för evigt fast i att komplett.se ska misslyckas med att uppfylla sin del av avtalet trots att jag har fullgjort min del?

Permalänk
Medlem

Om det är så som du beskrev detta så skulle jag ALDRIG mera handla på komplett. Synd att komplett ska lida för att det finns vissa inkompenteta personer som jobbar där.
Tänkte handla grejer därifrån men fick mig en funderare nu, så nu blir det dustin för min del.

Visa signatur
Permalänk

Och nu ska jag handla allt på komplett för att kompensera det!

(ok, tråkigt att det skiter sig, men det är ju inte kompletts fel att posten kör paketet genom en mangel innan de levererar ut den. Jag är rätt säker på att datorn fungerade utmärkt innan de skickades.)

Detta inlägg är ännu ett onödigt inlägg som skrevs pga. trötthet på alla "blä bläa bläa bläa företaget xxxxxx"

Visa signatur

- Who are you? -

Permalänk
Medlem

Re: Trasig dator från komplett.se

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av The_slave
[B]Jag har drabbats av att en dator som jag beställt från komplett.se inte fungerade ordentligt när den levererades. Dessutom tog det ca 6-7 veckor att leverera den första gången. Eftersom den inte fungerade fick jag köra den till dem för att den skulle repareras.

Detta är väl inte postens fel eller ? ursprungsproblemet ligger ju hos komplett.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kosh of Vorlon
Och nu ska jag handla allt på komplett för att kompensera det!

(ok, tråkigt att det skiter sig, men det är ju inte kompletts fel att posten kör paketet genom en mangel innan de levererar ut den. Jag är rätt säker på att datorn fungerade utmärkt innan de skickades.)

Detta inlägg är ännu ett onödigt inlägg som skrevs pga. trötthet på alla "blä bläa bläa bläa företaget xxxxxx"

Jag försökte verkligen undvika att ha den framtoningen. Problemet var inte enbart att den var trasig efter "reparationen" utan även tidigare problem. Samt att jag inte riktigt har fått någon förståelse och hjälp av deras kundtjänst. Jag har försökt att vara saklig för att undvika att det bara blir "baschande" av komplett.se.

Nu har jag dock fått ett PM på forumet av en av deras supportkillar och om den personen löser det på ett bra sätt så ska jag skriva om det här för att påvisa att de faktiskt löste det på ett bra sätt. Vilket ju givetvis gör mig till en nöjd kund. SÅ Baloba, jag meddelar dig om utfallet från deras PM:ande supportkille så att du inte undviker komplett, om de faktiskt löser det

Permalänk
Medlem

Beställde bla ett chassi ifrån SHG.BIZ
När jag får hem paketet så är chassit mosat...

Reklamerar hos posten, får ett ärendenummer.
Ringer SHG och ger dem ärende numret.
SHG skickar omdelbart ett nytt chassi!
Får det nya chassit efter ett par dagar, det trasiga ligger kvar i sin kartong hemma...

Efter ett par veckor ringer posten och meddelar att dom tar på sig kostnaden och ersätter avsändaren (SHG), det trasiga chassit får jag göra vad jag vill med. Kan ju alltid plocka fläkten och lite knappar.

Min åsikt är att Komplett har låtit sin kund ta "smällen" på ett helt oacceptabelt sätt här! Tranportskador skall avsändaren (som är den betalande kunden hos transportören) och transportören lösa mellan sig. Att du som kund till avsändaren ska sitta och vänta på en utredning är ju helt kasst.

Visa signatur

AMD A64 X2 4200+ (E6)| Asus A8R MVP | BFG 8800GTX | Twinmos 2x1GB | WD Raptor 150 | OCZ 520W Powerstream | Audigy 2

Permalänk
Medlem

Har tröttnat på Kompletts sega leverans problem. Dustinhome äger just nu allt och alla tycker jag:D

Permalänk

Alltid fått mina saker dagen efter om jag beställt innan 12.... Via deras hämtbutik då iförsig

Visa signatur

Q6600, Dominator 8500,IP35 Pro,8800GTS,Corsair 550W, Antec Ninehundred Two

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nova28
Reklamerar hos posten, får ett ärendenummer.
Ringer SHG och ger dem ärende numret.
SHG skickar omdelbart ett nytt chassi!
Får det nya chassit efter ett par dagar, det trasiga ligger kvar i sin kartong hemma...
[/B]

Åfan, av komplett får jag svaret att deras ekonomiavdelning hör av sig när de har tittat på detta och att jag inte kan ringa dem för att prata med dem om det. Så nu ligger datorn hemma hos mig och jag får vänta på att posten eller komplett ska göra något...

Permalänk
Medlem

ta dig en funderare vem du beställer nästa gång ifrån.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av baloba
ta dig en funderare vem du beställer nästa gång ifrån.

varför det? Beställde en dator i april, och den håller fortfarande. Beställde hörlurar en söndag, hade dom på tisdagen. Kan inte klaga alls på komplett.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikSvensson
varför det? Beställde en dator i april, och den håller fortfarande. Beställde hörlurar en söndag, hade dom på tisdagen. Kan inte klaga alls på komplett.

Erik

Precis som 1000-tals andra kunder som INTE fått sina prylar trashade av posten!!!

Men när det väl händer nåt sånt här så ser man vilka företag som egentligen sätter kunden i första hand istället för sina egna ekonomiska intressen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_slave
Åfan, av komplett får jag svaret att deras ekonomiavdelning hör av sig när de har tittat på detta och att jag INTE kan ringa dem för att prata med dem om det.

[/B]

Det är inte vad ja kallar kundservice iallafall.

Bättring komplett!!!!

Visa signatur

l Lian Li O11 Evo l Ryzen 7800x3d l Asus Rog Strix B650E-F l Lian Li Galahad SL 360 l 32GB G.Skill Trident Z5 6000Mhz cl30 CL9 l MSI 1080TI Gaming X l Samsung 970 evo plus 2tb l WD Black SN850X 2tb l Corsair TX750M 750w l

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robban_M
Precis som 1000-tals andra kunder som INTE fått sina prylar trashade av posten!!!

Men när det väl händer nåt sånt här så ser man vilka företag som egentligen sätter kunden i första hand istället för sina egna ekonomiska intressen. Jag fick mig en liten funderare angående komplett iallafall.

Är det inte posten du ska klaga på då?

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikSvensson
Är det inte posten du ska klaga på då?

Problemet är inte primärt om det är posten eller komplett som har förstört rejorna, utan att komplett.se inte riktigt hanterar ärendet på ett bra sätt (som jag upplever det). Speciellt eftersom det tog 6-7 veckor att leverera datorn i första läget, trots att det stod ett tidigare datum när jag beställde den, samt att när den kom första gången så fungerade datorn inte heller.

Jag fick ju för övrigt ett PM igår från en snubbe på komplett och svarade på det, men har sedan inte fått någon ytterligare kontakt från honom...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikSvensson
varför det? Beställde en dator i april, och den håller fortfarande. Beställde hörlurar en söndag, hade dom på tisdagen. Kan inte klaga alls på komplett.

Erik

Jag menade inget till dig i denna tråd utan jag tänkte på trådskaparen, som har haft problem med butiken.
Om du har haft en bra affär med komplett så är det ju bra för dig. Då betyder det ju att dina grejer har funkat. I detta fall är det ju inte kompletts fel att datorn strular, det är ju inte dom som har tillverkat komponenterna men lite servicekänsla ska man ha om man vill ha flera kunder.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av baloba
Jag menade inget till dig i denna tråd utan jag tänkte på trådskaparen, som har haft problem med butiken.
Om du har haft en bra affär med komplett så är det ju bra för dig. Då betyder det ju att dina grejer har funkat. I detta fall är det ju inte kompletts fel att datorn strular, det är ju inte dom som har tillverkat komponenterna men lite servicekänsla ska man ha om man vill ha flera kunder.

förstår vad du menar. Men om man kollar antal nöjda mot missnöjda så är det nog grav skillnad, därav bör man inte dömma ut butiken för enskilda ärenden. Skulle alla nöjda göra en tråd här skulle det bli en del med.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikSvensson
förstår vad du menar. Men om man kollar antal nöjda mot missnöjda så är det nog grav skillnad, därav bör man inte dömma ut butiken för enskilda ärenden. Skulle alla nöjda göra en tråd här skulle det bli en del med.

Erik

nja håller inte med dig helt och hållet, på sista tiden har det ju poppat upp mycket mera om komplett än nån annan butik, därför drog jag den slutsatsen.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av baloba
nja håller inte med dig helt och hållet, på sista tiden har det ju poppat upp mycket mera om komplett än nån annan butik, därför drog jag den slutsatsen.

Sant. Men om det finns 980 nöjda och 20 missnöjda / 1000 köpare så är det procentuellt sett en liten skara, och inget företag är felfritt eller kan rå för allt som händer ju. Sen finns ett kösystem som ibland kan vara på tok för långt

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX