Permalänk
Medlem

Spela in på internet med mac?

Tjenare:)

Jag är en inbiten apple användare, men det finns en sak jag skulle behöva ha hjälp med:
För windows finnns det drivor med program så att man ska kunna spela in radio över internet, och jag undrar om nån av vet något sådant program för mac?
Tacksam för svar:)

MVH akka

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

http://rogueamoeba.com/nicecast/

Har inte testat den själv men verkar bra

Visa signatur

Macbook Air 13" (2012)

Permalänk
Medlem

Audio Hijack och Soundflower är två program som kan spela in allt som spelas upp på datorn.

Jag vet dock inte hur det är med Leopardstöd i soundflower. Audio Hijack har visst en beta som ska funka.

Permalänk
Medlem

audio hijack är världens smidigaste program, blivit en hel del rippat material tack vare den . Trial-versionen stödjer upp till 10 minuter långa inspelningar, kanske lite för kort om man ska rippa en konsert eller ett radioprogram, men helt underbart för att rippa låtar

Permalänk
Medlem

Jag använder Wire Tap Pro, underbart program. Jag tror dock inte de säljer det längre utan prackar på dig Wire Tap Studio istället som är lite väl overkill för att spela in ljud.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Medlem

ok, tack så mkt!:) ska kolla in programen

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.