Permalänk
Medlem

steg till att tysta datorn

Jag har en HP pavillion 4595 och är inte särskilt nöjd med hur de beskämpar oljudet som datorn ger ifrån sig. Jag har lagt till en raptor disk som fästs med ljuddämpande skruvar, och funderar på att även köpa en tystare CPU fläkt (om inte HP har svetsat fast den befintliga ) och byta ut PSUn mot en tystare.

Nu undrar jag vilka ytterliga steg till att få datorn tystare? ibland så uppstår oljud som reproduceras i chassit (jag har ingen aning om vad källan till den är), så jag funderar på om det finns någon typ av kuddar man kan ha på insidan av chassit eller vid typ chassidörrarna för att någorlunda eliminera oljudet?

Permalänk
Medlem

köp bitumen matta o klistra på inne i chassiet väggar..blir stummare o tystare då..tror komplett har sånt..elr annars funkar säkert skumgummi oxå lite grann..elr både och ^^ osv

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Byt ut alla fläktar.

Permalänk

Till delta fläktar Nej men seriöst så fixa nya fläktar typ noctua + en fläkt kontroll så de inte går 100% sen kan du fixa gummi upphänging av fläktar psu och hdd. sist fixar du ljuddämpningsmattor och gummifötter på chassit

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06