Permalänk

Voltmod till 8800 gts??

ja jag undrar om det finns voltmod till 8800 gts kortet? Skulle vara roligt pressa ur det sista ur grafikortet! har bra kyllning!

( hade voltmod till mitt 7900 gt när jag hade det, funka grymt bra!)

Permalänk

Ja, det finns det. Hittade det här, rätt intressant att läsa, lärorikt; http://sg.vr-zone.com/?i=4641

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apothysis
Ja, det finns det. Hittade det här, rätt intressant att läsa, lärorikt; http://sg.vr-zone.com/?i=4641

Tack ska du ha!
Är det någon här som testat moden tro??

Permalänk
Medlem

lånar tråden lite. Stefanken, ser att du har en acase twin engine och en thermalright ultra-120. Måste bara fråga, får det verkligen plats? är inte thermalrighten för hög och slår i sidofläkten? VÄLDIGT tacksam för svar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jooster
lånar tråden lite. Stefanken, ser att du har en acase twin engine och en thermalright ultra-120. Måste bara fråga, får det verkligen plats? är inte thermalrighten för hög och slår i sidofläkten? VÄLDIGT tacksam för svar.

Hehe nej den får inte plats, den är typ en halv cm för hög! blev en anning arg när jag skulle montera ihop burken, men jag flyta 250mm fläkten till utsidan och det funka minst likabra!
Är ändå välldigt nöjd med denna låda! (kyller bra)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apothysis
Ja, det finns det. Hittade det här, rätt intressant att läsa, lärorikt; http://sg.vr-zone.com/?i=4641

Undrar om någon provat på denna metoden? Vill ha lite feedback innan
man testar helst.

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk

Jag är på väg att voltmodda min GTS640 (skall vara liknande kretsar som 320). Dock tänker jag göra det med lödning och ställbar resistor. Känns mindre "oåterkalleligt" än pencilmetoden.

Kan återkomma med resultat!

Visa signatur

Asus P5E (X38) | E6850@3.8GHz, Tuniq Tower 120 i push-pull | 4GB crucial/ocz | 4870 voltmod.

Permalänk
Medlem

här är en tråd till hur man gör och även resultat före och efter. själv tycker jag inte att det är så stor skillad när man läser testet. F.E.A.R 2fps mellan klockt kort och voltmoddat kort.

http://www.madshrimps.be/?action=gethowto&number=7&howtopage=...

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sesese
här är en tråd till hur man gör och även resultat före och efter. själv tycker jag inte att det är så stor skillad när man läser testet. F.E.A.R 2fps mellan klockt kort och voltmoddat kort.

http://www.madshrimps.be/?action=gethowto&number=7&howtopage=...

Njae.

En 10% ökning av coren ger ~4% ökning av FPS (i ett av spelen) och runt 8% i ett annat. Vad säger det oss? Det säger att CPU'n flaskhalsar mer i det ena.

Jag klockar mitt till 675MHz med stockvolt, så om jag sådan tur att jag får +10% från voltmod... ja, det säger sig själv - jag kan få ett jäkligt häftigt kort, av mitt gamla g80!

Sen att det är kul att muppa runt, är ju också en faktor.

EDIT: Började voltmodden ikväll men hann bara få dit mätlödningen. Det visar sig att jag har ett praktexemplar och stockspänningen över GPU är bara 1.28v (och 1.92v över minnet). Med detta når jag 675MHz med stockkylning!

Visa signatur

Asus P5E (X38) | E6850@3.8GHz, Tuniq Tower 120 i push-pull | 4GB crucial/ocz | 4870 voltmod.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jim M0rrison
Njae.

En 10% ökning av coren ger ~4% ökning av FPS (i ett av spelen) och runt 8% i ett annat. Vad säger det oss? Det säger att CPU'n flaskhalsar mer i det ena.

Jag klockar mitt till 675MHz med stockvolt, så om jag sådan tur att jag får +10% från voltmod... ja, det säger sig själv - jag kan få ett jäkligt häftigt kort, av mitt gamla g80!

Sen att det är kul att muppa runt, är ju också en faktor.

EDIT: Började voltmodden ikväll men hann bara få dit mätlödningen. Det visar sig att jag har ett praktexemplar och stockspänningen över GPU är bara 1.28v (och 1.92v över minnet). Med detta når jag 675MHz med stockkylning!

Detta var ett tag sen. Hur har det gått? Är nyfiken på resultatet. Tänkte börja
pilla lite med mitt kort med;)

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harmonizer
Detta var ett tag sen. Hur har det gått? Är nyfiken på resultatet. Tänkte börja
pilla lite med mitt kort med;)

Hej, klar med modden och det funkar prima!

Orginal gpu-corespänning är 1.3v på kortet, och det var i orginal jag var 3Dmark-stabil i 675MHz. Med 1.36v från modden, är jag 3Dmark-stabil i 702MHz (= två steg upp)!

Jag har bytt ut min stockkylare (som var riktigt bra, skall medges), till Thermalrights, och moddat dit en 120mm- och en 80mm-fläkt (120mm som den "skall", trots att det egentligen är menat att ha en 92mm, dvs på flänsarna och 80mm i änden av kortet, som utblås ur de närmaste 4 PCI-platserna).

I 1.36v och 702MHz på core, kommer jag upp i max 70*C vid ATItool artifact scan (det program som krämar på med värmen bäst, vad jag vet), så jag kan säkert höja ännu lite till!

Slutsats: Jag är mycket nöjd med min v-mod. Den var kul att göra, jag har fått ett par hundra extra 3Dmark06-poäng, och helt enkelt lite mer prestanda från mitt åldrande kort!

Det skall göras klart att det är MYCKET svårt att genomföra ett par av lödpunkterna utan förstoringsglas/mikroskop och en fin lödspets. Det är möjligt, men mycket svårt. Själv hade jag tillgång till bra grejer, men för hobbylödsatsen är projektet inte något jag rekommenderar

Visa signatur

Asus P5E (X38) | E6850@3.8GHz, Tuniq Tower 120 i push-pull | 4GB crucial/ocz | 4870 voltmod.

Permalänk
Medlem

Vad får du för poäng i 3dmark? Har nämligen en 6750 i samma frekvens som du samt ett 8800gts 320mb på 650-1544-2100. Får ~12400 poäng. Tänkte också göra en v-mod men är verkligen inte bra på löda samt så har ja en ganska dålig och "tjock" lödkolv spets vilket är INTE att rekomendera ser jag. Återkomm med resultat så är du snäll.

Permalänk

12402 var mitt "rekord" före v-modden. Nu har jag bara kört med högre GPU men något lägre CPU (pga brända minnen, heh), men ökade ändå till 12650'ish. Så med nya minnen och mer CPU kan jag ha en chans att nå 13000. Kanske

Visa signatur

Asus P5E (X38) | E6850@3.8GHz, Tuniq Tower 120 i push-pull | 4GB crucial/ocz | 4870 voltmod.

Permalänk
Medlem

hihi Innan din v-mod så slog ja dig med 7 poäng. Hoppas du fixar 13000 nu. Jag kollade snabbt på futurmark orb och hittade ingen snabbare med en e6750 med ett gts320 än mig. När jag fick 12409 så var cpu klockad till "bara" 3.8. Haft den stabil i över 4ghz på luft. Ska försöka nu klocka upp den till 4ghz och klocka kortet lite extra och ta ditt 12650